DVD speler van maximaal 40 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoi, net zoals iedereen wil ik wel eens een filmpje kijken en het word nu toch wel eens tijd dat ik een
dvd speler koop. Door al die aanbiedingen weet ik niet meer wat ik nu moet kiezen. ik heb maar een paar simpele eisen:
- gekopieerde dvds spelen
- fatsoenlijk geluid en beeld
- max 40 euro

Ik heb een paar keer gekeken naar aanbiedingen van kruitvat ed. maar deze ondersteunde gekopieerde dvds niet.

Als ik bijvoorbeeld op kieskeurig.nl kijk, krijg ik dit lijstje: http://kieskeurig.nl/nl/p...ler&pcode=dvd-home&max=40

Wie o wie kan me helpen ?

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Zelf zoeken. Niemand kan dat voor jou bepalen. Voor 40 euro is de keuze vrij beperkt, in elk geval beperkt tot b-merken, welke allemaal nagenoeg dezelfde specificaties hebben. Geen component uitgangen, laat staan HDMI, allen lezen bij mij weten gewoon DVD-R (of +r zo je wil). RW's kan een probleem zijn, maar ook dit wordt tegenwoordig ook steeds meer ondersteund. Verder is het beeld/.geluid natuurlijk prima maar niet te vergelijken met een duurder model met component output met progressive scan.

Overigens je topictitel zegt dat je juist meer van 4 tientjes wil uitgeven...

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Zelf heb ik een Cyberhome 462,.. slikt alles en was 49 euro, dus meer dan 40 euro... ;-)

Oh nee, je wil minder lees ik nu...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
MuSeLive schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:16:
- fatsoenlijk geluid en beeld
- max 40 euro
Deze combinatie is vrijwel onmogelijk. Als je fatsoenlijk beeld/geluid wil moet je toch echt wat dieper in de buidel tasten. Voor dat bedrag ga je allemaal pipo merken tegenkomen die in de eerste instantie aardig lijken, maar later toch kuren gaan vertonen. Om het dan nog maar niet over geluid/beeld te hebben :D

[ Voor 25% gewijzigd door baquelappe op 28-08-2006 20:35 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, geef er rond de 100 voor uit, dan heb je wel wat beters.

• Kleenex
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mensen, deze jongen geeft toch duidelijk aan dat er een max budget is. Dus het heeft weinig zin om te zeggen dat hij meer moet gaan uitgeven...

topicstarter : zijn 2e hands dvd spelers geen optie ?

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ja, ik ben 2ehands ook een beetje aan het rondkijken maar nieuw heeft toch sterk de voorkeur.

over dat beeld en geluid, maakt dat nu écht zon groot verschil? dacht dat dat toch echt 95% ging om je tv en boxen..

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

MuSeLive schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:21:
ja, ik ben 2ehands ook een beetje aan het rondkijken maar nieuw heeft toch sterk de voorkeur.

over dat beeld en geluid, maakt dat nu écht zon groot verschil? dacht dat dat toch echt 95% ging om je tv en boxen..
Al eens gedacht aan het feit dat maar weinig DVD spelers < €40,- een component out hebben, laat staan een optical out voor geluid? Dat merk je dus écht wel :)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:11
Jup, het maakt veel verschil. Geluid bij zo'n hoekieboekie-merk is vaak triest, evenals beeld (al vind ik dat persoonlijk dan weer minder belangrijk, maar zonder component-out gaat't in ieder geval niet al te mooi zijn :) )
Als je iets meer uitgeeft, ga je er een stuk langer plezier van hebben.

Overigens is '>40 euro' 'meer dan 40 euro.' Ik denk dat je '<40 euro' bedoelde :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 07:46
Een speler onder de 40 euro is nog krakkemikkiger dan een 'goede' van een paar jaar oud.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kleenex schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:13:
Mensen, deze jongen geeft toch duidelijk aan dat er een max budget is. Dus het heeft weinig zin om te zeggen dat hij meer moet gaan uitgeven...

topicstarter : zijn 2e hands dvd spelers geen optie ?
Op zich zijn alle mogelijke opties al gegeven:

- tweedehands, maar dat wil hij liever niet
- meer uitgeven en dan wel fatsoenlijk beeld en geluid krijgen
- inderdaad een crapding van 40 euro of minder kopen

De combinatie van eisen "goed en goedkoop" gaat gewoon niet werken. Of je koopt een goedkoop crapding en zeurt niet over de kwaliteit, óf je geeft wat meer geld uit en koopt een goed ding.

Goedkope DVD-spelers kunnen op het eerste gezicht best leuk zijn, alleen krijg je vaak binnen de kortste keren problemen met subtitles, stotterend beeld en geluid (voornamelijk bij gekopieerd DVD's) en meer van dat soort ellende. Al te vaak gezien, voor mij nooit een goedkope DVD-speler.

Als de topicstarter een beetje fatsoenlijke speler wil dan spaart hij toch even door en anders is het een simpele kwestie van "goedkoop, maar niet zeuren". Zelf ben ik heilig overtuigd van de uitspraak "goedkoop is duurkoop".

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 21:36

sphere

Debian abuser

Let er op dat de meeste budget DVD spelers geen DTS spelen. Mijn ouders hebben een LG unit, die een cool lampje laat branden om aan te geven dat er DTS uit komt... alleen jammer dat er geen SPDIF uitgang op zit, dus je hebt er geen hol aan.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-02 19:43
probeer maar 2de hands zo'n ALDI DVD speler te vinden
heb zelf ook een, zijn geweldig
speelt echt alles:
DVD+R\RW
DVD-R\RW
CD-R\RW
USB stick
CARD LEZER
Divx-xvid-jpg-kodak foto cd-vcd-svcd-nero-
echt ALLES
heeft scrt aansluiting, 5.1 geluids aansluiting,optish,
GEWELDIG ding

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Redelijk geluid is zelfs op budgetmodellen te bereiken door de digitale uitgang te gebruiken en een behoorlijke AV receiver het decoden te laten doen. De DACs in zo'n beetje alle <150 euro DVD spelers zijn lachwekkend slecht, dus als je de analoge uitgangen gaat gebruiken...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Kleenex schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:13:
Mensen, deze jongen geeft toch duidelijk aan dat er een max budget is.
Met een topicstart "DVD speler >40 euro" is dat niet echt duidelijk ;)
Aangepast dus.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 07:22

EraZor

Don't mention the war

als je dat ding direct op je tv aansluit is scart meer dan genoeg. alle 'bouwmarkt' dvd spelers slikken alles (muv divx) en voldoen dus aan je eisen.
Wil je 't ding op een receiver aansluiten kijk dan of er een digitale uitgang op zit (liefst coax want die kabels zijn goedkoper dan optische). dan zit 't met het geluid ook wel prima. Component/hdmi ga je niet nodig hebben op een crt beeldbuis. Scart of liever nog s-video is prima (scart heeft vrijwel iedere tv, s-video de meeste ook wel).

Wbt de leesbaarheid van dvd-r / dvd+r geen zorgen: de goedkope spelers lezen die vrijwel allemaal.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Scart zegt niks. Scart kan RGB, s-video of composite zijn. Scart kan dus beter, gelijk of slechter zijn dan s-video.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 09:15
Ik heb zelf een eMax-spelertje, doet het perfect en zit rond de 40 euro (terug te vinden bij de Mediamarkt). De speler slikt ook niet-geperste discs en heeft een MPEG-decoder aan boord, dus je kan gewoon een file op een disc mikken en kijken maar :).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Exirion
  • Laatst online: 04:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Janoz schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:59:
Scart zegt niks. Scart kan RGB, s-video of composite zijn. Scart kan dus beter, gelijk of slechter zijn dan s-video.
Zelfs een spelertje van 30 euro ondersteunt RGB over SCART dus dat is geen issue.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JvS
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, met goedkope spelers krijg je minder kwaliteit. De keus zal je gewoon zelf moeten maken. Die lijst op kieskeurig kan je helpen. Een rondje mediamarkt/electronicazaken nog meer. Die keus moet je gewoon zelf maken.

Ze doen allemaal wat ze moeten doen, bouwkwaliteit kan verschillen. DD en DTS geluid via de digitalte uitgang is bij alle spelers overigens 100% hetzelfde, een hakkie-takkie van 20 euro of een meridian an 20.000 euro, het is gewoon een data signaal...

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 29-08-2006 12:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.