[XP] Crash na XP SP1 en 2*

Pagina: 1
Acties:

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Het is waarschijnlijk in de afgelopen jaren al regelmatig aan bod geweest, maar ik heb inmiddels al een paar keer SP1 en daarna ook SP2 proberen te installeren voor Win XP Pro, maar iedere keer crashte m'n systeem keihard (BSOD).

Nu heb ik het een tijdje zonder SP's gedaan en met extra beveiligingsmaatregelen gaat 't best, alleen ik kan nu steeds meer software niet meer draaien... zoals Photoshop CS2... en die zou ik nu juist heel graag installeren... ;(

Is er een oplossing mogelijk om op een andere manier Photoshop CS2 toch te installeren zonder een Service Pack, of kan ik op een andere, veilige manier toch SP2 installeren.. weet niet of ik het nog aandurf, maar begin er nu wel van te balen..

Some help here, please....

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In je post-history is weinig te vinden over je crashes.

Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem met SP2 op te lossen? Want het lijkt erop dat je soft- of hardware hebt die totaaaal niet goed reageert op Windows en hierdoor een BSOD veroorzaakt. Heb je Microsoft ook al gebeld hierover om te vragen of zij een andere manier weten om SP2 te installeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dutch79
Ik heb Windows XP Pro geinstalleerd staan en diverse andere Windows software, dus snap niet wat er zo bijzonder aan de service packs zou moeten zijn dat m'n systeem er zo hard op crasht...

Nee, heb nooit eerder gepost over dit probleem. Moet dat dan? Had gehoopt op wat bruikbare tips oid.

Misschien dat Vista m'n enige redding is...? :O

[ Voor 8% gewijzigd door dutch79 op 28-08-2006 23:40 ]

Verwijderd

Probeer eens een upgrade van een echte XP SP2 CD. deze geeft ook aan of er drivers zijn die helemaal niet gaan werken. Tevens is het niet onverstandig om tijdelijk je virusscanner te uninstallen.

Het beste is natuurlijk een verse install maar je zou eventueel ook op een andere/nieuwe HD kunnen testen.

• MAX3400

MAX3400

In reaktie op hierboven; in plaats van een fresh install, ga eens aan de gang met een slipstreamed SP2-CD. Die kan je gewoon maken van je installatie-CD en SP2 (full download).

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 16:16
Er is heel veel aan te doen, maar zonder een duidelijke foutmelding blijft het bij wat willekeurige tips, zoals:
- converteer je HDD van FAT32 naar NTFS
- Zorg dat je PC geen malware bevat
- BIOS updates e.d.
- etc

Dus probeer eerst een foutmelding te produceren.

Na 24 oktober houdt de support op voor pre SP2 installaties... Dus dan krijg je geen security updates meer.

• dutch79
Ik was eigenlijk niet van plan om een fresh install te doen. Verder heb ik zoveel frustaties met die service packs gehad, dat eigenlijk aan Vista overblijft als oplossing om toch de software te draaien die SP1 of -2 vereist. Althans ik neem aan dat die dat ook ondersteunt...

Als iemand wist welke bestanden essentieel waren voor het functioneren van software die SP1 of -2 vereist, dan had ik het wellicht nog handmatig kunnen oplossen. Kijk, voor security-reasons hoef ik de service packs persoonlijk niet te hebben, dus het is maar een deel van die packs die echt belangrijk zijn in dit geval.

• MAX3400

MAX3400

Anders bel je met Adobe en vraag je wat precies benodigd is voor je geliefde CS-installatie. Want misschien weten ze dondersgoed dat je niet volledig SP2 nodig hebt maar alleen Hotfixes a,b,c,d en f bijvoorbeeld.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sdirkx schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:01:
Kijk, voor security-reasons hoef ik de service packs persoonlijk niet te hebben, dus het is maar een deel van die packs die echt belangrijk zijn in dit geval.
Zie je dan niet over het hoofd dat nieuwe updates minimaal SP1 en steeds vaker ook SP2 afhankelijk zijn?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dutch79
Naja, zolang ik met XP werk, zit er niet veel anders op denk ik. Zolang het stabiel blijft ben ik niet echt een fresh install van plan.
Als m'n systeem het trekt stap ik volgend jaar wel op Vista over. Daarvoor heb ik die SP's toch niet nodig neem ik aan...

Verwijderd

sdirkx schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:42:
Naja, zolang ik met XP werk, zit er niet veel anders op denk ik. Zolang het stabiel blijft ben ik niet echt een fresh install van plan.
Als m'n systeem het trekt stap ik volgend jaar wel op Vista over. Daarvoor heb ik die SP's toch niet nodig neem ik aan...
Alle nieuwe software en updates van de service packs zullen in 1 of andere vorm ook wel in Windows Vista zitten. Dus als de software niet werkt voor je huidige PC dan zal het vermoedelijk ook niet werken met Vista.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je hebt natuurlijk geen garantie dat de overstap naar Vista probleemloos gaat, een BSOD krijg je over het algemeen wel om een reden. Noteer de melding(en) en de stopcode(s) die je krijgt op het blauwe scherm en kijk eens in Windows XP en 2000 BSOD guide of post ze hier samen met je systeemspecs. Het kan bijvoorbeeld een dwarsliggende driver oid zijn wat met een simpele upgrade te verhelpen is :).

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Je hoeft dus niet eerst SP1 te installeren en daarna nog eens SP2 te installeren he, alleen SP2 is voldoende (bevat ook SP1)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1