Toon posts:

OSX Diavoorstelling gooit foto's door elkaar heen

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft. Als ik in OSX een aantal foto's selecteer en dan rechtermuisknop>diavoorstelling weergeven doe dan worden de foto's niet op volgorde weergegeven. Erg vervelend is dat.

Is daar iets aan te doen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 15:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Welke volgorde? Op naam, op aanmaakdatum, op volgorde van aanklikken, op positie in de directory?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
op naam, dus dsc0001 en dan dsc0002 bijvoorbeeld.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Ah, eindelijk, nog iemand die dat probleem tegenkomt! Ik heb er dus ook last van, als ik een map met bijvoorbeeld ongeveer 100 foto's open (gesorteerd op bestandsnaam) en dan een diavoorstelling wil laten zien, dan worden de foto's in volstrekt willekeurige volgorde vertoond. Niet handig als er, bijvoorbeeld bij vakantiefoto's, enige lijn in de fotoverzameling zit :P. Ik ben benieuwd of er iets aan is te doen!

Importeren in iPhoto kan natuurlijk altijd, maar soms heb je daar geen zin in omdat dat te lang duurt, of wil je alleen even snel de foto's bekijken (die iemand bijvoorbeeld op CD-rom voor je meeneemt).

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 10:48
Als je de weergave van de finder window verandert in list of in columns (een v/d twee), dan gaat het wel goed. Als iemand hiervoor een verklaring weet of 'n manier weet om 't in de icon-view voor elkaar te krijgen: graag :)

Verwijderd

Vaak helpt het om Preview even opnieuw te starten en dan het geheel er opnieuw inslepen :)
Pagina: 1