Ik heb een definitionlist die ik wil stylen; en de html code ziet er ongeveer zo uit:
Ik heb de dd een relatieve positie gegeven zodat ik deze left kan floaten, en ze dus mooi in een queue achter elkaar komen te staan. Dat werkt allemaal vrij goed. Het enige probleem is dat de DT values bij meerdere blocken ook met hetzeldfe interval mee verschuiven.
Ik heb dus een aantal probleempjes met deze opmaak:
1. De rij-titels schuiven mee op. Zoals je ziet staat titel B al niet meer onder A.
2. Ik moet nu expliciet "top: -20px;" erbij plaatsen, anders beginnen alle elementen 20px te laag.
3. Indien de DL niet groot genoeg is om de elementen te positioneren, komen deze er gewoon op de volgende rij bij. Is het niet mogelijk om deze op een of andere manier zoals overflow:hidden te behandelen?
Enig idee hoe dit op een elegante manier opgelost kan worden?
HTML:
De DDs zullen uiteindelijk blokken vormen, die gepositioneerd zullen moeten worden bij bijhorende DTs.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <style type="text/css"> dl { width: 250px; border: 1px solid black; background-color: #FFFFCC; } dt { line-height: 20px; } dd { position: relative; float: left; left: 10px; margin-left: 1em; border: 1px solid red; overflow: hidden; background: white; top: -20px; } </style> <dl> <a href="#"><dt>A</dt></a> <a href="#"><dd style="height: 20px;">A</dd></a> <a href="#"><dt>B</dt></a> <a href="#"><dd style="height: 20px;">B</dd></a> <a href="#"><dd style="height: 30px;">B</dd></a> <a href="#"><dt>C</dt></a> <a href="#"><dd style="height: 20px;">C</dd></a> <a href="#"><dd style="height: 20px;">C</dd></a> <a href="#"><dd style="height: 20px;">C</dd></a> <a href="#"><dd style="height: 20px;">C</dd></a> </dl> |
Ik heb de dd een relatieve positie gegeven zodat ik deze left kan floaten, en ze dus mooi in een queue achter elkaar komen te staan. Dat werkt allemaal vrij goed. Het enige probleem is dat de DT values bij meerdere blocken ook met hetzeldfe interval mee verschuiven.
Ik heb dus een aantal probleempjes met deze opmaak:
1. De rij-titels schuiven mee op. Zoals je ziet staat titel B al niet meer onder A.
2. Ik moet nu expliciet "top: -20px;" erbij plaatsen, anders beginnen alle elementen 20px te laag.
3. Indien de DL niet groot genoeg is om de elementen te positioneren, komen deze er gewoon op de volgende rij bij. Is het niet mogelijk om deze op een of andere manier zoals overflow:hidden te behandelen?
Enig idee hoe dit op een elegante manier opgelost kan worden?