cd tracks opslaan en inkorten

Pagina: 1
Acties:

• ersy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2018
Hallo!

Ik weet absoluut niet waar/op welk forum ik moet zijn, dus probeer het maar zo en hier.

Wat ik wil is het volgende:
1) inhoud van een muziekcd opslaan op harde schijf Windows XP-computer
2) bepaalde tracks die ik te lang vind of waar een oninteressant stuk in zit inkorten/cutten
3) de aldus ontstane stukken bewerken met fade-in en/of fade-out
4) de aldus bewerkte stukken muziek uiteindelijk wegschrijven naar een goede mp3-speler in een formaat van hoge kwaliteit/minimale compressie

Ik zoek een programma dat met name de punten 2 en 3 goed kan uitvoeren, maar tips voor de punten 1 en 4 zijn ook zeer welkom.
Doel is om straks op de mp3-speler muziek te hebben met een optimale kwaliteits/opslagruimte verhouding.

Bij voorbaat dank voor uw advies@

Verwijderd

Alle tracks van de cd kopieeren naar de pc heet rippen, hiermee zet je je bestanden om in mp3 of desgewenst in wav. Er zijn aardig wat rip-programma's te vinden op het internet. Voor de punten 2, 3 en 4 kun je kijken naar het opensource programma Audacity. Om met dit programma de muziek weg te schrijven naar mp3 heb je nog wel de LAME mp3 codec nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 13:20 ]

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 16:08
Het rippen van de tracks zal het makkelijkst zijn gewoon met de Windows Media Player...
Zolang als deze in XP gewoon geupdate is, zal deze functie hier ergens inzitten.
(heb het zelf nooit gebruikt, aangezien er ook talloze andere programmaatjes zijn die het kunnen, waarvan ik zelf FreeRipMp3 of dB PowerAmp Audio Converter gebruik)

Punten 2, 3 en 4 voer ik zelf uit met Goldwave, dat is een audio-bewerkings programma.
Een ander wat hiervoor veel genoemd wordt is CoolEdit.

Leeg - Sinds 20180907

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Exact Audio Copy kan het in principe allemaal, er zit namelijk ook een eenvoudige wav-editor ingebouwd.
Als mp3 encoder is LAME aan te bevelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Henk007 op 28-08-2006 13:28 ]