DS online lukt maar niet...

Pagina: 1
Acties:

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-11 10:53
Hallo,

een tijdje geleden heb ik een DS Lite gekocht samen met MPH en MK DS. Toen ik alle twee de games uitgespeeld had, besloot ik dat ik maar eens moest proberen om online te geraken.
Maar natuurlijk lukte het niet...
Alles staat op AUTO en als ik de test-connection doe dan ontvangt hij hem voor 30 seconden en op het allerlaatste moment wordt het rood en dan krijg ik de error code: 52000 Unable to obtain an IP adress.Move within range of the acces point or check DHCP settings.

Ik sta naast de draadloze router, dus daar kan het niet aan liggen.
En ik weet niet wat DHCP settings zijn noch waar ik ze kan veranderen.
Ik heb het MAC adres van de DS al ingevoerd in de router. De router ontvangt mijn DS, en mijn DS ontvangt de router maar mijn DS verstaat hem niet ofzo :P .

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
DHCP settings wil zeggen dat je moet kijken of je router ip-adressen uitdeelt of dat je deze handmatig op de pc's/ds moet instellen.
Aangezien je in je router configuratie kunt kun je daar vast ook wel een menu optie DHCP vinden en kijken waar die op staat. Als die aan staat dan deelt ie dus ip-adressen uit.
Heb je op je DS de wep/wpa-key ook goed ingegeven (als je je draadloze netwerk tenminste beveiligd hebt ermee)?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Satangel
Maar het ligt aan de DS.
Ik moet niets veranderen aan de router, want zoals ik al zei ontvangt de router hem en de DS ook maar de DS verstaat het niet of zo...

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
52000 Unable to obtain an IP adress.
Dit zou aangeven dat je DS geen ip-adres krijgt van je router. Daarom zei ik dus ook, kijk eens in je router bij de DHCP settings of de DHCP-server wel aan staat. Als dit niet zo is dan zal je DS dus geen ip-adres krijgen en dan krijg je dus die melding.
Staat de DHCP-server wel aan in je router, kijk dan eens of je een vast ip-adres in je DS kunt instellen (geen idee of mogelijk is, ik heb zelf wel een DS maar nog nooit echt geprobeerd online te kunnen spelen).

[ Voor 29% gewijzigd door FlipFluitketel op 29-08-2006 17:14 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Satangel
De DHCP server staat aan en je kan inderdaad een vast IP adres instellen in de DS, maar omdat de IP constant veranderd, kan ik dus geen IP adres invullen omdat het het ene moment goed is en het andere niet.

• Satangel
Bump

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Hoezo zou je geen ip-adres kunnen invullen? Een dhcp-server kijkt welke ip-adressen in gebruik zijn (al dan niet vast ingesteld op de pc's/andere apparaten) en sluit deze uit van de uitgave ervan.
Aangezien je router niet continu van ip-range zal veranderen kun je best een ip-adres vast instellen. Zolang jij je ds een ip-adres geeft dat in de range van de dhcp-server zit zul je dus geen probleem moeten hebben. Sowieso zal je dhcp-server waarschijnlijk geen dhcp-range van (bijvoorbeeld) 192.168.0.2 t/m 192.168.0.255 uitgeven, de meeste dhcp-servers geven maar een bepaalde range uit (bijv. 192.168.0.2 t/m 192.168.0.100) en als jij dan 192.168.0.152 pakt voor je ds zal de dhcp-server al helemaal geen problemen gaan geven ermee.

Pagina: 1