[PHP] Grote app reverse engineeren/begrijpen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Jawel, reverse engineeren ;).

Ik ben veel aan het werk met een bepaalde app. Hier moet ik zoveel aan veranderen dat ik echt een overzicht/documentatie moet hebben van hoe het in elkaar zit. Deze heeft de maker niet (of houdt ie intern). De maker heeft een forum opgezet, alsmede een Wiki waar developers hun eigen bevindingen kunnen posten. De maker van het programma adviseert mensen om zelf de code te bekijken en adh daarvan te begrijpen wat er gebeurd in de app. Ik doe dit allemaal met phpEclipse/phpDoc, maar zijn er nog tools die ik mis? Zijn er tools/methodieken om deze app makkelijker in kaart te brengen? Het zou een hoop code staren schelen. Ik ben ook erg actief op hun eigen wiki, en wil mijn bevindingen daar ook plaatsen (als ik het zelf snap...).

Het is een Open Source app, dus reverse engineering is hier toegestaan. Je krijgt de broncode, maar geen uitleg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

je hebt de broncode al en zolang deze niet gescramled is o.i.d. dan is het geen reverse engineering meer :)
En je kunt de tool hier best noemen zodat wij ook kunnen zien dat het geen reverse engineering betreft

Je zult even moeten zoeken naar tools die je kunnen helpen met het genereren van class-diagrams of flowcharts van functieaanroepen. Maar daarnaast zul je toch echt zelf de code in moeten duiken omdat er geen tools zijn die je kunnen uitleggen wat een bepaalde method / functie doet. Documentatie en comments zijn hier natuurlijk ideaal voor maar als die er niet zijn zul je toch zelf door de code heen moeten gaan spitten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Ja ik ben al een paar maanden aan het spitten en al veel te weten gekomen :). Maar alles wat kan helpen wil ik graag inzetten ;). Er staan geen comments in, en er is 0,0 documentatie. Het gaat om het CRM pakket SugarCRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Ik heb een keer zelf een scriptje geschreven dat keek naar functies in vBulletin en een lijst maakte van waar welke functies gedefinieerd waren (bestand + regel). Je zou iets dergelijks ook kunnen doen, eventueel met als uitbreiding dat je ook probeert te kijken naar functie-calls of object-creatie, zodat je kan zien welke code gebruik maakt van welke andere code.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Misschien dat je de boel eens door de Reflection API van PHP5 kunt gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Pagina: 1