Vraagjes over systeem

Pagina: 1
Acties:

• bullit1985
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04-2025
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over een paar onderdelen die ik zou willen kopen om een nieuw systeem te bouwen.

Ik heb het volgende systeem samen gesteld:

Motherboard - ASUS A8R32-MVP Socket 939

Processor - AMD Athlon 64 Venice 3800+

VGA - Sapphire ATI PCI-E 1900XT 512MB

Geheugen - Kingston Hyperx KHX3200/1G

Harddisk - Maxtor DiamondMAX 10 250 GB 16MB

Dit heb ik tot nu toe uitgekozen.
Nu moeten jullie begrijpen dat mijn budget maximaal 1400 euro is.
Ik hou ook zeer van gamen alleen ik wil niet zeggen dat ik een hardcore gamer ben.

Nu heb ik een paar vraagjes hier over ( Ik ben nieuw met dit, dus als ik een paar domme vragen stel ver geef me.)

Ten eerste over het Motherboard:
Is het nog steeds aan te raden om een motherboard met een 939 socket te kopen of kan ik beter de AM2 Socket kiezen.
Ik heb tot nu toe ervaring met ATI VGA kaarten en dat bevalt me beter dan NVidia kaarten die een vriend van mij gebruikt, dus wil ik ook een Motherboard die Crossfire support en dat doen nog geen één AM2 boards.

Ik zou ook graag willen weten hoe belangerijk de interne Cach is. Want dat is verschillend ten opzichte van Pentium en AMD.

Ten tweede over de processor:
Ik heb nu AMD gekozen enkel core want ik heb het idee dat nog geen enkel Software programma gebruikt en XP het amper ondersteunt, als ik het fout heb hoor ik het graag.

En dat lees ik ook heel veel dat de Pentuim E6600 een super processor is dit is dan wel een duo-core dat weet ik maar is ie dan zo veel beter als een enkel processor zoals ik heb gekozen.

Ten derde VGA-kaart:

Lijkt mij echt een super kaart.
Alleens ik hoor veel dingen over DX-10 dat je daar beter op kan wachten. Ik hoor graag meer meningen daarover.
Ik heb ook gelezen dat de x1900XT niet te update is met DX-10 is dit waar en wat zal het verschil zijn.

En als laatste over het geheugen:
Ik denk dat dit een goed broodje is, ik weet alleen nog niet hoeveel geheugen ik neem. Graag een paar hints waar mee ik mijn beslissing zou kunnen nemen.
Ik zou ook graag willen weten of het verschil tussen CL2 en CL3 geheugen zo groot is.

Voor de mensen die me hier bij helpen.
Wil ik heel graag bedanken ik weet dat het een aardige lap tekst is maar ik weet niet hoe ik het anders moet stellen.

De games die zeker wil gaan spelen met deze machine zijn:

Battlefield 2
C&C 3 Tibiriun wars

Heel er bedankt
Bullit1985

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
bullit1985 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:25:

Ten eerste over het Motherboard:
Is het nog steeds aan te raden om een motherboard met een 939 socket te kopen of kan ik beter de AM2 Socket kiezen.
Ik heb tot nu toe ervaring met ATI VGA kaarten en dat bevalt me beter dan NVidia kaarten die een vriend van mij gebruikt, dus wil ik ook een Motherboard die Crossfire support en dat doen nog geen één AM2 boards.
AM2, nieuwer socket, dus nog meer mogelijkheden voor de toekomst. Crossfire is imo onzinnig als je niet meteen 2 ultra high end kaarten koopt. Verder vind ik niet erg slim om alleen maar naar Ati te kijken, het gaat immers om prijs/kwaliteit.
Ik zou ook graag willen weten hoe belangerijk de interne Cach is. Want dat is verschillend ten opzichte van Pentium en AMD.
In games niet zoveel, maar bekijk maar eens benchmarks.
Ten tweede over de processor:
Ik heb nu AMD gekozen enkel core want ik heb het idee dat nog geen enkel Software programma gebruikt en XP het amper ondersteunt, als ik het fout heb hoor ik het graag.

En dat lees ik ook heel veel dat de Pentuim E6600 een super processor is dit is dan wel een duo-core dat weet ik maar is ie dan zo veel beter als een enkel processor zoals ik heb gekozen.
Benchmarks.
Er komen trouwens steeds meer games met dual core support.
Ten derde VGA-kaart:

Lijkt mij echt een super kaart.
Alleens ik hoor veel dingen over DX-10 dat je daar beter op kan wachten. Ik hoor graag meer meningen daarover.
Ik heb ook gelezen dat de x1900XT niet te update is met DX-10 is dit waar en wat zal het verschil zijn.
Je kunt wel blijven wachten. Als je nu een pc wilt dan moet je em gewoon nu bestellen. Het is echt niet zo dat je videokaart ineens waardeloos is als DX10 uitkomt.
En als laatste over het geheugen:
Ik denk dat dit een goed broodje is, ik weet alleen nog niet hoeveel geheugen ik neem. Graag een paar hints waar mee ik mijn beslissing zou kunnen nemen.
Ik zou ook graag willen weten of het verschil tussen CL2 en CL3 geheugen zo groot is.
Ik zou geen broodjes in je pc stoppen.
Het verschil tussen CL2 en CL3 is niet zo groot als je niet gaat overklokken

Persoonlijk zou ik voor een leuk C2D systeem gaan. Dat kan makkelijk voor 1400 euro, en je krijgt er een boel performance voor terug.

• bullit1985
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04-2025
bedankt voor je reply