Toon posts:

Breedte-Scrollbar komt in beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al ongeveer 8 jaar werk ik met dreamweaver en sinds Dreamweaver 8 ingetreden is, ondervind ik een aantal kleine problemen.

Ik werk op dit moment aan een site die opgebouwt is uit frames.
(Of je het nou goed vind of niet.)

Het probleem bevind zich op: (voorbeeld)
http://www.heavyfuel.nl/sherwood/bezoekers/

Op de plaats waar alle mainsites geladen worden, komt de schuifbalk
tevoorschijn (breedte) wanneer de tekst of objecten in de hoogte in het gedrang komen.
Normaliter krijg ik alleen de hoogte-schuifbalk te zien.

Ik krijg 'm niet uitgeschakeld. Zelf zat ik al te denken aan een de html-aanduiding
in het bestand zelf.
Wat ik ook opmerkte is dat hij niet precies weet waar de pagina op moet houden aan
de rechterzijde.

Misschien dat iemand dit probleem al wel eens eerder heeft opgelost..

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-01 18:35

t-x-m

.NET Nerd

In bijvoorbeeld http://www.heavyfuel.nl/sherwood/bezoekers/hoewerkthet.html bij je css toevoegen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
body {
    //hier je al bestaande css van je body
    overflow:hidden;

GC.Collect();

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

ik vindt die scrollbar onderaan niet storend hoor. Hij verschijnt ook pas als je het venster zeer smal maakt.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 23:09

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Menuutje boven zie ik in Firefox ook niet helemaal, contact valt voor een gedeelte weg.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

ja, dat valt meer op dan die scrollbar.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Je site in FF laat nog wel wat te wensen over

Verwijderd

Topicstarter
Wat me nu ook opvalt is dat FireFox gebruikers geen last hebben van die scrollbar in de breedte.

En het menu moet ik inderdaad ook aanpassen. De helft valt weg dus daar hebben we niks aan.

Een site met een scrolbar in de breedte waar hij eigenlijk niet nodig is vindt ik slordig.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me allemaal duidelijk.
Het hangt er vanaf waarmee je een htmldocument mee opent.

Overigens geef je hier dus eigenlijk mee aan wat voor een soort document het is.
Daar reageert de browser op.
Pagina: 1