Toon posts:

Usenetsearch server opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal,

Wij zijn van plan een usenetsearch op te zetten (zoals binsearch, usenetsearch.eweka.nl etc).

Is er iemand die weet of hier standaard software pakketen voor zijn of zal ik het echt zelf moeten programmeren ?

MVG

Deepdelver

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Onder aan de Usenetsearch van Eweka staat:

Powered by: http://www.nntpgrab.nl/ misschien kun je daar wat mee

My favorite programming language is solder.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:30

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je ook al gedacht hoe je aan je data moet komen straks?

Je zal op z'n minst ergens headers vandaan moeten halen waarin gezocht kan worden. Dan moet je toch elke dag redelijk wat data van een andere newsserver afhalen en dat ook allemaal opslaan.

Kost hoopies dataverkeer en opslag kan ik je zeggen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
weet ik nntpgrab is een soort header searcher zit geen website aan vast ik had link ook al bekeken.

En dataverkeer is geen probleem voor mij. Ik hoop dat iemand mij de gouden tip kan geven :D

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 16:25
je zou op het ftd forum kunnen zoeken.

heb daar een keer source van iemand gedownload welke headers download, dit in mysql gooit en een kleine webinterface(php) om te zoeken en nzb's eruit te persen. source was nog niet 100% stabiel maar werkte wel vrij aardig.

naam ben ik helaas vergeten ervan maar met een beetje rondspeuren daar moet het terug te vinden zijn.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:37
Je hebt een erg zware machine nodig.
Kijk maar eens in de history op het eweka-forum. Het probleem was dat de peformance nogal laag lag. De machine werd erg zwaar belast omdat de applicatie niet al te best geprogrammeerd was.

Maar waarom wil je dit eigenlijk?

PSN: djmurcielago

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 13:40

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hmm, tja.. Hier in PNS verwachten we wat meer eigen inzet dan dit. Een vraag neergooien is hier not done. :(

Mag ik je nog even op de Policy: Alle regels die op het forum gelden wijzen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.