Toon posts:

ergernis over postcodechecks ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit de laatste tijd te denken om over te stappen op Tele2/Versatel Compleet TV(Triple play), ik kan echter nergens checken of dat wel beschikaar is in mjn gebied, de postcodechecks op Tele2.nl werken niet (ik krijg de melding " U kunt uw product niet registreren. Neemt u s.v.p. contact op met de afdeling Klantservice op 0900 2411602 (lokaal tarief).")

Een postcodecheck op een andere site (http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/) zegt dat de afstand tussen mijn huis en de wijkcentrale onbekend is.

De postcode check op ADSLwinkel.nl geeft echter wel aan dat het beschikbaar is, maar ik heb net in een topic hier op GoT gelezen dat dat soort postcodechecks niet altijd betrouwbaar zijn.

Ik had een lijst gevonden met wijkcentrales (uit 2002 volgens mij) en de dichtstbijzijnde centrale was volgens http://www.viamichelin.com/ 4KM van mijn adres verwijderd.

Dit zijn mijn gegevens:

Internet:
Provider KPN

192KB/s down en 32 KB/s up theoretisch (1541/260)
162 KB/s down en 25KB/s up meestal (1296/200)

Als iemand nog een andere postcodecheck heeft, dit zijn mijn gegevens

Postcode:
8226JP

Huisnummer
6

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
http://www.internetten.nl al eens geprobeerd :?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Wat zei de klantenservice?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:37:

(ik krijg de melding " U kunt uw product niet registreren. Neemt u s.v.p. contact op met de afdeling Klantservice op 0900 2411602 (lokaal tarief).")
En dat heb je gedaan? Of op zijn minst op de knopje "bel me terug" geklikt?

Signatures zijn voor boomers.

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Kijk eens op http://pcdb.bbned.nl/
Hier staat dat je zelfs ADSL2 kan aanvragen

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2025
http://pcdb.bbned.nl/

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Lls-Z
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1173 meter.

Ga naar www.jellerbert.nl

Verwijderd

Topicstarter
De klantenservice heb ik niet gebeld, ik wil wil eerst kijken of ik erachter kan komen zonder geld uit te geven en internetten.nl geeft ook aan dat het beschikbaar is.

EDIT
BBNed geeft opheldering bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 19:46 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

steven2 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:44:
Kijk eens op http://pcdb.bbned.nl/
Hier staat dat je zelfs ADSL2 kan aanvragen
Dat is de postcodecheck voor het bbned netwerk. Daar heeft hij niks aan als hij Tele2/Versatel aan wil vragen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het geeft in ieder geval aan dat er ADSL2+ mogelijk is en dat de afstand dus maar 1.1 KM is.

bedankt voor jullie hulp, nooit geweten dat GoT zó snel was :) .

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 19:48 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Tis iets meer dan 1100 meter. Als je even de postcode van de Colo samen met zijn postcode op routenet invult zie je dat het hemelsbreed zo'n 1600 meter is. Als ik zo'n beetje naar het wegennet kijk (is vaak een zinnige maatstaf over hoe de telefoniebekabeling loopt in een wijk) schat ik het zo in rond de 1800 tot 2200 meter.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Wat blijft er dan nog over van een theoretische 20Mb?

Verwijderd

Hij chekt wanneer je het besteld...

Ik heb ff gechekt met het nummer van de mensen die in jou straat op #18 wonen, want die staan wel in de telefoongids :P

En het is beschikbaar *O*

In de polder is de telefoon infra meestal prima, dus 20mb/s kan daar bijna altijd.

• kalizec
Afhankelijk van waar het tussen de 1800 en 2200 meter zit, denk ik zo'n 18 tot 10 Mbit.

18 Mbit op 1800 meter met een goede kwaliteit lijn.
16 Mbit op 2200 meter met een goede kwaliteit lijn.

16 Mbit op 1800 met een normale kwaliteit lijn.
14 Mbit op 2200 met een normale kwaliteit lijn.

12 Mbit op 1800 met een brakke lijn.
10 Mbit op 2200 met een brakke lijn.

Of als je een grafiekje wilt:

http://www.internode.on.net/adsl2/graph/

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, dan is het nu zeker, dan kan ik het het gelukkig ook nog voor 1 september bestellen ivm een actie.

Als niemand meer iets toe te voegen heeft dan kan dit topic toch opslot?

EDIT

@Apple Afvallige, het is "If it aint fixed, break it !" en niet "If it aint fixed, brake it !" ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 20:10 ]

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Hij hoeft niet op slot, kan gewoon open blijven. Maar je zit dus op Lelystad-Zuid (Lls-Z) aangesloten wat ergens tussen 1100 en z'n 2000m lijnlengte zal zitten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

De afstand tussen uw woning en de telefooncentrale is helaas te groot om Orange ADSL Family te kunnen leveren

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:11:
De afstand tussen uw woning en de telefooncentrale is helaas te groot om Orange ADSL Family te kunnen leveren
Het lijkt wel of sommige een foutje in de tabel hebben staan en dit postcode naar bijvoobeeld Lelystad-Centrum hebben staan misschien.

Dit postcode is echt Lls-Z en kan nooit veel langer zijn dan maximaal 2000 a 2500 meter.

• kalizec
Och, vrijwel al die postcode checkers zijn gebaseerd op dezelfde database van Spike. (Is ten slotte de enige open database in Nederland voor colo-afstanden). Punt is echter dat iedere provider vervolgens zijn eigen gegevens heeft gecombineerd met die van Spike om deze up to date te krijgen, en daar sluipen inderdaad wel eens foutjes in.

Heb er een tijdje terug een gevonden waarbij de postcode check vrolijk 500 meter meldde. Echter werd even vergeten dat er wel een rivier (de Waal) tussen liep.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

De gegevens zijn gebasserd op die van Spike. Zeggen ze. Maar dan begrijp ik niet dat ik bij de ene 270 m van de centrale afzit en bij andere 283 of 293 meter.

http://www.hroling.nl

• kalizec
Omdat de gegevens in die database van Spike niet in meters opgeslagen zijn maar in de gemiddelde lijn capaciteit. Het resultaat in meters hangt vervolgens af van welke constante je hanteert om die capaciteit om te rekenen naar meters en hoe je dat vervolgens weer afrond.

Over het algemeen mag je blij zijn als de waarde tot op de honderd meter nauwkeurig is. Afwijkingen van 20% zijn geen uitzondering.

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-02 20:57
Ik snap het functioneren van de postcodecheck niet helemaal. Is daar 1 database voor? Of heeft iedere website/provider zijn eigen postcodecheck database?

Dat laatste lijkt mij niet eigenlijk want het lijkt mij erg lastig bijhouden. Stel dat KPN en BBNed hun eigen PcC database hebben, dan moeten alle providers die via KPN en/of BBNed leveren steeds de PcC database bijwerken?

Ik heb namelijk ook een locatie waarbij ik graag ADSL wil aanvragen (kabel is niet aanwezig in het pand, alleen telefoonkabel). Op www.internetten.nl krijg ik een beschikbaarheid van Quicknet te zien (via BBNed). Echter, de postcode check van BBNed geeft aan dat het niet beschikbaar is.

De postcode die ik gebruik is: 9409TS en het huisnummer is 3.

KPN, Versatel, BBNed geven allemaal aan dat het niet beschikbaar is. Hoe kan het dan dat Quicknet wel kan leveren? Foutje bij Quicknet is de enige logische verklaring...??

• kalizec
Een aantal jaar geleden is er een onderzoek geweest vanuit TU Delft naar afstand van woningen tot hun wijkcentrale. De resultaten van dit onderzoek zijn opgeslagen in een database, ook wel Spike genoemd (naar de machine waar de database op draait). Als gevolg van publicatie van de resultaten van het onderzoek is de informatie in deze database 'open' geworden. Hetgeen betekent dat iedereen ermee mag doen wat ie wil.

Tot op de dag van vandaag is het de meest complete database voor afstand-wijkcentrale-gegevens. Punt is echter dat deze database inmiddels verouderd is. Er zijn nieuw wijken gebouwd. Sommige wijken hebben nieuwe bekabeling. In ieder geval is het nog steeds de meeste complete database die 'open' is. De meeste ISP's hebben dan ook een kopie gemaakt van Spike en hebben hier hun eigen gegevens / updates aan toe gevoegd. Deze eigen gegevens / updates zijn echter niet gedeeld. Dit verklaard waarom zo'n beetje iedere ISP weer eigen resultaten heeft.
De postcode die ik gebruik is: 9409TS en het huisnummer is 3.

KPN, Versatel, BBNed geven allemaal aan dat het niet beschikbaar is. Hoe kan het dan dat Quicknet wel kan leveren? Foutje bij Quicknet is de enige logische verklaring...??
De simpele verklaring is dat Quicknet wellicht wat informatie over deze relatief nieuwe wijk toegevoegd heeft aan haar kopie van deze database. Terwijl andere ISP's dat nog niet gedaan hebben, of zelfs helemaal nog geen gegevens van deze wijk hebben.

@BJCK
Twee geesten, een gedachte. Misschien een idee om een samenvatting van deze thread toe te voegen aan de FAQ?

[ Voor 23% gewijzigd door kalizec op 29-08-2006 09:04 ]

• bjck
Kalizec schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:31:
Omdat de gegevens in die database van Spike niet in meters opgeslagen zijn maar in de gemiddelde lijn capaciteit. Het resultaat in meters hangt vervolgens af van welke constante je hanteert om die capaciteit om te rekenen naar meters en hoe je dat vervolgens weer afrond.

Over het algemeen mag je blij zijn als de waarde tot op de honderd meter nauwkeurig is. Afwijkingen van 20% zijn geen uitzondering.
Afwijkingen van 200% zijn er zelfs prima te vinden. Als er water, snelweg/viaduct in de buurt ligt wil het soms meevallen, maar kan ook een stukje een omweg nemen de kabel.

Ik denk dat je bijna kan zeggen dat zo'n 33% wel 50% langer is dan spike geeft.
_reboot_ schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:54:
Ik snap het functioneren van de postcodecheck niet helemaal. Is daar 1 database voor? Of heeft iedere website/provider zijn eigen postcodecheck database?

Dat laatste lijkt mij niet eigenlijk want het lijkt mij erg lastig bijhouden. Stel dat KPN en BBNed hun eigen PcC database hebben, dan moeten alle providers die via KPN en/of BBNed leveren steeds de PcC database bijwerken?
Elke ISP heeft z'n eigen postcode database en gegevens. Hoe ze oorspronkelijk deze gevuld hebben kan verschillend zijn. Misschien informatie van KPN verkregen (lees gekocht) of zelf met een script hemelsbreede afstanden + 20% gedaan bijvoorbeeld.

En als je meer lijnen aansluit kan je die meten of aan de hand van de demping een afstands indicatie afleiden. Misschien 'updaten' ze zo constant hun gegevens. Dat zou verklaren waarom je verschillende afstanden kan zien bij verschillende ISP's / telco's (dsl netwerken). Het is dus niet zo dat je lijn langer of korter is bij een ander netwerk ;)

Nieuwe postcodes + huisnummers geeft KPN door en op welke centrales die zijn/worden aangesloten. Anders zou nieuwbouw nooit kunnen bestellen immers ;)
Ik heb namelijk ook een locatie waarbij ik graag ADSL wil aanvragen (kabel is niet aanwezig in het pand, alleen telefoonkabel). Op www.internetten.nl krijg ik een beschikbaarheid van Quicknet te zien (via BBNed). Echter, de postcode check van BBNed geeft aan dat het niet beschikbaar is.

De postcode die ik gebruik is: 9403TS en het huisnummer is 3.

Het is de centrale Assen-Noorderpark (Asn-Npk), hier heeft BBned dekking (inclusief ADSL2+) en ook KPN (geen idee of er ADSL2+ leverbaar is voor KPN).

Maar de partij die je vergeet hier is BaByXL (nu Tiscali) waar Quicknet ook mee samenwerkt. Die heeft hier ook netwerk dekking, alleen nog geen ADSL2+ dat komt later die jaar beschikbaar (kan je gewoon upgraden later).

BBned zegt:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.

Centrale: Asn-Npk
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 528 meter.

BaByXL/Tiscali zegt:
Het BaByXL-netwerk is op uw adres beschikbaar. U kunt nu bestellen. Line sharing is beschikbaar.
Asn-Npk
467 meter
Kalizec schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:01:

Twee geesten, een gedachte. Misschien een idee om een samenvatting van deze thread toe te voegen aan de FAQ?
In een FAQ zetten kan ook, ik wilde het Topic sowieso open laten als naslag voor andere mensen :+

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 29-08-2006 09:09 ]

• _reboot_
Het is niet bepaald nieuwbouw. Het gebouw staat al zeker 10 jaar op dezelfde plek. Ik krijg heel vaak in postcode checks dat de postcode niet bestaat.
bjck schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:01:

Het is de centrale Assen-Noorderpark (Asn-Npk), hier heeft BBned dekking (inclusief ADSL2+) en ook KPN (geen idee of er ADSL2+ leverbaar is voor KPN).

Maar de partij die je vergeet hier is BaByXL (nu Tiscali) waar Quicknet ook mee samenwerkt. Die heeft hier ook netwerk dekking, alleen nog geen ADSL2+ dat komt later die jaar beschikbaar (kan je gewoon upgraden later).

BBned zegt:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.

Centrale: Asn-Npk
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 528 meter.

BaByXL/Tiscali zegt:
Het BaByXL-netwerk is op uw adres beschikbaar. U kunt nu bestellen. Line sharing is beschikbaar.
Asn-Npk
467 meter
Sorry bjck, maar ik had een verkeerde postcode (=9403TS) opgeschreven en vrijwel onmiddelijk gewijzigd. De goede postcode = 9409TS. Huisnummer is gewoon 3.

• bjck
_reboot_ schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:12:
Het is niet bepaald nieuwbouw. Het gebouw staat al zeker 10 jaar op dezelfde plek. Ik krijg heel vaak in postcode checks dat de postcode niet bestaat.

[...]

Sorry bjck, maar ik had een verkeerde postcode (=9403TS) opgeschreven en vrijwel onmiddelijk gewijzigd. De goede postcode = 9409TS. Huisnummer is gewoon 3.
Misschien staat het gebouw er al tien jaar, misschien is het technisch best leverbaar omdat je gewoon aan Asn-Npk bent aangesloten (lijnlengt gaat richting 3000m voor dit postcode).

Dit huisnummer bestaat officieel niet bij dit postcode. Zie www.postcode.nl :

9409 TS 	Peeloerweg 1 	        LOON 	
9409 TS 	Peeloerweg 2 t/m 4 	LOON

Geen huisnummer 3, vandaar dat je vaak niet kan bestellen natuurlijk. Als je huisnummer 2 kijkt geven zowel BBned als BaByXL(Tiscali) zo'n 3100 meter aan, maar wel op Asn-Npk en dus ADSL leverbaar. Al moet je geen hoge snelheden willen/verwachten, dat gaat gewoo technisch niet lukken. (zo'n 4Mbit moet wel lukken op analoog).

Er is altijd een reden en altijd een antwoord. Wat de oplossing hier is... dat kunnen er meerdere zijn. Maar huisnummer 3 laten toevoegen bij de partijen is de langste weg en gaat je wellicht niet lukken omdat die officieel niet bestaat. Of is huisnummer 3 pas jongstleden in het het pand toegevoegd misschien??? Of je woont in appertement 3 bijvoorbeeld en dat zou voor de telco dan bijvoorbeeld huisnummer 1 toevoeging 3 kunnen zijn (en voor KPN in hun lijnadministratie).

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 29-08-2006 09:55 ]

• _reboot_
bjck schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:44:
Er is altijd een reden en altijd een antwoord. Wat de oplossing hier is... dat kunnen er meerdere zijn. Maar huisnummer 3 laten toevoegen bij de partijen is de langste weg en gaat je wellicht niet lukken omdat die officieel niet bestaat. Of is huisnummer 3 pas jongstleden in het het pand toegevoegd misschien??? Of je woont in appertement 3 bijvoorbeeld en dat zou voor de telco dan bijvoorbeeld huisnummer 1 toevoeging 3 kunnen zijn (en voor KPN in hun lijnadministratie).
De postcode / huisnummer is sinds twee jaar gekoppeld aan dit adres. Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat een nieuwe postcode in 'de registers' voorkomt? En wat zou een manier zijn om dit te regelen? Voor een postcode toevoegen; moet ik hiervoor bij TPG Post / gemeente zijn (o.i.d.?) of moet ik de postcode aanmelden bij KPN? De postcode is overigens wel officieel. TPG / gemeente heeft ons hiervoor benaderd (geloof ik)...

Het betreft een sportcomplex overigens.

KPN zou toch gewoon een lijnmeting kunnen doen aan de hand van het telefoonnummer? Daar heb je geen postcode voor nodig... Een postcode is voor de postcode check en de postbode... (right?)

[ Voor 13% gewijzigd door _reboot_ op 29-08-2006 10:40 . Reden: Toevoeging ]

• kalizec
_reboot_ schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:30:
[...]
KPN zou toch gewoon een lijnmeting kunnen doen aan de hand van het telefoonnummer? Daar heb je geen postcode voor nodig... Een postcode is voor de postcode check en de postbode... (right?)
Voor een lijnmeting is een telefoonnummer op zich genoeg.

Bij een standaard aanvraag bij een ISP wordt onder andere je postcode / straat / adres gecontroleerd. Daar loopt het vast omdat je postcode / huisnummer niet in hun database staan. De makkelijkste vervolg stap is contact met de helpdesk van die provider opnemen. Als je ze kunt uitleggen dat het gewoon een apart kavel is moet het geen probleem zijn. Tis alleen handwerk om aan te vragen en dus niet geautomatiseerd via een website/postcode check.

[ Voor 0% gewijzigd door kalizec op 29-08-2006 13:36 . Reden: typo ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bjck schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:44:
[...]

Misschien staat het gebouw er al tien jaar, misschien is het technisch best leverbaar omdat je gewoon aan Asn-Npk bent aangesloten (lijnlengt gaat richting 3000m voor dit postcode).

Dit huisnummer bestaat officieel niet bij dit postcode. Zie www.postcode.nl :

9409 TS 	Peeloerweg 1 	        LOON 	
9409 TS 	Peeloerweg 2 t/m 4 	LOON

Geen huisnummer 3, vandaar dat je vaak niet kan bestellen natuurlijk.
Ik google even dom op Peeloerweg 3 en zie nogal wat resultaten (Sportpark Marsdiek?). Ik zie vooral een telefoonnummer dat voor zowel Peeloerweg 3 als Peeloerweg 1 wordt gebruikt. Dus ik zeg even brutaal dat op nummer 1 wel een officiële KPN aansluiting beschikbaar is, maar op nummer 3 niet, ook al ligt er een telefoonkabel. Misschien is die zelf doorgetrokken van nummer 1?

Hoort dit bij hetzelfde sportpark? Als dat het geval is, dan gewoon op nummer 1 aanvragen en de ADSL/netwerk intern verder aanleggen.

• _reboot_
Maasluip schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:56:
[...]

Ik google even dom op Peeloerweg 3 en zie nogal wat resultaten (Sportpark Marsdiek?). Ik zie vooral een telefoonnummer dat voor zowel Peeloerweg 3 als Peeloerweg 1 wordt gebruikt. Dus ik zeg even brutaal dat op nummer 1 wel een officiële KPN aansluiting beschikbaar is, maar op nummer 3 niet, ook al ligt er een telefoonkabel. Misschien is die zelf doorgetrokken van nummer 1?

Hoort dit bij hetzelfde sportpark? Als dat het geval is, dan gewoon op nummer 1 aanvragen en de ADSL/netwerk intern verder aanleggen.
Hier wordt het allemaal mooi verwarrend van. Maar zoals het in een dorp is/hoort, ken ik de mensen die op #1 wonen. http://www.ahvassen.nl/fotos/loon-peeloerweg1-a.gif. Niet echt een sportpark.

Het is echt peeloerweg 3, dat 1 en 3 idem zijn is zeker niet waar en ook niet mogelijk... Beide liggen 200 meter uit elkaar.

Edit: Ik bekijk de results ook even. Wel grappig, allemaal gidsen en dergelijke met verkeerde adressen.

[ Voor 4% gewijzigd door _reboot_ op 29-08-2006 14:10 . Reden: Aanvulling ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

_reboot_ schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:07:
[...]

Hier wordt het allemaal mooi verwarrend van. Maar zoals het in een dorp is/hoort, ken ik de mensen die op #1 wonen. http://www.ahvassen.nl/fotos/loon-peeloerweg1-a.gif. Niet echt een sportpark.

Het is echt peeloerweg 3, dat 1 en 3 idem zijn is zeker niet waar en ook niet mogelijk... Beide liggen 200 meter uit elkaar.
Ben je er zeker van dat het Peeloerweg is? Ik kijk namelijk op de telefoongids, en daar hebben we Leo Voetbalvereniging op Balloerweg 3, 9409 TN Loon. En daar is wel ADSL verkrijgbaar.

OMG, dit is echt te erg, Balloerweg 3 staat op diezelfde pagina waar Peeloerweg 1 op staat, alleen niet met foto. Het is wel een koprompboerderij uit 1885, en geen sportpark.

Ik denk dat jou probleem heel wat dieper gaat dan een ADSL postcode database die niet helemaal jofel is. De adressen kloppen daar gewoon niet.
Ik zie op map24 dat de Peeloerweg en de Balloerweg bij een kruising (met de Asserweg en de Gasterenseweg) bij elkaar komen. Ik neem dus even aan dat dat sportpark ten westen van dat kruispunt ligt? Want dat is de Peeloerweg.

[ Voor 31% gewijzigd door Maasluip op 29-08-2006 14:51 ]

• kalizec
Ieder huisnummer binnen een postcode gebied dient uniek te zijn (althans, voor het postcode systeem).

Kortom, als er binnen 9409 TN Loon al een huisnnummer 3 bestaat op de Balloerweg kan er onmogelijk ook een huisnummer 3 op Peeloerweg zijn met dezelfde postcode.

Als beide straten, Peeloerweg en Balloerweg samen dezelfde postcode delen, had de gemeente de tweede aanvraag voor huisnummer 3 af moeten wijzen.

[edit]

In dit geval hebben beide straten echter eigen postcodes en alle bekende huisnummers aan Peeloerweg liggen op 9409 TS. Dus als er inderdaad een kavel is met huisnummer 3 dan hoort dit ook postcode 9409 TS te hebben. De database van postcode.nl wordt iedere maand geupdate, dus zou recent genoeg moeten zijn. Blijft de vraag of de gemeente het bestaan van huisnummer 3 doorgegeven heeft aan het cadaster.

[ Voor 33% gewijzigd door kalizec op 29-08-2006 15:39 . Reden: Even wat met postcode.nl gespeeld ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Postcode is ook verschillend. TS voor de Peeloerweg, TN voor de Balloerweg.
edit:
Speel volgende keer wat sneller ;)

Ik ben dus uitermate benieuwd waar dat sportpark fysiek ligt. Op Google maps kan ik niet echt iets vinden wat op een sportpark lijkt.

En als je op google zoekt op Balloerweg 3 kom je ook referenties naar V.V. Leo tegen terwijl ik hierboven een linkje aanhaal waar gezegd wordt dat het een kopromp boerderij is. Ben zeer benieuwd.

[ Voor 87% gewijzigd door Maasluip op 29-08-2006 15:50 ]

• _reboot_
Hahahaha, waar een belangstelling voor een adres. Gaan we niet behoorlijk offtopic hier?
Maargoed, zal het wel even uitleggen.

De Balloërweg 3 is het postadres van het sportcomplex. Het sportcomplex ligt tegen het spoor aan tussen de Peeloërweg en de Lonerstraat.

Waarom sites Peeloërweg 1 presenteren op hun site is mij niet duidelijk. Dat is gewoon foutieve informatie. Wij hebben altijd op de Peeloërweg 3 gezeten alleen hebben wij daar geen brievenbus. Dat is ook 1 van de redenen van het postadres.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan is het denk ik duidelijk: geen postadres = geen ADSL, tenminste volgens de postcodedatabase, want die zegt dat het adres niet bestaat, en als een adres niet bestaat kun je er geen ADSL leveren.
Maar de postcode database is alleen een tooltje om de afstand tot de aansluiting te bepalen en daarmee een "ja of nee" te kunnen geven of ADSL wat betreft de afstand mogelijk is.

Je zult dus bij de aanvraag heel duidelijk moeten aangeven dat je telefoon hebt en wat je telefoonnummer is, op dat moment is het helemaal niet interessant op welk huisadres die telefoonlijn uitkomt.
Het zal wat overredingskracht kosten, maar het moet denk ik wel mogelijk zijn.

• bjck
_reboot_ schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:13:
Hahahaha, waar een belangstelling voor een adres. Gaan we niet behoorlijk offtopic hier?
Welnee, dit is juist interessant.
Maargoed, zal het wel even uitleggen.

De Balloërweg 3 is het postadres van het sportcomplex. Het sportcomplex ligt tegen het spoor aan tussen de Peeloërweg en de Lonerstraat.
Als dat het postadres is is dat ook het pand administratief. Als de ingang ergens anders zit nu is dat toch het post en aansluit adres.
Waarom sites Peeloërweg 1 presenteren op hun site is mij niet duidelijk. Dat is gewoon foutieve informatie. Wij hebben altijd op de Peeloërweg 3 gezeten alleen hebben wij daar geen brievenbus. Dat is ook 1 van de redenen van het postadres.
9409 TN 3 = Balloerweg 3
9409 TS 3 = Peelloerweg 3 en bestaat niet bij ISP's/telco's/postcode.nl etc.

Het (post)adres Peelloerweg (9409 TS) met nummer 3 lijkt niet te bestaan. Niet in de postcode databases van de telco's/ISPs en niet op postcode.nl die altijd verdomd snel is ook met nieuwbouw en dus wordt bijgewerkt.

Wat je kunt doen is niet gaan nastreven dat iedereen het toevoegd, al kan je het bij de gemeente eens vragen of het nu officieel ook bestaat of misschien alleen voor de postbode ;)

Er liggen vast telefoonlijnen van KPN met nummer(s). Die staan bij KPN ook in de administratie op een adres en dat zal vast niet 3 zijn, maar misschien 1-3 of 1 met toevoeging sport ofzo. Hele 'gekke' dingen komen daar in voor soms. Of gewoon op 9409 TN (Balloerweg) 3 wellicht.

Kalizec in "ergernis over postcodechecks ADSL"

Wat hier gezegd wordt klopt door Kalizec. Een ISP kan als ze willen je hier best aansluiten, want dekking is er wel. Er zal alleen wat handwerk aan te pas komen en wat uitzoek werk hoe de lijn bij KPN in de administratie staat om daar op aan te vragen.

Wat je niet moet doen is een dsl-only lijn aan proberen te vragen, dat aanleggen is lastig als postcodes afwijken tussen niet bestaand en KPN ook nog eens. Als je een analoge lijn hebt met nummer (fax lijn bijv) gebruik die, anders vraag er 1 aan voor ADSL eerst. Geen ISDN doen, je lijn is best lang en dat wordt nooit een feest dan qua snelheid.

Ik weet dat Tiscali zich hier vaak niet voor omdraait als je de helpdesk belt. Leg je verhaal duidelijk uit en overleg hoe ze je dan toch kunnen aansluiten zodat de factuur toch op nummer 3 komt en je lijn geleverd in het pand. Dat komt vanzelf goed als je een nummer hebt dat er al uitkomt in dat pand natuurlijk ;)

Niet alle ISP's zitten te wachten hierop omdat het meer tijd kost dan je winst kan maken. En veel mensen op helpdesk her en der hebben moeite dit soort situaties te volgen laat staan wat te doen. Of het systeem laat het niet eens toe om dit soort afwijkingen aan te sluiten zelfs.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 30-08-2006 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft mijn eerste thread hier op GoT toch een interessant(/e) discussiepunt/onderwerp opgeleverd.

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:05:
Heeft mijn eerste thread hier op GoT toch een interessant(/e) discussiepunt/onderwerp opgeleverd.
Qua naslagwerk is dit een goede informatiebron, dat zeker. Ben je zelf ook geholpen is de vraag :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben zeker geholpen maar mijn moeder(digibeet) twijfelt nog steeds en ik weet niet waarom.

• DeBolle
  • Laatst online: 12:01

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ter bevstiging, ik woon op 8226 RH, volgens een lijnmeting op ongeveer 3200 meter van de Lelystad Zuid centrale (aldus mijn ISP). Mijn 10Mbit abonnement komt uit op ongeveer 6,5Mbit. Jij zit minimaal een kilometer dichterbij de centrale en daarmee moet met ADSL2 16Mbit haalbaar zijn. Afhankelijk van de andere parameters (goede of minder goede lijn) zul je moeten afwachten of je de volledige 20Mbit gaat halen.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• bjck
DeBolle schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:45:
Ter bevstiging, ik woon op 8226 RH, volgens een lijnmeting op ongeveer 3200 meter van de Lelystad Zuid centrale (aldus mijn ISP). Mijn 10Mbit abonnement komt uit op ongeveer 6,5Mbit. Jij zit minimaal een kilometer dichterbij de centrale en daarmee moet met ADSL2 16Mbit haalbaar zijn. Afhankelijk van de andere parameters (goede of minder goede lijn) zul je moeten afwachten of je de volledige 20Mbit gaat halen.
Niets moet, verwacht wordt bedoel je. Je hebt goede kans op 16Mbps via ADSL techniek mits de kwaliteit van de lijn niet erg beroerd blijkt te zijn of de lengte niet (veel) langer dan verwacht is.

Pagina: 1