[Ervaringen aub] Zeer merkbaar verschil chello Classic + Ext

Pagina: 1
Acties:

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Zijn er mensen hier die zijn overgestapt van Chello Classic naar Chello Extreme? Ik twijfel namelijk nog. De feiten zeggen:

Classic: 8 mb/1 mb
Extreme: 20 mb/2 mb

Klopt dit ook in de werkelijkheid? Want wat gezegt wordt maakt UPC/Chello niet altijd waar (bijv. @ digitale TV)...

Bedankt alvast voor de antwoorden en ervaringen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie ook Chello vragen & problemen topic deel II - meerdere ervaringen.

Ik heb er eentje een paar posts terug daar gedaan - ben met een Thomson TCM390 modem van classic naar extreme gegaan, met classic haalde ik meestal tegen de 936kB/s down, 103kB/s up. Nu met Extreme haal ik 1600kB/s+ download en iets van 180kB/s upload (en dan nog vermoed ik dat mijn router (Linksys WRT56GL met brakke custom FON software :z ) de beperkende factor is...

Oslik blyat! Oslik!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Ik heb een Asus WL-550gE, heb je daar toevallig ook dingen over gehoord...?

En is die Thomson TCM390 een beetje een betere? Ik heb namelijk nu de Motorole 4200E en volgens deze pagina is dat helemaal geen goeie voor Extreme...

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 12:16
Als je bij je bestelling meldt dat je een 4200E hebt ruilen ze dat ding gewoon om voor een modem die wel extreme aan kan :P

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Dus je mag niet bepalen welke (die beter beoordeeld wordt door andere extreme gebruikers)?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zinu schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:42:
Dus je mag niet bepalen welke (die beter beoordeeld wordt door andere extreme gebruikers)?
Nee, maar die oude meuk waar Extreme niet op draait wordt simpelweg niet meer uitgeleverd. Sterker nog, die spullen waar extreme niet op draait worden de komende maanden actief omgewisseld voor nieuwere.

Maar los daarvan, als je een upgrade naar Extreme doet hoor je gewoon gelijk een fatsoenlijke modem ervoor te krijgen. Heb je sowieso recht op :z

Oslik blyat! Oslik!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Ik ben nu een beetje verward over dat modem-inruil-gedoe.

Ik had zojuist de HD (helpdesk) aan de lijn, en ik wilde overstappen van Classic naar Extreme. Bla bla bla, en toen begon ik over het modem. Ik heb namelijk nu de Motorola 4200E, volgens deze site een slechte voor Extreme. Op deze site stond ook dat je deze gewoon in kon ruilen en dat zeiden mensen op Tweakers ook. Nu heb ik dus gevraagd of ik deze in kon ruilen, en de man van de HD zei dat dat niet mogelijk was!!!

Hoe zit het nou? Zit de medewerker verkeerd en moet ik nog een keer bellen zodat ik een andere aan de lijn krijg?

Bedankt alvast voor het antwoord,
Zinu.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb nu 4 maanden chello extreme, hiervoor ook classic. Ik had een nieuwe modem nodig die meneer netjes kwam installeren. Geen problemen bij het overschakelen, moest alleen nieuw modem. De eerste dag niet gelijk 20mbit, het steeg gestaag van 1100 naar 2200. Haal altijd mijn max (mits de server dit toestaat, usenet iig altijd). Regio Hoevelaken, Gelderland.

Trouwens, ik had een modem switch van 4200E naar een Arris, dit was verplicht!

[ Voor 10% gewijzigd door Nielsvr op 31-08-2006 19:54 ]

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
En hoe kwam het dat het in het begin minder was? Weet je dat?
Pagina: 1