Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] bookmarks worden niet overschreven

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Topicstarter
Als ik via mijn bookmarks naar het topic ga, en na het lezen een bookmark wil plaatsen op de laatste reactie, dan wordt de oude bookmark niet overschreven, maar wordt er een tweede bookmark bijgeplaatst.

Dit heb ik vandaag voor het eerst, zowel hier als op het werk. Thuis met IE6, werk ook met IE weet niet welke versie.

En als ik de dubbele bookmark weggooi, verdwijnen ze allebei

[ Voor 8% gewijzigd door Stampertje op 28-08-2006 19:11 ]

Living the American Dream

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-11 10:08

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Om de grotere topics te volgen maak ik zelf altijd een bookmark op de laatste post die ik gelezen heb. Voorheen werd dan altijd de oude bookmark voor dat topic vervangen door de nieuwe bookmark. Sinds vanmiddag wordt er een nieuwe bookmark aangemaakt in plaats van de oude te vervangen.

Dat is op zich geen probleem, maar als ik één van de bookmarks van een topic probeer te verwijderen, dan worden alle bookmarks van dat topic verwijderd. Probeer ik daarna een nieuwe bookmark aan te maken voor hetzelfde topic, dan komen alle verwijderde bookmarks terug in plaats van dat ik een nieuwe bookmark krijg. Ik zit momenteel dus voor een aantal topics met meerdere bookmarks, waar ik niet vanaf kan komen.

[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 28-08-2006 19:07 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb dus precies hetzelfde...

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb dat probleem ook. alhier met Firefox.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Parse heeft blijkbaar besloten dat het mogelijk moet zijn meerdere postreminders per topic aan te kunnen maken, en heeft dat mogelijk gemaakt door de primary key van de bookmarks tabel uit te breiden met het message_id.
Blijkbaar houd de rest van de code daar nog niet echt rekening mee, maar dat mag een Parser bevestigen...

Intentionally left blank

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-11 10:08

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik ben er achter gekomen dat er na het verwijderen van één bookmark van een topic (waardoor alle andere bookmarks van hetzelfde topic verdwijnen) en creëeren van een nieuwe bookmark (waardoor alle verwijderde bookmarks weer terugkomen) er wel een nieuwe bookmark komt, maar dat deze pas na verloop van tijd verschijnt. Volgens mij zit er zelfs meer dan een uur tussen het moment van het aanmaken van een nieuwe bookmark(en het terugkeren van de verwijderde) en het verschijnen van deze nieuwe bookmark in de lijst.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb ook 1 van de bookmarks gewist, toen verdewen al de bookmarks uit dat topic, en toen ik weer een nieuwe bookmark maakte van datzelfde topic, stonden er ineens 3 :?

Parse, fiks dat even ;)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Topicstarter
MetroidPrime schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 01:38:
Ik ben er achter gekomen dat er na het verwijderen van één bookmark van een topic (waardoor alle andere bookmarks van hetzelfde topic verdwijnen) en creëeren van een nieuwe bookmark (waardoor alle verwijderde bookmarks weer terugkomen) er wel een nieuwe bookmark komt, maar dat deze pas na verloop van tijd verschijnt. Volgens mij zit er zelfs meer dan een uur tussen het moment van het aanmaken van een nieuwe bookmark(en het terugkeren van de verwijderde) en het verschijnen van deze nieuwe bookmark in de lijst.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is.
Bij mij verschenen alle (inclusief de nieuwste) meteen weer in mijn bookmark folder

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er is inderdaad geen batchjob oid die iets met de bookmarks doet. Als je een bookmark toevoegd dan staat hij er meteen tussen. Als je 'm dan niet meteen ziet dan heeft je browser wellicht een caching-issue - hoewel ik me bedenk dat list_bookmarks ws geen expire-check doet en dus standaard 5 minuten cached.

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm; wat mij betreft gaat de UNIQUE er weer op; het huidige gedrag is te onvoorspelbaar om als correct te kunnen worden geintepreteerd ;) Ik update dit even in de updatescripts

De PK moet dus PRIMARY KEY (`TopicID`,`UserID`) worden; zoals deze ooit was :)

[ Voor 19% gewijzigd door Spider.007 op 29-08-2006 09:58 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb het hier al teruggedraaid na de duplicates eruit gefilterd te hebben.

Intentionally left blank

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Topicstarter
Probleem is hier opgelost. Thnx

• crisp
  • Nu online