Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Contract bepaalde tijd loopt af, opzegtermijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 09:01
Mijn contract loopt a.s. donderdag af, nu wil ik per die datum gewoon stoppen
door de vervelende situatie op mijn werk.

Moet ik hierbij een opzegtermijn in acht houden?
Bij tussentijds opzeggen geld dit natuurlijk wel, dat weet ik.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Geen opzegtermijn. Contract loopt af, punt.

Signatures zijn voor boomers.

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06

TdV

Je contract loopt af dus vanaf dat moment is er geen arbeidsovereenkomst meer; je hoeft dus niets op te zeggen. Tussentijds opzeggen mag je niet eens met een contract voor bepaalde tijd tenzij dit expliciet in je contract staat. Je hoeft dus niks te doen (misschien even melden aan je baas is wel aardig).

• Kvn
Ik heb dit gemeld aan mijn baas, maar hij kwam aanzetten met een opzegtermijn van een maand. Dit leek me nogal BS, dus vandaar dat ik het hier nog eens vraag :)

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:28
Heb je ook van je werkgever niks gehoord ? Volgens mij moet hij je wel mededelen dat je contract bijvoorbeeld wel of niet wordt verlengd.

Maar als je weg wilt, gewoon niks laten merken en vrijdag lekker thuis blijven en uitslapen :+

Edit:
Kvn schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 11:41:
Ik heb dit gemeld aan mijn baas, maar hij kwam aanzetten met een opzegtermijn van een maand. Dit leek me nogal BS, dus vandaar dat ik het hier nog eens vraag :)
Met een opzegtermijn van een maand heb je niks te maken. Het contract tussen hem en jou loopt aanstaande donderdag af, dus kun je vrijdag gewoon thuisblijven ( of bij andere werkgever beginnen.. ).

[ Voor 50% gewijzigd door nextware op 28-08-2006 11:43 ]

• Kvn
Tis maar een bijbaantje, dus zo erg vind ik het toch niet, maar ik wou t wel netjes afronden.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Netjes afronden is als je werkgever op tijd aangeeft dat je geen verlenging krijgt en je netjes op papier krijgt dat je werk per <insert datum> afloopt. En die opzegtermijn is idd flauwekul :)

• trixx
  • Laatst online: 19-11 21:09

trixx

-CTU- SuiZide

Kvn schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 11:43:
Tis maar een bijbaantje, dus zo erg vind ik het toch niet, maar ik wou t wel netjes afronden.
Wettelijk gezien is er al een termijn van beëindiging afgesproken op het moment dat je het contract hebt getekend. Opzegtermijn van een maand is alleen van toepassing bij eventuele tussentijdse opzegging of bij een contract van onbepaalde tijd.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als een tijdelijke arbeidsovereenkomst afloopt, en niemand zegt er iets over, dan wordt dat contrat automatisch met dezelfde periode verlengt (muv het 3/4e contract, dat is voor onbepaalde tijd). Aangezien je duidelijk hebt aangegeven dat je het contract neit wilt verlengen loopt het gewoon donderdag af. Netjes is misschien anders, maar een nettere oplossing was geweest als je je baas iets eerder op de hoogte had gesteld. Je staat iig volkomen in je re4cht wanneer je vrijdag gewoon lekker thuis blijft.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 15:59

Gerco

Professional Newbie

Janoz schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 11:47:
Netjes is misschien anders, maar een nettere oplossing was geweest als je je baas iets eerder op de hoogte had gesteld.
Het had van die baas ook wel netjes geweest om hier eerder iets over te zeggen. Als je drie dagen van tevoren nog niet gehoord hebt of je contract verlengd gaat worden, zou ik als werknemer ook wel op zoek zijn gegaan naar iets anders (natuurlijk na eerst even te informeren naar de bedoeling van de werkgever).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, het komt vaker voor. Gelukkig is de werknemer in dat geval behoorlijk beschermd. Bij niks zeggen zit je baas weer eenjaar/een half jaar/voor altijd aan je vast.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Kvn
Het was netter geweest eerder op te zeggen, ware het niet dat ik pas dit weekend heb beslist te stoppen door omstandigheden.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zou me er niet te rot over voelen. Voor hetzelfde geld doet een baas hetzelfde met jou.

• Kvn
Tis meer dat ik niet mn laatste maand loon mag inleveren :)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ga in elk geval niet de volgende dag werken, dat is impliciet instemmen met ene nieuw contract. (Zoals Janoz waarschijnlijk ook bedoelde)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Lees je contract even na op stilzwijgend verlengen met een jaar.
Als je het 100% zeker wil weten bel even emt de vakbond.

Logisch lijkt het me inderdaad dat als je een contract hebt voor bepaalde tijd en er word geen nieuw aangeboden dat je dan per die datum niet meer aan het contract hoeft te voldoen en je baas dikke pech heeft.

Mous XP

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:45

rg-mohwa

Phoe Hé

Kvn schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:37:
Tis meer dat ik niet mn laatste maand loon mag inleveren :)
Zodra jij netjes volgens de regels te werk bent gegaan (dus gewoon bent blijven werken tot jou contract afliep) zou hij jou niks kunnen maken dmv loon inhouden ofzo. Maar even terzijde weet hij ook dat jij weg wilt ?. Bij mijn werk kreeg ik soms pas het nieuwe contract 4 maanden later nadat ik hetzelf het aangegeven dat hij verlopen was(misschien ook niet zo slim geweest maar is allemaal goed afgelopen).

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:36

paQ

dat doet er niet toe.
Je hebt altijd nog je 'oude' contract dan welk stilzwijgend verlengd is.

TS:
had de werkgever jou ook al weken geleden ingelicht had hij het contract niet verlengd, denk je?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Kvn
Ik zou t niet weten, hij is een relatief nieuwe bedrijfsleider (4 maanden) dus daar heeft nog niemand ervaring mee.

Overigens staat dit in mn contract

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Artikel 1.   Algemeen
  1. Werknemer zal voor bepaalde tijd, ingaande 01-03-2006, tot en met 31-08-2006, 
     bij de werkgever in dienst treden in de functie van hulpkracht in het filiaal
     Indien na het verstrijken van deze periode de overeenkomst zonder
     tegenspraak wordt voortgezet, wordt deze arbeidsovereenkomst 
     verlengd voor bepaalde tijd tot en met 
     28-02-2007.
     De arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege, zonder dat daartoe 
     vooraafgaande opzegging vereist is, aan het einde van de bepaalde tijd, 
     derhalve op 31-08-2006.

[ Voor 7% gewijzigd door Kvn op 29-08-2006 08:58 ]

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-11 18:24

sjaak

un giorno credi

Lijkt me erg duidelijk. :) Alleen indien jullie overeenkomen verder te gaan loopt ie door tot februari. Nu eindigt ie gewoon a.s. donderdag.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34

Qwerty-273

Meukposter

Sjaak schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:04:
Lijkt me erg duidelijk. :) Alleen indien jullie overeenkomen verder te gaan loopt ie door tot februari. Nu eindigt ie gewoon a.s. donderdag.
En als je de vrijdag toch komt werken (om iets af te maken of in te springen bv.) zit je er tot 28-02-2007 aan vast. Dus als je weg wilt, is je laatste werkdag donderdag en moet je geen werk meer verrichten daar na.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

In het kader van de chef die nou begint te janken over opzegtermijnen, even een briefje pennen, onder de copier leggen, en afgeven bij bedrijfsleider en PZ (NIET *alleen* bij je bedrijfleider!) en een kopietje houden. In dat briefje hoeft alleen maar te staan "Mijn contract met (bedrijf) dat afloopt op 31-8 verleng ik niet. 31-8 is derhalve mijn laatste dag bij (bedrijf)." en dan even ondertekenen met je naam en je krabbeltje. Misschien overbodig maar zeker veilig.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Hoe is dit nou afgelopen? Vrijdag thuis gebleven of niet?

specs | 3360wP met SE3000

• Kvn
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd :) Mn baas was toch tot inzicht gekomen dat ik gelijk had (nadat ik hem op de voorwaarden in het contract had gewezen), en zo is alles netjes geregeld :)

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 14:38
Ook nog een klein vraagje

Ik ben vandaag bij een bedrijf geweest, na een goed gesprek van driekwartier. Er waren een 9tal werkzoekenden langs geweest (van oa. interim kantoren) Tijdens het einde van het gesprek zei de werkgever dat ik mocht starten, na ik ontslag genomen heb, met benodigde opzegtermijn.

Probleem is dat ik mijn ontslag wil nemen bij het bedrijf waar ik momenteel werk, maar heb voorlopig nog geen contract getekend (feite nog niet over gepraat, bij het nieuwe bedrijf) is dit een groot risico?

Morgen zal ik er even naar vragen, maar hoogstwaarschijnelijk kan er geen contract opgemaakt worden voorlopig, aangezien ik nog niet weet wanneer ik zal kunnen starten.

Dank

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je vraagt toch gewoon bij je huidige bedrijf wat de opzegtermijn is, geeft dat aan bij het nieuwe bedrijf zodat er een contract opgemaakt wordt dat je daar per die datum in dienst kunt gaan en je zegt bij je huidige werk op.

Verwijderd

Lijkt mij altijd risicovol. Normaal gesproken zeg je pas op nadat je een contract getekend hebt.

Verwijderd

Idd. De volgorde is uitzoeken wanneer je weg kan als je ontslag neemt, contract laten maken, tekenen, huidige baan opzeggen.

'T is een bedrijf, niet je vriendin ;)

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:28:
Idd. De volgorde is uitzoeken wanneer je weg kan als je ontslag neemt, contract laten maken, tekenen, huidige baan opzeggen.

'T is een bedrijf, niet je vriendin ;)
Jep das de juiste volgorde. Even goed je contract nalezen of je een kalendermaand opzegtermijn hebt, want dan kan het zijn, dat als je nu bijvoorbeeld opzegt je nog tot eind oktober moet werken.

Succes er mee!
Pagina: 1