Toon posts:

nieuw core 2 duo systeempje, twijfels

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik wil allereerst even mijn excuses aanbieden voor de amd topics die ik was gestart.. :/ sommige mensen zullen dit begrijpen andere niet ;)

oke nu mijn vragen bij mijn systeem:

KAST:
coolermaster mistique 631 dit leek me een kast van zeer hoge kwaliteit die dus ook erg goed koelt en tegelijkertijd erg stil is, kan iemand dit bevestigen?

VOEDING:
Zalman ZM460B-APS volgens mij is dit de nieuwste en stilste versie van de zalman serie's toch?

MOEDERBORD:
Asus P5W DH Deluxe dit heb ik gekozen omdat dit een goed oc bord is en hij is van zeer hoge kwaliteit zodat mijn systeem hierop stabiel kan lopen. (en het afstandbedieninkje is leuk he :P )

PROCESSOR:
Intel core 2 duo E6600, hier hoef ik niet veel over uit te leggen natuurlijk het is gewoon een BEEST! 8)7
GEHEUGEN:
Corsair TWIN2X2048-5400C4 2048 MB DDR2, PC5400, cas4 dit omdat ik dan toch kan overklokken naar 3.2Ghz en corsair is gewoon bekend om zijn kwaliteit. MAAR hier komt mijn eerste echte vraag, ik kan hier ook kiezen voor bv GEIL geheugen dat scheeld weer een hoop geld.. maar ik weet eigenlijk niet of ik zo'n B-merk kan vertrouwen, Wat zouden jullie doen????

VIDEOKAART:
Nvidia 7900GT van Asus, dit omdat dit toch een goeie kaart is ik kan hier denk ik heel redelijk spellen als crysis mee spelen, en hij is niet zo duur zodat ik in de toekomst mooi nog ff een DX 10 kaartje kan aanschaffen, dit is toch wel een redelijk high-end kaart ofniet?

HARDDISK:
Seagate Barracuda 7200.10 250 GB 7200 rpm 16 MB Serial ATA300 , dit omdat het de snelste schijf is op het moment in zijn klasse, en ook redelijk stil toch? of raden jullie mij toch de samsung spinpoint aan?

nou ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn laatste twijfels om dit systeem te kopen.. ;)
in iedergeval al hartstikke bedankt :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geheugen moet je goed bedenken op welke FSB je wil gaan overklokken met je CPU want anders loopt je geheugen asynchroon en dat kan vertraging betekenen in de performance van je systeem.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Dit is al een betere start post ;) Overigens heb ik toevallig ene van jou gewoon per toeval 3 seconden gezien toen die al gesloten was :P.

De PC is wel okee, de onderdelen zijn onderdelen die ik ook zou kopen of iemand zou aanraden. Allemaal heel geschikt dus.
Hoogstens de HD, ik raad je de samsung spinpoint aan. Komt goed uit de test, goedkoop snel stil en goede ervaringen ermee.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:00:*knip*
Hoogstends de HD, ik raad je de samsung spinpoint aan. Komt goed uit de test, goedkoop snel stil en goede ervaringen ermee.
Spinpoints zijn langzamer dan de voorgestelde Seagate. Wel stiller maar langzamer (tot iets van 8% ofzo).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 22:42
Ik heb ook een seagate 7200.10, alleen de 320 gig ide versie in een externe behuizing. Ik moet zeggen, je hoort hem bijna niet en hij wordt na 50 gig kopieren nog niet eens zo warm als mijn 120 gig maxtor idle. Top schijfje dus!

Verwijderd

Topicstarter
oke hartstikke bedankt voor de replies mate ;) even over het geheugen: maar ik wil mijn cpu en geheugen dus op 333 1:1 laten lopen want FSB 400 1:1 is toch een stuk lastiger kwa koeling enz. maar wat raden jullie aan? Geil lekkergoedkoop zodat er een X1900XT in kan of corsair iets duurder maar wel verzekerd van kwaliteit?

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 14:48
is geil een b-merk dan? Dacht het niet.

dat was het dan weer voor deze post

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:50

Thandor

SilverStreak

Wat is er mis met het oudere topic: game pc, budget €1250 ? ;)
Ik zie daar vanaf de update een aantal dezelfde onderdelen voorkomen.

Gelieve in dat topic verder gaan (Daar klopt de titel in ieder geval al...) en aldaar de topicstart even aanpassen met de laatste updates. (En ook even vermelden dat er een update is met een subtiele regel in [b]bold[/b] letters :))

Uiteraard verwacht ik wel dat je zelf even rondkijkt alvorens vragen te stellen. Over de Zalman voeding: Waarom kijk je niet even op de site van Zalman zelf of zoek je een aantal reviews bijelkaar (kijkende naar productnamen en de datum van het artikel)
Verder kun je aan de hand van benchmarks en reviews wel uitvogelen hoe de videokaart zal presteren. Lijkt mij in ieder geval niet zo'n probleem. Het lezen van ervaringen en reviews geldt overigens ook voor de rest van de onderdelen. Met behulp van de search kun je interessante topics vinden :o

Dit topic gaat dus op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.