Toon posts:

Problemen met UL LI Menu's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb 2 kleine vraagjes m.b.t. het maken van uitklapmenu's d.m.v. UL LI en CSS,

1. Hetgeen ik wil is eigenlijk allemaal wel gelukt namelijk een vertical menu met roll-overs(images) en als je eroverheen gaat een popup menu aan de rechter kan van de desbtreffende knop. Hij heeft echter nog een rare margin/padding (of iets dergelijks) onder de knoppen blijft staan???? weet iemand misschien waar het aan ligt?

2. Tweede vraag is hoe ik dit menu ook werken kan maken in Firefox.... Want eerlijk is eerlijk... het ziet er in FF erg Verkr#acht uit.

Voor degene die er een kijkej naar zouden willen kijken, hier de url:

http://www.sungardnederland.nl/test/test.html

gr.

Robin

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-02 18:15

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik heb er niet zo heel veel verstand van (menu's op die manier) maar mischien is het voor de mensen die er wel wat van weten handig om de source te hebbe (css en html/php)

Btw w3c gecheckt?
html
CSS

Ik heb ze er even doorheengehaald, en ik krijg bij de CSS en html een hele lijst error's, als je die wegwerkt dan is de kans groot dat het onder FF al goed werkt.

Suc6 ;)

[ Voor 50% gewijzigd door bakvis op 28-08-2006 15:55 ]

Mijn Specs

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:11

Reinier

\o/

Sowieso valideert je code niet en zie ik wat rare dingen in je stylesheet:

Cascading Stylesheet:
1
2
margin: none;
-moz- float: none;

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allebei,

Ik zal vanavond ff de CSS en de HTML door de validator halen!!!! Ik heb zelf ook vrij weinig verstand van dit soort menu's vandaar dat ik het nu ff onder de knie wil krijgen!

gr.

Robin

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
ik heb hier geen verstand van, maar is het niet mogelijk dat je een x en een y waarde kan invullen zodat dat uitklap menu er niet onder komt maar ernaast. In IE ziet het er wel vet uit.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:18
Uitklap menu's in CSS / XHTML maak je aan de hand van Suckerfish of Son of Suckerfish.

Een idee dat al enige tijd geleden op A list Apart stond.
Meer info hierover vind je op :

HTMLDog
of
A List Apart

This space intentionally left blank.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:11

Reinier

\o/

Als je goed kijkt zie je dat het brouwsel van de TS gebaseerd is op Suckerfish ;)
Pagina: 1