Ik heb 2 div's naast elkaar gezet, dit gaat allemaal prima. Aan de linkerkant heb ik een menu, en aan de rechterkant heb ik een soort van box waar text in moet komen. Die box en het menu zijn beide een plaatje. Als deze naast elkaar staan dan doet IE vaag en FF vaag. Als ik overflow: hidden, erin zet dan doet FF precies wat ik wil, zoals het hoort. Maar IE die doet niet wat ik wil.
Mijn HTML code
Het zal waarschijnlijk erg "dom" in elkaar zitten, maar ik ben pas een week bezig met CSS. Ik heb hieronder 2 plaatjes neergezet wat het resultaat is van bovenstaande code.
Dat je aan de rechterkant alleen de bovenste 5px van de box ziet, komt omdat ik alleen nog maar het bovenste stukje erin heb gezet
.
IE:

FF:
Mijn HTML code
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
| <div id="main"> <div id="main_left"> <div id="menu_left"></div> </div> <div id="main_right"></div> <div id="content_block_top"></div> </div> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| #main { width: 800px; background-color: #FFFFFF; padding-top: 5px; } #main_left { width: 207; float: left; } #main_right { width: 593; float: right; } #menu_left { width: 207px; height: 256px; background-image: url(../images/layout/menu.png); overflow: hidden; } #content_block_top { width: 588px; height: 5px; background-image: url(../images/layout/content_block_top.png); } |
Het zal waarschijnlijk erg "dom" in elkaar zitten, maar ik ben pas een week bezig met CSS. Ik heb hieronder 2 plaatjes neergezet wat het resultaat is van bovenstaande code.
Dat je aan de rechterkant alleen de bovenste 5px van de box ziet, komt omdat ik alleen nog maar het bovenste stukje erin heb gezet
IE:

FF: