Toon posts:

RAID array uitbreiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier momenteel 2x45Gb IBM hdd in een RAID array mode 0 hangen (dus één array van 90Gb) Deze zitten op een Abit KT7-RAID. Ik draai op dit pctje een FTP en de ruimte is zo'n beetje te krap geworden, en ik zou hem dus willen uitbreiden. Voorlopig zou ik er nog één en nadien een 4e bijkopen, maarja, dat is niet het probleem. Nu weet ik dat ik deze 3e ook in één RAID array kan steken, ik heb slechts één klein probleempje, het is quasi onmogelijk te formatteren. Mijn vraag is nu, is het mogelijk een RAID array uit te breiden zonder data te verliezen, en hoe natuurlijk (ik heb momenteel nog wel 2 partities, maar die ene waar hij bij moet komen kan ik wel met partition magic uitbreiden). Dank bij voorbaat voor alle serieuze antwoorden. (en ik heb de search-functie gebruikt, ik vind geen eenduidig antwoord op mijn vraag)

Verwijderd

simpel antwoord nope kan niet zonder back-ups...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Het is niet mogenlijk in een RAID 0 configuratie. Als het nou een raid 5 ofzo was dan was het wel mogenlijk. Dus dat wordt idd gewoon backuppen en restoren :):)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Of een 2e raid0-array aanmaken op de controller?

Verwijderd

Topicstarter
ik had ze liefst in één array gehad, maarja, dat zal dus formatteren worden, pfff, al dat werk opnieuw doen om mijn ruim 26000 filez te sorteren op de D: (de ruimte van de ftp server) pffffff, maarja, misschien dan ook meteen watercooling kopen en allez beetje beter tweaken, kannek iets beter grazen, want 2,9Mkeys/s is niet echt goed voor een Tbird 1050MHz }:O (wel 3,6 in bench, maarja, daar heb je niets aan)