Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ethernet I/O - welke chip?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.021 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een nieuw projectje zou ik graag I/O willen sturen via ethernet.

Dus enkel de status schrijven en lezen van I/O's via het thuisnetwerk.

Ik zoek echter de goedkoopste mogelijke chip die dit voor mij kan doen. Een zware Atmelcontroller lijkt me 'overkill', want een heleboel andere poorten en intelligentie wordt dan niet gebruikt. Ook kom ik veel interface chips tegen. Bv. ethernet naar SPI interface. Bepaalde chips van EDTP komen wel in de buurt.
De chip moet geen webserver of volledige TCP/IP ondersteuning hebben.

Destijds heb ik zo bv. een FT245BM gebruikt om hetzelfde te doen via USB. Nu zoek ik een gelijkaardige chip, maar met ethernet.

Iemand goede voorstellen hiervoor?

Uiteindelijk zou ik het volgende willen bekomen: iedere kamer thuis heeft een netwerkaansluiting. (router > switches) Sluit ik mijn "zwarte doos" met I/O's aan op zo'n netwerkaansluiting; dan kan ik deze "zwarte doos" bedienen vanuit de living.

Voorlopig gevonden:
PIC18F66J60

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 16:44 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27
Je zult toch aan een Atmel oid moeten, omdat je niet zomaar net als bij RS232 of USB maar bytes over kunt meppen, je zult toch echt een ethernetframe moeten maken etc etc

Edit: ik weet natuurlijk niet waar je data vandaan komt, misschien dat je dat daar allemaal al kunt doen trouwens.

Edit2: ik zie nu in je 2e regel internet... Houd er dan rekening mee dat je ook nog ergens een TCP/IP stack vandaan moet halen...

[ Voor 44% gewijzigd door Paul op 28-08-2006 14:27 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Wat is het ? Ethernet, of internet ?

En moet je nog ethernet compliant zijn, of wil je gewoon ethernet kabels gebruiken ?

• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-10 16:14
http://tuxgraphics.org/electronics/200606/article06061.shtml

staat een hele mooie TCP/IP IO device

Verwijderd

Topicstarter
XTerm schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:27:
Wat is het ? Ethernet, of internet ?

En moet je nog ethernet compliant zijn, of wil je gewoon ethernet kabels gebruiken ?
Openingspost geupdated :)

Verwijderd

Het voorbeeld op deze site werkt niet met TCP/IP maar met UDP. Maar het moet wel aan te passen zijn naar TCP/IP. zat er laatst toevallig ook al naar te kijken. ik hou het nu nog even bij USB.

• Paul
Vergis je niet hoor, er is een hele goede reden dat dat alleen maar UDP spreekt, of iig er altijd eerder UDP dan TCP is geimplementeerd.

Maar tenzij je het echt over het web (HTTP dus) aan wilt spreken, waardoor je dus ook weer een hele webserver volgens alle RFC's moet implementeren is er toch niets mis met UDP? Ik bedoel, als je dit soort dingen geimplementeerd krijgt (want ook aan die oplossing moet je nog stevig programmeren om er iets nuttigs uit te krijgen) kun je ook wel een windows/linux-progseltje maken dat over een UDP-socket met dat ding praat :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-11 11:56
Als het voor een nieuw projectje is wordt er in dit nieuwe project geen micro gebruikt? Als dit wel een micro heeft kan je dan niet een iets grotere gebuiken en daar ook de TCP/IP stack in zetten (= opensource).
Zelf gebruik ik een EasyWeb 2 boardje van Omlimex met een MSP430 proc. Kost weinig, zit IO op en is uitbreidbaar.

Verwijderd

kijk eens naar de enc28j60, van microchip, samen met een pic18f244 (zo heete dat ding toch?) kun je een prima webservertje maken, en de TCP/IP stack zit er gratis bij (compiler is ook gratis) het enige dat je zelf nog moet schrijven zijn de web pagina;s en natuurlijk moet je een bordje maken waar al dat moois op geprikt wordt.

Alles is in dip verpakking te krijgen dus je kunt het zelfs nog op bread board opbouwen

olimex heeft ook een boardje waar alles al op zit...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 20:50 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:27

BJD

Je kan ook eens kijken naar een oplossing ala deze: http://www.janw.dommel.be/pic18f452.html

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
De ENC28J60 is een mooi ding. Die stuur je gewoon aan via SPI en als je wil kan je de gratis TCP/IP stack van microchip in een PICje laden. Die PIC laat je vervolgens je I/O schakelen.

Ben je alles bij elkaar, voor ik denk een euro of 15 klaar.

Ik heb zelf erg goede ervaringen met deze combinatie (ooit een koffie zetter aangesloten op internet :) )

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier gebruiken ze een:
ENC28J60 Stand-Alone Ethernet Controller with SPI Interface.
^^Te laat |:( Te traag :X En niet goed gelezen. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door kluyze op 28-08-2006 22:17 ]

Verwijderd

real-doc schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:14:
De ENC28J60 is een mooi ding. Die stuur je gewoon aan via SPI en als je wil kan je de gratis TCP/IP stack van microchip in een PICje laden. Die PIC laat je vervolgens je I/O schakelen.

Ben je alles bij elkaar, voor ik denk een euro of 15 klaar.

Ik heb zelf erg goede ervaringen met deze combinatie (ooit een koffie zetter aangesloten op internet :) )
Ik zou graag de source (in wat voor taal maakt me niet zo uit) van een minimalistische stack eens willen zien, linkje naar de source mischien?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

die source staat ergens op de microchip site. Het is nog wel een enorme lijst code het bestaat namelijk uit nogal wat onderdelen.
  • ethernet frame bouwer
  • arp
  • ip
  • udp
  • tcp
  • dhcp
zeker tcp is lastig ivm de flowcontrol die erin zit.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Ik zie de volgende topic al van kilometers aankomen

"Ik wil graag een apparaat op afstand aan- en uitzetten met mijn gedachten. Ik heb de seriele poort gebruikt, maar dat beviel niet" }:O

Waarom onderschatten mensen zaken altijd zo?

[ Voor 4% gewijzigd door MeMoRy op 29-08-2006 13:12 . Reden: typo ]

U vraagt, wij antwoorden.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik zit hiet ook al tijden naar te kijken. Die ethernetchip is al erg complex. Je moet al een stuk of 30 bitjes goed zetten om een frame te kunnen ontvangen. Je moet al best wel een behoorlijke netwerkkennis hebben om zoiets te begrijpen. Ik ga binnenkort eens met avr's beginnen en mischien ove een hele tijd eens naar dit chippie kijken het is wel leuk natuurlijk

• corl
MeMoRy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:55:

"Ik wil graag een apparaat op afstand zetten met mijn gedachten. Ik heb serieel gebruikt, maar dat beviel niet" }:O

Ik snap niet helemaal waar je op doel maar ik denk dat ik het er wel mee eens ben (leuke zin).

Als iemand iets met TCP/IP (ethernet/upt/internet toegang) wil doen dan zou ik dat zeker niet zelf gaan verzinnen (ik denk dat er maar een paar mensen zijn hier die dit zo zouden kunnen, dus probeer het zeker zelf niet). Wat je zou moeten doen is een development boardje kopen en daar als eerste kant en klare software (opensource) op draaien. Deze hardware en software kan je dan zelf aanpassen, waarbij je ook het hele TCP/IP protocol kan aanpassen.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

waarom zou je de TCP stack willen aanpassen dat ding voldoet aan de standaards als het goed is :p Overigens heb ik wel eens heel aandachtig de code proberen te lezen van de IP stack in de linuxkernel en die is best complex. Ik heb dan wel een meer dan gemiddelde kennis van IP maar het blijft erg lastig

• corl
Ik was niet helemaal volledig. Het aanpassen van de TCP/IP stack zou ik ook niet snel doen, alleen sommige implementaties voor micro controllers zijn nou eenmaal niet altijd geschikt voor jou toepassing (callback functies ed).
Wat je soms nog wel moet doen is implementaties maken voor sockets (NTP/FTP/ eigen definitie). Mijn ervaring met TCP/IP stacks voor (kleine) microcontrollers is dat de functionaliteit erg beprekt is, maar voldoende om normaal mee te communiceren.

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:55:

"Ik wil graag een apparaat op afstand aan- en uitzetten met mijn gedachten. Ik heb de seriele poort gebruikt, maar dat beviel niet" }:O

Ik onderschat dit helemaal niet. Ik heb al een paar jaar ervaring met µC, µP en interfaces.

Het gaat mij om de goedkoopst mogelijke chip!

• corl
Ah ja de topic. Het goedkoops mogelijke.

Ik denk dat je dan uitkom op losse onderdelen (ethernet interface ic, micro en wat los grut) en een stukje TCP/IP software.

Wat wil je eigelijk als precies? gewoon status (wat data) doorgeven naar een server programma op een internet pc? Of wil je een complete embedded webserver maken.

• chewbacca
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-11 01:11
Lantronix Xport misschien?

is volgens mij zelfs als WiFi variant te verkrijgen. In de C't heeft ooit een projectje gestaan op basis van dit ding geloof ik. Zal alleen niet de goedkoopste zijn vermoed ik.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat bedoel je met daarvoor heb je het reeds voor 'USB' gedaan?

Wil dat zeggen dat je een USB apparaat op jou doos/pcb kan laten toekomen, met ethernet-chip, en een RJ45 uit jou blackbox komt. Zodat je op deze manier een scanner/printer/webcam via het LAN kan bedienen?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Paul
Mizitras schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:03:
Wat bedoel je met daarvoor heb je het reeds voor 'USB' gedaan?

Wil dat zeggen dat je een USB apparaat op jou doos/pcb kan laten toekomen, met ethernet-chip, en een RJ45 uit jou blackbox komt. Zodat je op deze manier een scanner/printer/webcam via het LAN kan bedienen?
Zo lastig is het toch niet? Hij wil wat inputjes en outputjes op op een computer kunnen uitlezen/bedienen. Hij heeft het al eens eerder gedaan door zijn project via USB op de pc aan te sluiten en nu wil hij datzelfde, niet via USB, maar via ethernet...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:49:
[...]

Zo lastig is het toch niet? Hij wil wat inputjes en outputjes op op een computer kunnen uitlezen/bedienen. Hij heeft het al eens eerder gedaan door zijn project via USB op de pc aan te sluiten en nu wil hij datzelfde, niet via USB, maar via ethernet...
Yep, dat is het inderdaad :)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:49:
[...]

omdat die USB aansluiting (warschijnlijk) een seriele poort emuleert waar echt een massa code voor is voor een microcontroller. Ethernet/IP/TCP is al een stuk complexer bij elkaar.

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07-2021

Reinstein

Half-Nul

Voor mijn project (http://www.ontspoort.org/) wil ik gebruikmaken WizNET nm7010a ik heb inmiddels zn ding thuis liggen, ik wacht momenteel ff op connectors, dan kan ik beginnen met experimenteren.

De WizNET nm7010a kun je o.a. via I2C benaderen, het hoe en wat moet ik nog uitproberen. Deze chips/modules kosten zn €26. (En daar zit dus een ethernet stack in :))

PC based oscilloscope

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:49:
[...]

omdat die USB aansluiting (warschijnlijk) een seriele poort emuleert waar echt een massa code voor is voor een microcontroller. Ethernet/IP/TCP is al een stuk complexer bij elkaar.
Dan spreek je over software, hier gaat het over hardware. Aan je opmerking heb ik ook al gedacht. EDTP heeft een ethernet > serieel chip (zie opmerking interfaces startpost). Maar dan moet ik terug een aparte chip erbij hebben. Dan lijkt het me toch overkill om enkel een extra chip te hebben die louter data vanuit het register op de poort zet en omgekeerd. Ik denk dat een geïntegreerde chip + ethernet low-cost oplossing dan beter is. Kortom: een simpele PIC of µC met een ethernet verbinding. Vraag is: welke is het goedkoopst en voldoet aan de vereisten? (qua I/O: minimum 16)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 17:39 ]

• Paul
TrailBlazer schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:49:
[...]

Ik had het met lastig niet over de uitvoerbaarheid van het project maar over het lezen van timdeh's post ;)

Een zware Atmel lijkt me eigenlijk geen overkill maar precies wat je nodig hebt. Zoek er eentje die na het aansluiten van je ethernet voldoende I/Os overhoud, en die na het laden van de (TCP/IP-stack nog voldoende rom en ram overhoud en je bent er. Ik weet niet hoeveel van die dingen je wilt gaan maken maar zo duur is een grote Atmel ook weer niet, bij Digikey heb je voor een euro of 7 de grootste die er is zo ongeveer :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

die chip werkt met een SPI interface dus je hebt daar slechts 2 (of 3) vo0r nodig. Het handigste is inderdaad een chip met een SPI port een UART voor debugging en wat poortjes om wat zinnigs mee te doen. RAM/FLASH is denk ik belangrijker dan I/O pootjes

• Paul
Vergeet de 8+3 voor het LCD en de 4 voor de knopjes niet :P Dan kun je het IP nog aanpassen 8)7

"probleem" is dat de chips met voldoende flash en ram om de tcp/ip-stack te herbergen vaak ook MEER dan genoeg poortjes hebben...

Ik vind dit eigenlijk beste wel een interessant topic, ik denk dat ik ook eens zoiets in elkaar ga zetten :P Moet ik wel eerst iets verzinnen dat nog enigsins nuttig is 8)7 :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie dan van de voorlopige keuze van PIC in de startpost?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

overigens bij voti.nl kan je de chip en de ethernetjack bestellen vooral die laatste is erg lastig te vinden de magnetics zijn nogal lastig. Ik ga binnenkort beginnen met AVR en over een tijdje hier mischien eens naar kijken.
Overigens zou ik er liever een serieel poortje aan klussen zodat ik op die manier alles in kan stellen en debuggen. Dus gewoon een commando geven en alle registers uitlezen en meteen interpreteren.
Ja ik heb er echt over nagedacht alleen de uitvoering he

[ Voor 36% gewijzigd door TrailBlazer op 29-08-2006 22:24 ]

• corl
TrailBlazer schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:22:
Overigens zou ik er liever een serieel poortje aan klussen zodat ik op die manier alles in kan stellen en debuggen. Dus gewoon een commando geven en alle registers uitlezen en meteen interpreteren.
Ja ik heb er echt over nagedacht alleen de uitvoering he
Als je toch al een TCP/IP implementatie hebt kan je er ws. sneller een socket/port nummer voor gebruiken. Met een simple PC programmatje kan je dan hetzelfde als via een seriele poort alleen dan via TCP/IP (ik bedoel dus een data packetje versturen naar de micro en een data packetje ontvangen van de micro oevr een special debug socket)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dan ga je er er wel vanuit dat je hele ethernetchip in orde is en alle bitjes goed gezet zijn. Het is niet voor niks dat een cisco router een console (seriele) poort heeft die werkt ook al ligt alles eruit. Het bouwen van een ethernetframe is heel complex, Je moet geloof ik al 7 bytes aan info per frame schrijven om het frame te kunnen versturen met die chip, maar mischien is het meer handig als je echt voor de eerste keer aan de gang gaat :p en als je zoveel poortjes hebt kan je net zo goed ff een serieel poortje erop klussen lijkt me

[ Voor 9% gewijzigd door TrailBlazer op 30-08-2006 08:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:17:
Wat vinden jullie dan van de voorlopige keuze van PIC in de startpost?
Onsoldeerbaar :).

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Hoezo? Je moet idd wel een printje maken om em erop te krijgen, maar dan is dat zeker te doen hoor. Wel een goeie soldeerbout met fijne punt gebruiken, en wat litze om overtollig tin weg te nemen.
Voor het starten: 2 pads die tegenover elkaar liggen vertinnen, chipje erop leggen, met (aftegetikte) soldeerbout de 2 pads ff verwarmen, en de chip zit stevig op zijn plaats.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Coenen
  • Laatst online: 16-11 21:11

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Zijn er geen kant en klare bordjes met de PIC18F66J60 te krijgen?

• naftebakje
Kant en klaar wordt duur, maar als je toch serieus met µC bezig bent kan je overwegen een development board van mikroelektronica te kopen (en een compiler, 30% korting, Basic, C of Pascal), en het nieuwe ethernet board erbij te kopen, inprikken, voorbeeldje inladen en je bent vertrokken. Dan kan je de PIC die je wil gebruiken (wel checken of je programma er in kan).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Je kunt ook van olimex een bordje kopen zie http://www.olimex.com/dev/images/PIC-MINI-WEB.jpg zit een pic en een enc28j60 kant en klaar op. Voor 40 dollar vind ik dat best een mooi boardje

• naftebakje
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:56:
Je kunt ook van olimex een bordje kopen zie http://www.olimex.com/dev/images/PIC-MINI-WEB.jpg zit een pic en een enc28j60 kant en klaar op. Voor 40 dollar vind ik dat best een mooi boardje
Ziet er idd wel lekker uit, goeie prijs. Veel goedkoper ga je het niet vinden, in minieme aantallen.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Beetje offtopic, prijs maakt mij niet zoveel uit, belangrijker is een SPI interface die zowel master als slave kan en een klok speed van 10 MHz.

De ENC28J60 kan alleen slave.

Wat ik eigenlijk zoek is een SPI interface voor op m'n PC die master en of slave kan zijn en die een 10MHz klok aan kan.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat is et voordeel van ook master zijn. Ik heb geen verstadn verder van SPI maar wat is het voordeel dan

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Volgens mij is er niet echt een voordeel bij het master zijn.
Het punt is dat ik aan de ene kant een SPI slave interface moet aansturen en aan de andere kant een SPI master. Ik zou dat liever ook anders zien, dan was ik met de Cheetah van www.totalphase.com klaar.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Kijk anders eens bij Contiki:

http://www.sics.se/~adam/contiki/

Simpel OS... micro tcp/ip stack (fit for even the old 8bit c64!), linkjes naar eenvoudige ethernet controllers......... waaronder deze: The Final Ethernet
http://www.dunkels.com/adam/tfe/

Je kan ook eens kijken naar de RR-net addon voor de retro replay cartridge, ethernet controller op je c64...... hier ff een how-to-abuse tekst ding:
http://www.schoenfeld.de/inside/Inside_RRnet.txt

Hopelijk heb je er wat aan :D Ben verder niet zo thuis in de ethernet wereld (SPI bijv zegt me niks), maar zoals gezegd, misschien heb je er wat aan (of helemaal niet, maar je kan iig inspiratie op doen? :P)

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Volgens mij maakt de topicstarter een denkfout:
De USB met FT245BM oplossing heeft volgens mij geen intelligentie nodig aan de bak en braai kant. Zoals het volgens mij werkt a.d.h.v. de datasheets, worden de poortjes gezet door wat controle signaaltjes en wat data via USB naar de FT245BM te sturen. Die chip (re)set dan wat poorten.
Bij ethernet is het precies andersom. Je moet de intelligentie klaar hebben, voor je 1 bit data krijgt ontvangen of verzonden.
[Q] is de PIC18F66J60 wat?
[A] Hangt ervan af, ten eerste kan ik nergens vinden waar dat ding te koop is en wat de prijs is.
Verder lijkt het erop, dat je zelf de RJ45, leds en crystal er tegenaan moet bakken PIC18F66J60 DataSheets (pdf 8MB) pagina's 1 en 208
En dan moet je ergens nog een port bouwen om die FLASH te vullen met programma code. Ik heb wat gegoogled, maar de informatie is nogal sumier. Deze oplossing lijkt me daarom wat gewaagd.

Bij ethernet moet je altijd de Ethernet IC commando's geven, anders doet het ding helemaal niets.
Na initialialsatie en wat contole code, moet je het ding steeds data geven (waar een Ethernet frame van gemaakt wordt), of vragen of er iets ontvangen is. (data vanaf de netwerkaansluiting)
Dat programmaatje moet in de PIC of AVR gefrot worden. (In jouw geval dus op dezelfde PIC)
Bij een externe PIC zijn dus een aantal IO poorten nodig voor communicatie naar de Ethernet IC. Wat je met de overige poorten wil doen, moet je dus ook in die PIC programmeren.
Die link op tuxgrahics werkt met SPI wat een seriele verbinding is, dus daar heb je minder lijnen voor nodig dan de hele adres en data bus rechtstreeks verbinden. De PIC wordt master, de Ethernet IC slave. Je wilt 16 IO poorten, dus je zal er een andere ATMEGA aan moeten hangen (ATMEGA32 ?) anyway, daar is zat over te vinden. De Ethernet module is er trouwens ook al kant en klaar ($33.95)
Op EDTP, waar je zelf ook al had gezocht, staan de Packet Whacker (8 bits data bus, $47 kant en klaar) of de Nicholas (16 bits data bus, $70 kant en klaar) Die ethernet IC's zijn ne2000 compatible en daar is ook enorm veel informatie over te vinden op internet.
Daar hang je dan ook weer een AVR of PIC naar keuze aan.
Ja, en dan is je fantasie the limit, zolang je je software programma klein genoeg houdt, kun je van alles en nog wat met de poorten doen.
TCP/IP is trouwens niet eens nodig, als ik zo lees wat jij wil. Voor intranet zou je met een ARP pakketje al genoeg kunnen doen.

@komakeef: Die is ook te koop bij EDTP. Helaas is de 5V versie erg duur ($72). De goedkopere is de 3 Volt CS8900 uitvoering ($33.95)

500 "The server made a boo boo"

• Paul
Vaan_Banaan schreef op donderdag 07 september 2006 @ 18:32:
Volgens mij maakt de topicstarter een denkfout:
Ik denk dat da top zich wel meevalt. Zeker als je Verwijderd in "Ethernet I/O - welke chip?" en daaropvolgend Verwijderd in "Ethernet I/O - welke chip?" meetelt.

Voor mensen die nog meer interesse hebben, ik denk dat ik een actie op Samenkopen.net ga organiseren om zo mijn verzendkosten bij Digikey wat te drukken :P In mijn uppie kom ik niet eens boven de 100 dollar dus komt er nog eens 18 dollar bij 8)7

Edit: En de SK is een feit :) http://samenkopen.net/action/529719

[ Voor 5% gewijzigd door Paul op 08-09-2006 17:45 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1