Toon posts:

GeForce op crossfire?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat ik me afvraag: als een moederbord een crossfire (ati) opstelling ondersteund..is het dan ook mogelijk om 2 Nvidia kaarten er op te gebruiken? Ik geef toe dat ik niet heel erg thuis ben in het videokaart gebeuren, maar ze gebruiken toch dezelfde pce express sloten? hardware matig zou het dan toch moeten kunnen? Iemand enig idee?

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 17:46
Ja waarom zou dat niet kunnen 8)7 .

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:17
alleen je kan dan geen sli draaien hoor.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

ja en daar had ik een topic over lopen single kaarten kunnen natuurlijk en sli draaien (2 kaarten) kan ook met hacked drivers, als je dat bedoelt laat het dan even weten dan geef ik een link naar die drivers.

edit: ik neem aan dat hij sli bedoelt, dat kan met deze drivers werkt prima, ik draai zelf ook 2 7900 GT's op een crossfire bord. :*)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 17:20 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ja alleen of ze in SLI werken: waarschijnlijk niet, het kan/kon wel op ULI borden door een driver hack alleen of het nu nog kan (met recente drivers) betwijfel ik, op een Crossfire bord zal het denk ik helemaal niet gaan

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
T kan ook op Intel borden. (zie hierboven)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij overigens om een Asus P5WD2-E Premium mobo, en momenteel één Asus GeForce 7900GT. IK wil alleen dus weten of het idd mogelijk is om daar een tweede kaart van te gebruiken, en 't geheel dus idd in SLI te zetten. Het is dus vooral een driver probleem?

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Omdat ik zelf onderzoek heb gedaan, wou ik toch nog even een antwoord plaatsen:

SLI is alleen mogelijk op moederborden met een NForce chipset, dit vanwege de policy door Nvidia aangesteld. Op een Intel chipset kun je wel crossfire draaien, maar SLI is niet (standaard) mogelijk.

Er is een ULi chipset op de markt, waarvoor je een gehackte BIOS kunt gebruiken en dan SLI draaien, maar het moederbord is dan vaak weer niet wat je zoekt.

SLI is dus (nog) puur voor NForce moederborden.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gamo schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:05:
Op een Intel kun je wel crossfire draaien, maar SLI is niet (standaard) mogelijk.
Als je hier een Intel chipset bedoelt geef ik je gelijk, maar als je over Intel processoren praat niet.
Dan is er namelijk de nForce(TM)4 SLI(TM) Intel(R) Edition.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

cybersteef schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:17:
[...]

Als je hier een Intel chipset bedoelt geef ik je gelijk, maar als je over Intel processoren praat niet.
Dan is er namelijk de nForce(TM)4 SLI(TM) Intel(R) Edition.
Jep, Intel(R) moederborden. Heb de post even aangepast
Pagina: 1