Toon posts:

Aansturing K8055 met Outlook *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een mogelijkheid om b.v. door middel van de agenda van Outlook de Velleman K8055 (via USB) aan te sturen?
Ik wil op in de agenda staande tijden en dagen de verwarming in en uitschakelen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoe ver rijkt je kennis? Je kunt in Outlook een COM(+) of .Net add-in gebruiken. Moet je die natuurlijk wel eerst bouwen. Zie (ik pak even een willekeurioge Google-hit) bijv. http://kjellsj.blogspot.c...et-add-ins-with-vsto.html

Als je geen .Net kennis hebt, zou ik er niet van uit gaan dat er een standaard tool is. Leuke vraag trouwens, dat wel. Zou ook een goede, milieuvriendelijke optie zijn voor (MKB- en thuis-) kantoren.

Welkom op GoT trouwens :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:35:
Hoe ver rijkt je kennis? Je kunt in Outlook een COM(+) of .Net add-in gebruiken. Moet je die natuurlijk wel eerst bouwen. Zie (ik pak even een willekeurioge Google-hit) bijv. http://kjellsj.blogspot.c...et-add-ins-with-vsto.html

Als je geen .Net kennis hebt, zou ik er niet van uit gaan dat er een standaard tool is. Leuke vraag trouwens, dat wel. Zou ook een goede, milieuvriendelijke optie zijn voor (MKB- en thuis-) kantoren.

Welkom op GoT trouwens :Y)
Bedankt voor je reactie. Mijn kennis gaat niet veel verder dan wat VB(A), en vanuit het verleden ervaring met elektronica.
Ik bedenk trouwens, dat het ook mogelijk zou moeten zijn om via de parelelpoort te schakelen. Of dat het probleem eenvoudiger maakt, kan ik niet overzien.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Parallel maakt het programmeren misschien wat makkelijker (of liever serieel, dan is bij wijze van spreken een willekeurig boek sinds 1980 openslaan voldoende), maar hoe dan ook is de moeilijkheid het schrijven van de connectie zelf.

Als jij het kan door een losse executable te maken (met Visual Studio, ik neem aan dat de gratis Express versie prima werkt), kan je het ook doen volgens de link onder de URL die ik gaf (http://msdn.microsoft.com...roducingOutlookAdd-in.asp) aangezien het Office deel dan voor jou niet het ingewikkelde werk is. Afhankelijk van de tools en bibliotheken dan die er voor de K8055 kunnen zijn.

Maar het gaat dus (denk ik, zonder het apparaat te kennen) om het programmeren en dat zal je zelf moeten doen. VBA gebruiken om agenda punten uit te lezen is dan triviaal (How to automate Outlook by using Visual Basic etc, maar heel MSDN staat er vol mee).

Of is er ook een commandline tooltje waarmee je het al kunt doen aansturen? Dan is het eenvoudigweg vanuit VBA de Shell() functie gebruiken. Minder mooi, wel veel makkelijker als je er geen ervaring mee hebt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)