Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Spam filteren op een 56k-lijn, beste oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo, het nieuwe schooljaar komt er weer aan en dan komt de hele familie weer netjes met pc's af die opgeschoond moeten worden. Ook zo vandaag... Blijkt dat mijn tante gemiddeld zo een 100 mails per dag ontvagt, waarvan er gemiddeld 99 spam zijn. Knap vervelend, zeker met haar 56k-lijn. Het ding steunt en kreunt alleen al bij de gedachte van die rommel binnen te halen. Op zich kan je stellen, ach dat is maar 100kb per dag. Alleen valt het me op dat er meer en meer attachments bijzitten, en dat maakt het erger.

Een degelijke spamfilter is dus gewenst. Ze gebruikt Outlook Express, dus qua client-ondersteuning moet het al niet veel speciaals zijn. Er zijn maar drie belangrijke vereisten: spam rechtstreeks van de server verwijderen, zelflerende filters en het moet automatisch werken. Wat ik begrijp van de werking bij programma's als mailwasher en co is dat je daar eerst telkens kan aanklikken wat al dan niet spam is. Ook lijken me de meeste van deze progsels niet vanzelf op te starten. De filter zou dus gewoon gestart moeten worden vanaf dat ze op "verzenden en ontvangen" klikt.

De spamfilter van haar provider (Scarlet België) is niet zo een optie in mijn ogen. Hij werkt op mijn eigen account al niet naar behoren, plus ik beheer het eigenlijk liever zelf. Mailwasher leek me prachtig, maar valt dus af wegens geen automatisering. Alternatieven zijn zeer welkom...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Leren hoe ze via webmail haar mail leest? Dan heb je er geen last van :)
Of een nieuwe mail adres laten aanmaken? Want je 99x unsubcriben van een spam-lijst is 900x zoveel spam krijgen :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is het mogenlijk de email te benaderen via IMAP? dan blijft ie op de server staan, en wordt t daar gefilterd

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Programma's als mailwasher kun je wel instellen om een mailclient (OE) op te starten wanneer ze klaar zijn met het verwerken van de mail. In OE kun je vervolgens vast wel instellen dat hij vanzelf mail ophaalt bij het opstarten (eventueel indien er verbinding is).

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om je tante aan te leren op een ander knopje te klikken op haar mail op te halen? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je gaat die troep altijd moeten binnen halen als je op de client wilt gaan filteren - je spam filter weet namelijk niet aan het bericht nummer of het spam is of niet - hij zal dus eerst heel je bericht moeten 'lezen' (=binnenhalen) en dan kan hij pas bepalen of het spam is :)

Server side filteren (bied je ISP geen spam filter aan?) is misschien het gemakkelijkst :)

• MrVulcan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 10:50
Je zou eventueel een Gmail-account kunnen aanmaken en de mail van de oude account automatisch laten forwarden. Zelf heb ik dit ook al eens voor iemand gedaan en nu ontvangt hij nog maar gemiddeld 1 spammailtje per dag i.p.v een stuk of 30.

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:52:
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om je tante aan te leren op een ander knopje te klikken op haar mail op te halen? :P
Je zou ervan versteld staan ;) nee serieus, dat klinkt wel redelijk wat je voostelt. Maar valt mailwasher ook aan te roepen vanuit OE? Dat vind ik dus nergens. Ik ben me ervan bewust dat ik het mezelf moeilijk maak door dit te eisen, maar ach, als tweaker wil je toch een zo simpel werkend systeem?

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Kijk eens naar mailwasher.
Dit programma ondersteunt pop3/hotmail en werkt in combinatie met een black list.
Geschikt voor meerdere acounts
Ondersteunt verwijderen van server en bouncen

gebruik, Je start eers mailwasher, hier controleer je over alle spam is gedetecteerd. waarna je op proces drukt. spam word nu gewist en je mail programa word gestart om de resterende mail op te halen.

De laaste gratis versie staat op onderstaande url
http://www.home.versatel....washer/mailwasher2b28.exe

Grutte Pier fansels

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56
Okeanos schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:55:
Je zou eventueel een Gmail-account kunnen aanmaken en de mail van de oude account automatisch laten forwarden. Zelf heb ik dit ook al eens voor iemand gedaan en nu ontvangt hij nog maar gemiddeld 1 spammailtje per dag i.p.v een stuk of 30.
Wat een goede tip! Ik heb dit zojuist ingericht op mijn 200-spammailtjes-per-dag-account en laat deze nu online via Gmail filteren. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten hiervan.

edit: Na 6 dagen gebruik heeft Google 400+ spamberichten opgevangen. Dat komt dus neer op zo'n 70 per dag. Aangezien ik er 200 per dag ontving, scheelt dit wel een slok op een borrel.

Op m'n client gebruik ik CloudMark Desktop, die vangt van de resterende spamberichten het grootste deel. In mijn inbox eindigen nu ongeveer 2 spammailtjes per dag.

[ Voor 24% gewijzigd door mjax op 03-09-2006 20:24 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Eventueel kan je ook nog alleen de headlines binnen halen van je mail, en zelf filteren. Dan zul je dus zelf wel de mail moeteren filteren. ;)

Signature

• MrVulcan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 10:50
mjax schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:19:
[...]

Wat een goede tip! Ik heb dit zojuist ingericht op mijn 200-spammailtjes-per-dag-account en laat deze nu online via Gmail filteren. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten hiervan.

edit: Na 6 dagen gebruik heeft Google 400+ spamberichten opgevangen. Dat komt dus neer op zo'n 70 per dag. Aangezien ik er 200 per dag ontving, scheelt dit wel een slok op een borrel.

Op m'n client gebruik ik CloudMark Desktop, die vangt van de resterende spamberichten het grootste deel. In mijn inbox eindigen nu ongeveer 2 spammailtjes per dag.
Leuk dat je nog even laat weten hoe het is afgelopen. Maar holy crap, 400 spamberichten :o Echt extreem. In ieder geval ben ik blij te horen dat ik je heb kunnen helpen.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien die GMail weer naar een andere gratis provider met spamfilter laten forwarden? Hopen op nog een slok?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

misbehavingman schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:09:
Misschien die GMail weer naar een andere gratis provider met spamfilter laten forwarden? Hopen op nog een slok?
Een mail forwarden is (voor zover ik weet) het blindelings doorsturen van email adres a naar email adres b, dus daar zou je niets mee opschieten helaas... ;)

Verwijderd

Wat dacht je om te analyseren waar de spam vandaan komt?
Je krijgt niet zomaar zoveel spam.
Evt. emailadres aanpassen aangezien ze een 56k lijntje gebruikt zal ze er niet zoveel gebruik van maken dus dan kan ze die 5 mensen die haar mailen wel even op de hoogte stellen :)

Eventueel via webmail de boel handmatig verwijderen of idd spamfilter van de provider..

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56
Okeanos schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:05:
[...]

Leuk dat je nog even laat weten hoe het is afgelopen. Maar holy crap, 400 spamberichten :o Echt extreem. In ieder geval ben ik blij te horen dat ik je heb kunnen helpen.
200 per dag dus! Dat krijg je als je een emailadres uit 1996 hebt. Op een gegeven moment sta je op zoveel spamlijsten dat je er nooit meer vanaf komt.

Daarnaast heb ik ook nog eens de catchall voor een tiental andere domeinnamen, maar daar komt relatief weinig spam op binnen.

Ik heb op zich geen moeite met spam, omdat ik een goed spam filter hebt. Het is pas echt problematisch als ik op vakantie via m'n webmail (waar de spam nog niet uitgefilterd is) door honderden berichten moet kijken of er nog iets belangrijks tussen zit.
Pagina: 1