Voltage's aanpassen in bios

Pagina: 1
Acties:

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 19:52
Ik ben al flink opzoek geweest om het mogelijk te maken mijn voltages te verhogen van mijn cpu en van het geheugen. De vcore staat er wel maar kan ik niks anders dan hide of de voltage uitkiezen waar hij al op liep. Van het geheugen staat het er niet bij. Maar dit is toch wel een overklok bord wat ik er van maak volgens de asus site. Ik heb al geprobeerd een andere bios er op te zetten maar dat hielp niet. Ik ben al bezig geweest met fsb, dat ging aardig goed maar volgens mij heeft hij nu toch echt wel meer voltages nodig om verder te kunnen. Dus vandaar mijn vraag, help????

Mijn systeem

Asus A8V-X Via K8T800 pro
amd 64 3800(939)
2x Kingston DDR 512 MB/400 kingston cl2.5

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Zou goed kunnen hoor dat eht gewoon neit kan, of dat je een andere bios nodig hebt.
Maar ik weet neti waar jij leest dat eht een overclockers bord is maar ik kan er iig niks over vinden op de Asus site...

Gabriël AM5

• wortelsky
Naja, dit een klein beetje vindt ik:
C.P.R. (CPU Parameter Recall)
Indien het systeem hangt vanwege een overklokfout, hoeft de behuizing niet te worden geopend om de CMOS-gegevens te wissen. Herstart simpelweg het systeem, het BIOS toont de voorgaande instellingen, en vervolgens kunnen gebruikers de CPU-instelling weer aanpassen.

Maar het aparte is dan, het bord zonder de X, A8V kan je Wel heel gewoon deze opties gebruiken. Terwijl er toch een zelfde chip hiervoor op zit??? de VIA K8T800Pro.

• wortelsky
Is dan de enige mogelijkheid de voltage aan te passen via een windows programma?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:30
wortelsky schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:55:
Naja, dit een klein beetje vindt ik:
C.P.R. (CPU Parameter Recall)
Indien het systeem hangt vanwege een overklokfout, hoeft de behuizing niet te worden geopend om de CMOS-gegevens te wissen. Herstart simpelweg het systeem, het BIOS toont de voorgaande instellingen, en vervolgens kunnen gebruikers de CPU-instelling weer aanpassen.
is het daarom gelijk een overclock mobo 8)7 volgens mij hebben tegenwoordig heel veel mobo's dat hoor..

mischien moet je je BIOS een flashen naar een nieuwe versie? En anders automatische overclock opties van je bios gebruiken zoals AI NOS, AI overclock etc...

• wortelsky
Heum... voordat ik deze kocht keek ik teveel naar het orginele model van het bord. Dat staat wel goed bekend als overklok bord. Dacht dan kan deze toch niet zo veel verschillen. De nieuwste bios heb ik er al opgezet. En die automatische overclock opties zitten er niet op :( zover ik weet en het boekje bekeken heb.....

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 07:38
-X zijn toch de budget modellen?
Zo heb ik hier een A7N8X-X -> Budget
en had ik een A7N8X-E Deluxe -> geen Budget

Budget in de zin van, goedkoopste uit de reeks. Dus misschien kan het gewoon niet op het budget model. Probeer een bios update en als dat niets uitmaakt, en je weet zeker dat je alle bios opties goed bekeken heb (soms moet je dingen op Manual zetten voordat je ze kan veranderen) dan heb je gewoon pech

[ Voor 43% gewijzigd door mrFoce op 01-09-2006 12:06 ]

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 09:41
zover als ik weet zijn de "X" versies van bestaande moederborden gestripte goedkopere versies

edit: Te laat op verstuur gedrukt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door CyPh op 01-09-2006 12:11 ]

Uw advertentie hier?

• wortelsky
Heum de bios is up to date.... In het boekje staat wel als je van Advanced menu op de Jumperfree Configuration mikt wel als uitleg rechts Config system frequency/ voltage. Maar als je er in gaat zie je niks van voltage terug. Naja dan heb ik pech met dit bord. a7n8x-x kon trouwens wel voltage aanpassen...... hopelijk komt er dan nog een bios upgrade hiervoor.
Pagina: 1