Hallo
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop deze zal gebruikt worden voor veel fotobewerking icm slr, internet en een klein beetje videobewerking. Gamen etc doe ik nooit. Budget Max 900 euro, mag ook minder.
De laptop die ik zoek moet voldoen aan de volgende eisen:
-een goed beeldscherm!!
-fire wire
-wifi
-dvd brander
-snelle harde schijf(hoeft niet groot te zijn want de foto's worden bewaard op een externe)
-min 1024 mb intern
Mijn keus was gevallen op de acer 5601awlmi, maar na deze in het echt gezien te hebben ben ik daar maar vanaf gestapt. Vond de beeldkwaliteit wat tegenvallen. Toen viel mij op dat de toshiba A100 178 in mijn ogen een mooi beeldscherm heeft. Nu zie ik op hun site het volgende staan:
Interne video modi resolutie : 1280 x 800
maximaal aantal kleuren : 65.536 <--- KLOPT DIT?
Max Externe Video Modes Max Resolutie : 2.048 x 1.536
Max kleuren : 16 miljoen
Max Refresh Rate : 60 Hz
Op dit forum lees ik nogal wat over dell en asus, ben deze alleen nog niet in het echt tegengekomen.
Heeft iemand hier ervaring met deze merken voor fotobewerking?
groeten
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop deze zal gebruikt worden voor veel fotobewerking icm slr, internet en een klein beetje videobewerking. Gamen etc doe ik nooit. Budget Max 900 euro, mag ook minder.
De laptop die ik zoek moet voldoen aan de volgende eisen:
-een goed beeldscherm!!
-fire wire
-wifi
-dvd brander
-snelle harde schijf(hoeft niet groot te zijn want de foto's worden bewaard op een externe)
-min 1024 mb intern
Mijn keus was gevallen op de acer 5601awlmi, maar na deze in het echt gezien te hebben ben ik daar maar vanaf gestapt. Vond de beeldkwaliteit wat tegenvallen. Toen viel mij op dat de toshiba A100 178 in mijn ogen een mooi beeldscherm heeft. Nu zie ik op hun site het volgende staan:
Interne video modi resolutie : 1280 x 800
maximaal aantal kleuren : 65.536 <--- KLOPT DIT?
Max Externe Video Modes Max Resolutie : 2.048 x 1.536
Max kleuren : 16 miljoen
Max Refresh Rate : 60 Hz
Op dit forum lees ik nogal wat over dell en asus, ben deze alleen nog niet in het echt tegengekomen.
Heeft iemand hier ervaring met deze merken voor fotobewerking?
groeten