[PHP] Mail wordt niet verstuurd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173409

Topicstarter
Hey

ik heb een mailscriptje dat ik uitvoer na het registreren van een gebruiker.
Nu komen deze mails nooit toe tenzij, buiten 1 uitzondering op mijn eigen mail maar dit is van dezelfde host.
Wat kan het zijn??

hier mijn code.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
function mail_to($user){
    $mail = $user['email'];
    $onderwerp = "Activatie Account K Wolvertem SC Gastenboek";
    $inhoud = 'Beste '.$user['login']. '<br />';
    $inhoud .= '<p> Om u account te activeren gelieve deze <a href="http://www.scwolvertem.be/Site/Gastenboek/activate.php?login='.$user['login'].'">link</a> te gebruiken </p>';
    $inhoud .= '<p> Veel plezier op het Gastenboek van K Wolvertem SC, maar hou het aub een beetje netjes zoniet kan je account worden verwijderd </p>';
    $headers = "from: Webmaster KSCW <birgerhoornaert@scwolvertem.be>" . "\r\n";
    //$headers .= 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
    $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";

mail($mail,$onderwerp,$inhoud, $headers);

// mail naar de admin
    emailadmin($headers, $user);

}

en de emailadmin functie is net het zelfde maar dan telkens naar mij gericht en die werkt dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javache
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-02-2010
Ga eens kijken in MX-records van je domeinnaam.
Ik had dit probleem vroeger ook met een website en kon het hiermee oplossen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mx_records

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat moet je dan juist doen?

Heb even snel doorgelezen maar zie echter niet meteen de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar wordt die mail afgeleverd? Mag je daar wel (laten) relayen? M.a.w. is die mailserver wel bereid om mail voor jou af te gaan leveren op $bestemming? Want als je mail alleen op de mailserver zelf aan komt (en dus niet van daaruit verder wordt gestuurd als nodig) dan mag je waarschijnlijk niet relayen.

Een foutmelding zou wel handig zijn (als je die hebt).

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 28-08-2006 23:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar dit scriptje heeft gewerkt tot voor kort nu ineens wil het gewoon niet meer afleveren :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116136

frappant, ik heb precies hetzelfde probleem. Scriptje heeft een half jaar vlekkeloos gedraaid (online boekformpje) en weigert sinds kort bij hoog en laag iets van mail te versturen. Geeft verder geen foutmelding ofzo, niets is er aan het script gewijzigd. Ik ben nu bij de host aan het achterhalen of die iets geupgrade hebben wat hiermee te maken zou kunnen hebben, maar vooralsnog begrijp ik er geen snars van.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan is er klaarblijkelijk iets veranderd. Dat kan vanalles zijn, zoals (reeds gemeld) iets in je DNS, je mailserver, je PHP configuratie of...1001 andere dingen.

We zijn hier niet van plan je aan je handje te gaan houden, "het heeft gewerkt en nu niet meer :'( " hebben we hier niets aan. Je zult zélf moeten zoeken, we kunnen je hooguit tips geven waar te kijken of, als je iets vindt, hoe het op te lossen.

Dus; nogmaals:
• Mag je relayen? Heb je dat getest? Hoe?
• Heb je een foutmelding? Ja? Welke?
• Is er iets gewijzigd waar door het niet meer zou kunnen werken? Zo nee, ook niet door een andere partij zoals je hoster?
• Heb je al gedebugged? Zo nee, probeer eens een telnet sessie met de mailserver en kijk of het je dan wel lukt mail te versturen (cmd >> telnet mailserver.yourhost.tld 25 >> HELO/EHLO etc...).
• Heb je andere (mogelijk) relevante informatie voor ons? Zo ja, welke?

Geef je geen antwoord op alle (of in ieder geval een flink aantal) van bovenstaande vragen dan kunnen wij je niet helpen daar wij ook niet helderziend zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 29-08-2006 00:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
probeer het zo eens...

mail("$mail",$onderwerp,$inhoud, $headers);

ik weet niet waarom het werkte.. bij een kennis van me,,,, maar het fixte wel het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Aloys Akkerman schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:50:
probeer het zo eens...

mail("$mail",$onderwerp,$inhoud, $headers);

ik weet niet waarom het werkte.. bij een kennis van me,,,, maar het fixte wel het probleem
Met een hamer past alles :P

Kom op, je kunt wel in het wilde weg vanalles gaan proberen maar als er geen reden/redenatie achter zit ben je IMHO gewoon een olifant in een porceleinkast. We zijn toch aan het programmeren hier? Of zijn we aan het copy/pasten en aan 't bidden dat het dan maar werkt?

Pak dan op z'n minst de documentatie er bij en doe alsof je weet waar je het over hebt...

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 29-08-2006 00:54 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
RobIII schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:53:
[...]

*knip

Pak dan op z'n minst de documentatie er bij en doe alsof je weet waar je het over hebt...
tja.. denk je nou egt dat ik die documentatie niet had gelezen... ik had het daar ook veel liever zonder gedaan.... maargoed.. dat werkte dus niet :( heb ik ook nog eens een topic op een ander forum voor geopend.... duszz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^^ Jouw "oplossing" is compleet zinloos; het is volstrekt onnodig (en zelfs "ranzig") om maar quotes om die var heen te zetten. Je maakt me dan ook niet wijs dat dat de oplossing van het probleem was; je hebt toen vast nog meer aangepast. Zoals ik al aangaf is het gewoon in het wilde weg om je heen slaan en maar hopen/bidden dat het werkt. Maar laten we daar verder niet over doorgaan en ontopic blijven.

Wat wel nog zou kunnen, @Malines dus, is dat je te weinig relevante headers stuurt waardoor de mailserver je mail als spam zou kunnen zien (en weigeren). Kijk daar eens naar (plus eerder gestelde vragen) en kom dan maar als je er niet meer uit komt met specifieke vragen en relevante informatie.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 29-08-2006 01:11 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_brinkers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 15:04
Staat het IP van jouw email server misschien in een blacklist?

http://www.rbls.org

Heb je de logs van je mail server? ergens moet toch instaan waar die mail gebleven is, geweigerd, gebounced etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 15:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De mail functie geeft hier altijd mooi een Exception terug met precies de return waarde van de mailserver. (Waar je van kunt afleiden wat er fout gaat.) Probeer deze eventueel met debug_print_backtrace() of debug_backtrace() te achterhalen.

[ Voor 27% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-08-2006 16:49 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1