HD-Silencer r2 wordt erg warm

Pagina: 1
Acties:

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
In mijn systeem heb ik op dit moment één HD in een SilentMaxx HD-Silencer r2 zitten, de Hitatchi deskstar T7K250 van 250 GB. Deze wordt zo'n 46 graden (HDTune) tijdens normaal gebruik en zo'n 50 graden bij intensief gebruik. Naar mijn mening is dit aardig aan de hoge kant?

Hoe zou ik deze nog kunnen koelen? Tegenover de HD zit de voeding, dus er zitten aardig wat kabels tussen de voeding en de HD waardoor er geen grote luchtstroom zal plaatsvinden.

Nou ben ik van plan om de Seagate 7200.10 320 GB versie aan te schaffen en deze ook in een HD-silencer r2 boven de Hitatchi te plaatsen, alleen deze schijf zou zowie zo warmer worden.

Mijn behuizing bied plaats aan 3x 5.25" drives welke dan allemaal gevuld zullen zijn (boven in zit nog een DVD brander) en 2x 3.5" drives die er precies onder zitten maar beide vrij zijn.

Iemand tips om de warmte aan te pakken? Hoe kun je HD-silencers koelen?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:10
Zonder die nieuwe schijf zou je een Scythe Kamabay kunnen gebruiken. Op die manier kun er je ten koste van één 5,25"-slot een 120mm-fan boven hangen. Voor je nieuwe schijf zul je dan een andere oplossing moeten bedenken. Je andere harddisk zou je dan in iets als de Sunbeam PHDS PCI HDD kunnen stoppen waar je dan weer fan onder kunt schroeven.

[ Voor 46% gewijzigd door Z-Dragon op 28-08-2006 12:29 . Reden: Genoemd artikel niet bruikbaar. ]

^ Wat hij zegt.