Toon posts:

[XP] Verhinderen verbinden met internet via aanmeldscript*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met windows xp maar nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om via een aanmeldingscript de verbinding via internet is te verhinderen? Dus dat wanneer een bepaalde gebruiker inlogt dat dan het script word gerunt en dat daarmee de mogelijkheid tot communiceren met het internet weg is.
Is dat mogelijk en zou iemand mij dan een setje in de goede richting kunnen geven ? Ik ben al bezig met google en dit forum maar heb tot op heden niks kunnen vinden

Alvast bedankt.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:01

AirX

Tweak Guru

Je zou met dat script de Gateway uit kunnen schakelen bij de netwerk instellingen. Dan ligt het Internet er meteen uit :)

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je kan de netwerk interface uitschakelen via een script (alleen je hebt dan ook geen lokaal netwerk meer). Andere opties zijn de DHCP client service, de netwerk service of de dns client service uitschakelen bij het aanmelden.
Of je zou de gateway kunnen verwijderen uit je netwerkconfiguratie dan kan je nog wel gebruik maken van je lokale netwerk. Misschien dat er ook firewall software beschikbaar is waar je per gebruiker de rechten in kan stellen voor internet access...

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
is dat moeilijk te bewerkstelligen ik heb namelijk nog geen kennis van de commando's voor zon script zou iemand mij daar kunnen helpen ? website oid ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Windows versies zien we graag terug in je topic titel - zie hierover ook de Windows Clients Policy :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:01:
Welke Windows versie gaat het hier over? Windows versies zien we graag terug in je topic titel - zie hierover ook de Windows Clients Policy :)
Het gaat hier om windows xp Srry was geen ruimte om in de topic titel te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee hoe ik kan verhinderen dat dcp client word opgestart ? ik heb namelijk al gezocht op google maar met weinig resultaat

Verwijderd

Probeer services.msc eens.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik ook al mee bezig geweest maar het probleem is dat je wanneer je in services.msc dingen gaat uitzetten dat dat voor alle gebruikers geld. Met een aanmeldscript voor een bepaalde gebruiker zou dat alleen voor die gebruiker gelden en dat is mijn doelstelling weet iemand waar ik meer informatie kan vinden over deze commmando's ik heb ook al gezocht op de microsoft site maar daar is de informatie voor bedoelt voor windows server 2003

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Hier "op de zaak" wordt eigenlijk per default internet geweigerd, en wordt via een group membership uiteindelijk alsnog internet toegang gegeven. Het lijkt me dus dat dit ook te scripten is.

Geen Ping, wel Pong

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wellicht kun je het ook ergens met policies doen, maar met een script wat gebruikt maakt van het "sc" commando moet je er toch ook wel uitkomen denk ik ;)

Beetje de help van de commandos doorlezen en nog wat googlen en dan moet het wel lukken :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:07:
[...]

Daar ben ik ook al mee bezig geweest maar het probleem is dat je wanneer je in services.msc dingen gaat uitzetten dat dat voor alle gebruikers geld. Met een aanmeldscript voor een bepaalde gebruiker zou dat alleen voor die gebruiker gelden en dat is mijn doelstelling weet iemand waar ik meer informatie kan vinden over deze commmando's ik heb ook al gezocht op de microsoft site maar daar is de informatie voor bedoelt voor windows server 2003
Probeer eens:
code:
1
net stop "DHCP Client"

Maar... let op je hebt dan waarschijnlijk al een ip adres gekregen als je de service stopt bij het aanmelden van een gebruiker. Dus je kan er nog zoiets als:
code:
1
ipconfig /release

aan toevoegen.

If I can't fix it, it ain't broken.

Pagina: 1