Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Van de week is mijn vader jarig geweest, zoals elk jaar weet hij nooit wat hij voor zijn verjaardag wil. Nou kwam ik met het idee om heb een gps systeem te geven. Hij is helemaal into google earth en zodoende kan hij de plaatsen waar hij geweest is (vakanties) importeren etc.

Nou zoek ik een betaalbare oplossing hiervoor.

Eisen :

- Kan met google earth / pc verbonden worden
- Kaarten kunnen verwisseld / geladen worden
- Minimaal 10 uur batterij duur
- Hoogtemeter / Kompas

Kan iemand mij opweg helpen.

Ik dacht zelf bijna aan een PDA + Gps muis met software, gaat dit werken ?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Heeft Garmin niets? Voor zover ik weet is dat de grote op wandelgebied. De Legend modellen lijken me zo wel OK.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Kijk eens op www.geocaching.nl en op www.geocaching.com mogelijk dat hij daar een nieuwe hobbie op doet. ook www.geocaching.be, www.geocaching.eu niet vergeten.

Hier op de forums in nl ook veel info te vinden over gps apperatuur, van mensen die er bijna dagelijks met hun gps bezig zijn.

Grutte Pier fansels

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:43

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb zelf een Magellan eXplorist 200, dat is echt een wandel GPS apparaat. Er zit een basiskaart van heel europa in en de rest van de wereld als outlines. Ze zijn erg robust gemaakt, (spat)waterdicht en stootbestendig. De duurdere modellen hebben een USB aansluiting met mogelijkheden om kaarten te uploaden en routedata te downloaden en te exporteren naar Google Maps

Ik zou zeker niet voor een PDA gaan met bluetooth muis. De redenen zijn simpel. Mijn Magellan houdt het makkelijk 12 uur vol met 2 penlites. Voor lange tochten kun je gewoon de accu van een PDA niet constant belasten met een bluetooth/GPS signaal, die houden het niet erg lang vol. Bovendien is mijn Magellan veel robuster gebouwd. Hij kan makkelijk een keertje vallen, daarvoor zit er een rubberen afwerking op het apparaat. Ook hoef je met de stromende regen het ding niet op te bergen of bang te zijn dat deze defect raakt (en in de rugzak doen die GPS apparaten het niet goed) Er is voor zover ik weet niet bijzonder goede software voor geocaching op een PDA, de software voor mijn Magellan is precies afgestemd op wandelaars en fietsers. Je kunt een route terug lopen of op het digitale kompas lopen, eerdere routes opslaan en allerlei informatie over opvragen. Met een 3D fix geeft hij ook nog vrij nauwkeurig de hoogte weer en met WAAS technologie is hij nauwkeurig tot 3 meter.

Ik denk dat je ook goedkoper uit bent met bijv. een Magellan eXplorist met USB interface dan een PDA + GPS Muis + Geocaching software. Als het mijn keuze was dan zou ik het wel weten :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW