LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Rare schijfmeldingen gehad (bijv. bij opstarten)?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het is gewoon 10.4.74Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:09:
Wat voor Mac? Welke versie van OS X?
En sorry voor de vage melding, maar meer krijg ik ook niet te zien.
nu ik zit te denken, het kan best wel eens zijn gebeurd naar de software update.
Maar ik krijg ook geen foutmeldingen te zien... en dat vind ik juist zo vreemd
Maar misschien helpt er bij jou nog iets anders, en is er iets anders aan de hand, want het gaat om meer dan Office...
Wat voor programma's heb je actief?
[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 28-08-2006 13:33 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Hmmm dat klinkt nog wel logisch, ik heb idd een MacBook (dus een intel processor)Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:36:
Misschien dat je een Intel Mac hebt en er iets mis is met Rosetta? Aangezien de programma's die niet opstarten onder Rosetta draaien en de standaard programma's wel gewoon opstarten.
Maar wat zou ik daar aan kunnen doen?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Wat bij mij de oplossing was een complete herinstallatie van het systeem.
Heb ik dus ook gedaan4POX schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:45:
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij was het toen onstaan omdat ik met dat talen verwijder progje ook alle architecturen van G3, G4 en G5 uit macos heb gesloopt. Heb alleen de intel laten staan. En toen was het gedaan met de pret.
Wat bij mij de oplossing was een complete herinstallatie van het systeem.
Tja.....Daedalus schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:44:
Heb je al gekeken wat er in de Console staat (Programma's -> Hulpprogramma's -> Console), en dan console.log en system.log.
Ik zie het probleem al... wrong architecture...
Nou opnieuw installeren dus
Oke misschien domme vraag (heb ook pas sinds kort een mac) maar Archive & Install hoe werkt dat?matiasjansen schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:15:
Archive & Install moet voldoende zijn. Je hebt waarschijnlijk je PowerPC architectuur verwijderd met een of ander appje. was een tijdje terug ook al een topic over.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107120appelsientje schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:12:
[...]
Oke misschien domme vraag (heb ook pas sinds kort een mac) maar Archive & Install hoe werkt dat?
Voortaan zou ik ook eerst daar (www.apple.com/support) zoeken alvorens hier te posten
matiasjansen schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:24:
[...]
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107120
Voortaan zou ik ook eerst daar (www.apple.com/support) zoeken alvorens hier te posten
Maar toch bedankt voor de moeite
Verwijderd
Nee zoveer ik weet niet.Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:19:
toevallig onlangs shapeshifter geinstalleerd? Die sloopt soms alle rosetta apps, type dan dit in de console: sudo killall translated
Maar ik heb gisteravond "install en archive" gedaan, en dat was de oplossing, maar programma's werken weer