Aanschaf IBM Thinkpad

Pagina: 1
Acties:

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik mag overgaan tot aanschaf van een laptop. Hierbij mag ik kiezen tussen een aantal verschillende modellen.

Wat ga ik er mee doen:
- Kantoorapplicaties (financieel pakket, niet bijzonder veeleisend. Draait nu op een P III 450mhz vlotjes)
- Office
- Internet / Mail

Kortom, niet veel spannends. Het wordt een laptop die puur zakelijk gebruikt gaat worden. De laptop gaat mee tussen werk & thuis en zal altijd op een bureau gebruikt worden. Accuduur is dus van ondergeschikt belang. Verder moet hij tenminste 5 jaar mee.

Bepaald is dat het een IBM/Lenovo moet zijn en max. 900 euro excl. BTW mag kosten.

De Keus:
IBM Thinkpad R60.
- Intel Core Duo T2300e - 512mb ram - 60gb S-Ata - Intel GMA950 - 15" XGA TFT

of

IBM Thinkpad Z60m
- Intel Pentium M 750 - 512mb ram - 80gb S-Ata - Ati X300 64mb - 15,4" WXGA MAX Bright TFT - Titanium Cover

In de laatste twee punten bij de Z60m zit hem de vraag / twijfel.
- Wat kan ik verwachten van een "Max Bright TFT" ten opzichte van een 'standaard' Ibm scherm. Zijn er mensen die een laptop met zo'n scherm bezitten en wat zijn daar de ervaringen mee? Ik heb nu een Compaq met standaard scherm. Dat scherm is bij veel licht lastig leesbaar. Zal zo'n max bright scherm daar verbetering in brengen?

- Titanium Cover. Alle Thinkpad's die ik tot op heden gezien heb hadden een standaard zwart plastic cover aan de bovenkant van het beeldscherm. Dat ziet er ook na jaren intensief gebruik nog toonbaar uit. Wat kan ik verwachten van een titanium cover. Is het krasvast? Geen last van 'deuken'?

Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar de R60 vanwege het vierkante scherm. De Z60m heeft een breedbeeld scherm. Bij mijn gebruik zie ik daar het voordeel niet van in. Wel is het natuurlijk Max Bright (wat dat dan ook doen moge). Indien dat een grote verbetering is t.o.v. een gewoon scherm is de Z60m wel het overwegen waard, mits een titanium cover niet lelijk is en dat ook niet snel wordt.

Wie kan hier meer over zeggen?

Somewhere in Europe...