Volgorde reacties Frontpage

Pagina: 1
Acties:

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Momenteel worden de reacties op Frontpageartikelen in chronologische volgorde gepresenteerd. Nu zat ik mij af te vragen: wat voor meerwaarde heeft deze manier van afbeelden? Mijns inziens biedt deze tijdsvolgorde nauwelijks extra informatie.

Mijn voorstel: plaats de reacties in de volgende volgorde:

- kortere threads/berichten met 'Informatief +4' en 'Behulpzaam +4' (en evt. idem +3)
- discussies, waarbij geldt dat discussies met de hoogste gemiddelde score bovenaan staan, dan de wat minder hoog scorende, etc.

Filosofie: de lezer krijgt eerst alle interessante achtergrondsinfo en vervolgens allereerst de interessante discussies voorgeschoteld.

Wat vinden jullie d'rvan?

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 06:21
Je bedoelt zoiets als http://digg.com/ ?

• Rekcor
Ken ik niet. Het gaat mij om de reacties, niet om de nieuwspostings zelf.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is een interessant idee om dit toe te passen. Echter zou je altijd users houden die dit niet willen en het op de "oude" manier willen houden. Dit impliceert dan ook gelijk dat het een pref moet worden, en an sich al heel veel werk om dit in te bouwen.

Daarnaast, het moderatiesysteem is juist bedacht om de minder interessante/informatieve/behulpzame post te laten "verdwijnen". Ook kan je het "level" aanpassen van wat je wil zien. Alleen de +3 of +4 reacties kan je bekijken. Zo krijg je eenzelfde soort systeem wat jij bedoelt; de reacties met een hogere rating komen zo automatisch bovendrijven.

• Rekcor
Mithras86 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:22:
Daarnaast, het moderatiesysteem is juist bedacht om de minder interessante/informatieve/behulpzame post te laten "verdwijnen". Ook kan je het "level" aanpassen van wat je wil zien. Alleen de +3 of +4 reacties kan je bekijken. Zo krijg je eenzelfde soort systeem wat jij bedoelt; de reacties met een hogere rating komen zo automatisch bovendrijven.
Het nadeel is alleen dat hij alleen de 'root' +4 reacties toont. Dus als iemand een domme reactie plaatst (+1), en een ander reageert geniaal (+4) krijg je die geniale reactie niet te zien. Hij zou eigenlijk van iedere thread het gemiddelde niveau moeten berekenen, de de 'gemiddeld beste' topics bovenaan zetten.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Rekcor ==> Een "geniale" reactie op een "domme" opmerking lijkt me alsnog weinig waarde hebben om te lezen...

• Rekcor
RemcoDelft schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:30:
Rekcor ==> Een "geniale" reactie op een "domme" opmerking lijkt me alsnog weinig waarde hebben om te lezen...
Want?

Trouwens, een 'domme' opmerking hoeft niet altijd dom te zijn, maar bijv. politiek incorrect (bijv. een opmerking over het niet kopieeren van muziek).

Verwijderd

Er zit hier een redelijk groot nadeel aan.

Het moderatie systeem werkt op korte termijn niet echt goed, vaak zijn er grappenmakers die gewoon alles -1 overbodig modden of mensen die het niet begrijpen en daarom -1 modden.

Gelukkig komt dit vaak na een half uur ofzo weer goed als meer mensen +1 modereren.

Wanneer je reacties met hoge moderaties gaat voortrekken krijgen de andere reacties geen kans meer om te 'herstellen' van een eventuele snelle mis moderatie.

Het zou IMHO ook beter zijn om de eerste 4 moderaties gelijk te tellen en pas vanaf 5 moderaties het gemiddelde nemen. Maar das weer een hele andere discussie ;)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Verder mis je de loop van de algemene discussie die weldegelijk chronologisch verloopt. Er wordt naarmate de reacties toenemen steeds meer informatie toegevoegd, als je de volgorde veranderd zullen sommige reacties gebaseerd zijn op gegevens die pas in een post vermeld staan welke je nog niet hebt gelezen.
Pagina: 1