Linksys WAG354G: Draadloos internet werkt, via lan niet

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Situatieschets:
Linksys WAG354G draadloos modem/router die tot vanmiddag uistekend werkte:
- en via dhcp via lan aan 1 pc internet doorgaf
- en via dhcp via wireless aan 1 laptop internet doorgaf
- geen intern netwerk

Sinds vanmiddag heeft de pc via lan geen verbinding meer, geen ping, niks.
- Via dhcp wordt er een foutief ip-adres toegekend (bijvoorbeeld 169.254.3.140)
- Via statisch ip-adres (192.168.1.65) is er:
* wel verbinding met het modem, standaard gateway wordt getoond (192.168.1.1)
* geen internet
* geen toegang tot admin panel van modem
* pingen naar router/modem gaat ook niet (192.168.1.1)

Wonderbaarlijk heeft de laptop via het draadloze netwerk wel internet:
- Via dhcp wordt er correct een ip-adres toegekend
- Alles werkt zoals zou moeten
- Via laptop admin panel in modem/router bereikbaar

Gedaan:
- dhcp of statisch adres mocht niet baten
- reset naar fabrieksinstellingen mocht niet baten
- kabel vervangen
- andere lan poort op modem/router gebruikt
- laptop via lan aangesloten, zelfde resultaten als met de vaste pc, op 1 keer na, per ongeluk via dhcp het wel goed ging, maar alle andere keren is dit niet goed gekomen

Niet gedaan:
- Firmware flash
* ik kan op de gehele linksys site niet meer het model vinden, of firmware, maar ik had een paar maanden terug de nieuwste firmware (1.01.05eu annex A)
* ik zie geen reden tot een flash als het maanden wel gewerkt heeft en nu 'ineens' niet + dat het draadloos gedeelte wel werkt, maar lan gedeelte niet

Kortom... ik zit zonder opties inmiddels.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• ijskonijn2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-02-2022
Ik heb dezelfde modem/router al ruim een jaar, toen opeens deed het internet het niet meer. Ook resetten hielp niet.
De oplossing -> gewoon de stekker eruit trekken, ff wachten en er weer in doen.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ik heb deze router ook. Om de firmware te zien op de site moet je eerst de landinstelling op Europe zetten..Hij wordt kennelijk niet (veel) in de VS verkocht. (1.01.05eu annex A is trouwens nog steeds de nieuwste).

Btw: statisch ip: heb je gewoon gedaan door dhcp uit en op de pc een ip instellen?

[ Voor 16% gewijzigd door Mr_gadget op 28-08-2006 20:14 ]

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
ijskonijn2 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:06:
Ik heb dezelfde modem/router al ruim een jaar, toen opeens deed het internet het niet meer. Ook resetten hielp niet.
De oplossing -> gewoon de stekker eruit trekken, ff wachten en er weer in doen.
Stom dat ik dat vergeten ben, heel soms inderdaad dat het modem zo raar doet dat alleen stroom er af werkt. Maar helaas, dit keer niet. Met dhcp blijft er een fout ip-adres toegekend worden en met statisch adres zelfde resultaat als in TS. Ik ga na de stroom er af toch nog een fabrieksreset proberen in de hoop dat het iets uitmaakt.

edit:
Afgezien van het feit dat ik nu al mijn internetinstellingen uit mijn hoofd ken, ben ik helaas niet er op vooruit gegaan.
Mr_gadget schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:13:
ik heb deze router ook. Om de firmware te zien op de site moet je eerst de landinstelling op Europe zetten..Hij wordt kennelijk niet (veel) in de VS verkocht. (1.01.05eu annex A is trouwens nog steeds de nieuwste).

Btw: statisch ip: heb je gewoon gedaan door dhcp uit en op de pc een ip instellen?
Dat verklaart waarom ik het niet kon vinden op de site.

Dhcp is niet uit te zetten, ja kan wel, maar dan kan ik ook geen statisch ip-adres instellen. Local DHCP server blijft op Enable staan, andere opties zijn Disable, maar dan zijn de vakjes voor de statische ip-adressen grijs en niet invulbaar en de laatste optie is DHCP relay en dat is hier niet van toepassing.

[ Voor 4% gewijzigd door Motrax op 28-08-2006 20:51 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Bel morgen even met de helpdesk van Linksys. Het zijn handige gasten daar en als er iets kapot is dan kan je hem gelijk omruilen.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Dit bedoel ik trouwens met dhcp niet uit te zetten:
Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/1623/linksysnetwerkinstellingencp7.png
De ip-adressen die zijn ingevuld komen van de optie Enable af, daarna pas op disable gezet.

Als laatste check, de gegevens die hierboven zijn ingevuld, dat klopt toch voor een intern netwerk? Ik ga nu toch aardig aan mezelf twijfelen. Het is zoveel mogelijk standaard, alleen de statische ip's zijn toegevoegd.
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:43:
Bel morgen even met de helpdesk van Linksys. Het zijn handige gasten daar en als er iets kapot is dan kan je hem gelijk omruilen.
Ik ben bang dat dit nog de enige mogelijkheid is.

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Kickje :'(

Had vandaag nog geen tijd om te bellen met de helpdesk, nieuwe full-time baan.

☻/
/▌

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Dat IP-adres zou er op kunnen duiden dat de PC problemen heeft met zijn netwerkkaart.

Zie je daar problemen bij in Apparaatbeheer?

Edit: laat maar zie dat je het ook al geprobeerd hebt met je laptop.

[ Voor 21% gewijzigd door SwordMaster op 30-08-2006 01:49 ]

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
De laptop was er speciaal bijbehaald voor een totaal andere configuratie, om uit te sluiten dat het aan de pc zelf lag (hardware en/of windows). De laptop had overigens wel ook Windows XP, een Pro ipv Home.

Anyway, geloof het of niet: het probleem is weer weggegaan zonder dat we iets hebben gedaan, net als het gekomen is :S
Gisteren nog wel de stroom van het modem afgehaald, en de pc uitgezet, maar dat zijn dingen die ook al eerder zijn gebeurd... maw: geen flauw idee wat dit was.

Nu maar hopen dat het niet nog een keer gebeurd.

☻/
/▌

Pagina: 1