Toon posts:

nog vager

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een nog veel vager probleem.
Soms gaat mijn scherm (syncmaster 913n) in een soort 32bit kleuren modus.
Super irritant en weet het alleen nu op te lossen om de schermkabel eruit te halen en er weer in te doen ?? Dit met een dualcore G5 2 gig osx 10.4.7.
Kan niet uitvinden hoe dat komt.
Verder vind ik het jammer dat er geen tv-out en BT (standaard) op zit, ding is duur genoeg.
wel weer wifi maar mijn router staat 2 meter van de g5 ;) dus die heb ik niet nodig.
Kijk nog steeds films met een armada e500 laptop die wel tenminste wel een tv-out heeft.
Denk dat ik van de week zo'n sonic T-amp koop, kan de g5 tenminste mijn stereokast worden.
Kan ie eindelijk eens multitasken.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoeveel bits wil jij je kleuren hebben dan? 32bits is prima hoor..

Verwijderd

Leuk, ... maar wat is nou je vraag?

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Interessant

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:52
Je titel is inderdaad nog vager de de post d:)b

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een "nog veel vager probleem" dan wat? Wat was al vaag, en is door jou probleem minder vaag geworden?

Met andere woorden, steek eens wat tijd in het neerzetten van een bericht op dit forum.. :/

Verwijderd

Topicstarter
oops sorry
foutje
ik bedoel, ik zie dan slechts iets van 3-4 kleuren.
dus op eens 6 bits of zo, letters nauwelijks leesbaar
kleuren afschuwelijk lelijk ( bijna helescherm paars/blauw)
dacht eerst dat het een virus was

Verwijderd

Topicstarter
Thaan schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:01:
Je titel is inderdaad nog vager de de post d:)b
okok

ik dacht dat ik reply had gedrukt op een eerdere post.
blijkt het het een nieuw bericht te zijn...

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:52
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:04:
[...]

okok

ik dacht dat ik reply had gedrukt op een eerdere post.
blijkt het het een nieuw bericht te zijn...
Hehe, vandaar :)

Verwijderd

Topicstarter
mijn vraag is:

kent iemand dit probleem ?
( scherm opeens paars&blauw)
2de ...is er een simpele goedkope tv-out kaart voor de mac?
( belde hun net op maar ze zijn al dicht, en als je op TV out zoekt op google met g5 of op mac.nl of .com site in g5 opties vind je ook niks.

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:02:
oops sorry
foutje
ik bedoel, ik zie dan slechts iets van 3-4 kleuren.
dus op eens 6 bits of zo, letters nauwelijks leesbaar
kleuren afschuwelijk lelijk ( bijna helescherm paars/blauw)
dacht eerst dat het een virus was
Waarom zou je aannemen dat een display dat opeens vreemd begint te doen (kabelbreuk ofzo) veroorzaakt wordt door een virus? Ten eerste zijn er vrijwel geen "virussen" (helemaal niet voor de mac) die gaan kloten met je displaydriver, en ten 2e worden de meeste problemen op een personal computer 98% van de gevallen niet door een virus veroorzaakt.

Je scherm is waarschijnlijk een beetje kaduuk. Test het eens met een andere computer. Weet je gelijk of het aan je Mac ligt of niet. Dan hoef je het ook niet meer in het Apple forum te posten maar in het Video en Beeld forum.

Overgens zijn er simpele DVI > S-Video kabeltjes te koop (€20) waarmee je je G5 omtovert naar een supermooie mediacenter. Kortom, ga eens op onderzoek uit.
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:16:
mijn vraag is:

kent iemand dit probleem ?
( scherm opeens paars&blauw)
2de ...is er een simpele goedkope tv-out kaart voor de mac?
( belde hun net op maar ze zijn al dicht, en als je op TV out zoekt op google met g5 of op mac.nl of .com site in g5 opties vind je ook niks.
Zie hierboven. Overgens is het www.apple.nl/.com. Adem eens rustig in en uit en lees je bericht nog eventjes door voordat je op "Verstuur bericht" drukt.

Misschien kom ik betuttelend over, maar lees je eigen tekst eens na. M'n kleine zusje schrijft nog rustiger/aangenamer en vooral, leesbaarder! ;)

Edit: Kijk eens aan, 5 seconden zoekwerk. Ga naar www.apple.nl/store > typ linksboven in het zoekveld "Apple DVI naar video adapter" en viola, je bent uit je problemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Matias op 28-08-2006 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
matiasjansen schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:16:
[...]
Waarom zou je aannemen dat een display dat opeens vreemd begint te doen (kabelbreuk ofzo) veroorzaakt wordt door een virus? Ten eerste zijn er vrijwel geen "virussen" (helemaal niet voor de mac) die gaan kloten met je displaydriver, en ten 2e worden de meeste problemen op een personal computer 98% van de gevallen niet door een virus veroorzaakt.

Je scherm is waarschijnlijk een beetje kaduuk. Test het eens met een andere computer. Weet je gelijk of het aan je Mac ligt of niet. Dan hoef je het ook niet meer in het Apple forum te posten maar in het Video en Beeld forum.

Overgens zijn er simpele DVI > S-Video kabeltjes te koop (€20) waarmee je je G5 omtovert naar een supermooie mediacenter. Kortom, ga eens op onderzoek uit.

[...]

Zie hierboven. Overgens is het Apple.nl. Adem eens rustig in en uit en lees je bericht nog eventjes door voordat je op "Verstuur bericht" drukt.

Misschien kom ik betuttelend over, maar lees je eigen tekst eens na. M'n kleine zusje schrijft nog rustiger/aangenamer en vooral, leesbaarder! ;)
Hoi Matias,

Hardstikke tof voor je info over dat kabeltje ! precies wat ik zoek
Dat onderzoek was nogal frusterend aangezien DVI-SVideo kabeltjes niet op hun sites staan.
Over mijn taal, ik ben zelf nogal dyslectisch en deze site helpt me weinig daarbij (geen spelling checkers), maar ik ben blij voor je dat je zusje veel beter en aangenamer schrijft.
De samsung werkt perfect op de pc en nogmaals dit probleem is er dus niet continu.
Ik denk dat het wel aan de mac software ligt, ik kan hem of helemaal opnieuw installeren of wellicht de juiste log file aanzetten om het probleem te achterhalen. Ik weet alleen niet waar. Afijn nu doet ie het paar dagen goed.

Verwijderd

Topicstarter
matiasjansen schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:16:
[...]

Edit: Kijk eens aan, 5 seconden zoekwerk. Ga naar www.apple.nl/store > typ linksboven in het zoekveld "Apple DVI naar video adapter" en viola, je bent uit je problemen.
ja,
grapjas ben jij zeg.
ik schrijf dat ik zocht naar een TV OUT en tv-out oplossing
Dus niet "Apple DVI naar video adapter".
Wees eens eerlijk zeg. welke gebruiker zoekt er voor de lol op 5 woorden wanneer het ook in 1 kan.
TV OUT !
ik wil gewoon naar de TV niet naar een video adapter !
hoe dan ook bedankt voor je oplossing, blijft een irritante site www.apple.nl/store

• Matias
  • Niet online
MacOSX heeft een geheel eigen spellingcontrole ingebouwd. Schrijf maar eens in een willekeurig invoerveld een woord op foutiefe wijze, selecteer het woord en klik er met je rechtermuisknop/control+click op. Je ziet nu een lijst van alternatieven tevoorschijn komen.

Ook heb je in datzelfde menutje de optie "Spelling..." en "Check Spelling". De eerste laat je een taal instellen voor de spellingscontrole, de 2e controleert het hele invoerveld op spellingsfouten.

Overgens ben je prima in staat tot het schrijven van een rustige leesbare tekst zonder overtollige schrijftekens/enters/punten/spaties etc. Een goed voorbeeld daarvan staat in je hier-bovenstaande post ;)

Succes met je kabeltje, en wat je monitor betreft; achterop je monitor zit een kabel die van de DVI-Out van jou G5 naar de DVI-In van je monitor gaat. Controleer de stekker eens van de DVI-In van je monitor. Vaak is het namelijk zo dat die na verloop van tijd lostrilt door het toetsenbord etc en als de kabel niet 100% connectie maakt kan je nog wel eens rare beelden krijgen.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hij bedoelt ws. de DVI-> TV out.
Zoek even naar Elgato EyeTV voor TV op je Mac :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als je wilt dat we je begrijpen, is het wel noodzakelijk om je vraag duidelijk te stellen in plaats van te blijven hangen in vaagheden.
Ik begrijp dat je topicstart eigenlijk niet bedoeld was als begin van een nieuw topic, dus aan jou de keuze: of je schrijft een begrijpelijke vraag in een post in het topic waar je op wilde reageren, of je opent een nieuw topic met een duidelijke titel en omschrijving van het probleem :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.