Toon posts:

vga to composite zonder adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo peoples

Ik ben op zoek naar een vga naar composite converter die zonder aparte voeding werkt bestaat zo iets???

het is namelijk voor in me auto..

Ik heb achterin een laptop met vga uitgang liggen en voorin een LCD schermpje met alleen composite ingang. Nou zoek ik dus een convertor die de vga uitgang naar composite maakt voor op het schermpje.. alleen aangezien ik geen 230v in me auto heb.. zoek ik dus eentje die het zonder extra voeding doet... Ik weet wel dat er weet 230v omvormers voor in de auto zijn maar dan wordt het dus zo een bende.. en een stroom kabel plus omvormer voor me laptop.. voor me scherm en dan ook weer nog een voor de vga naar composite omvormer wordt een beetje te veel... Ik zag wel zo een VGA naar Composite kabel van Matrox alleen volgens mij is die speciaal voor Matrox kaarten en werkt die niet op elke kaart of heb ik dat verkeerd???

Thanx spanx alvast :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is niet zomaar mogelijk. Het VGA signaal is compleet anders dan het composite signaal. Het stukje logica heeft sowieso wat stroom nodig om de boel te kunnen omvormen lijkt me. Heeft die laptop niet een tvout?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De meeste laptops hebben inderdaad een s-video uitgang, als ik jou was zou ik deze gebruik voor jouw doeleinden. Er zijn genoeg omvormers van s-video naar composiet.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Omvormer van svideo naar composiet is inderdaad een stuk makkelijker omdat deze signalen bijna hetzelfde zijn (Bij svideo gaan de 2 verschillende signalen over apparte kanalen terwijl bij composiet deze twee signalen gemixed worden).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Hellaas geen s-video of composite op de laptop alleen een vga :( dus die omvormer kabels die je wel is op ebay ziet zoals die van matrox hebben zowiezo geen zin??

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12
Matrox speelt vals, daar zit alle logica op de kaart maar sturen ze alles via een verzamelkabel naar buiten ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1