Toon posts:

Kan niet verder dan 10% overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een asus p4v8x-x moederbord met daarop een Intel Celeron D 2.23 GHz, toen ik in de bios kwam stond er:Jumperfree Configuration en toen AI Overclock Tuner, en die had ik eerst op 5% overclock gezet en toen later op 10%, toen ben ik even gaan gamen en kijken wat de temp is:
Idle: 35 Graden (CPU)
Stressed: 43 Graden (CPU

Temp mobo: 32 Graden.

Met 10% overklok heb ik dus: 2481 MHz een FSB van: 146MHz, een een Dram:FSB verhouding van: 5:4

maar toen ik weer rebootte en op 20% overclock zette, startte de pc niet meer op alleen een zwart scherm met een knipperend streepje, en als ik hem op 10% zet doet hij het wel gewoon :? , het kan volgens mij niet aan de temp liggen want die zijn niet zo heel hoog.

Ik wou eerst proberen om m'n bios up-te-daten omdat ik nog gewoon de standaard bios had, maar dit staat in de handleiding:

1. Visit the Asus website to download the latest BIOS for you motherboard and rename it to: p4v8xx.rom, Save the bios file to a floppy disk

2. Reboot the systeem

3. Launch EZ Flash by pressing Alt+f2

4. Insert the floppy disk, if the file is found EZ Flash performs the BIOS update procces en reboots automatically when done

Alleen het probleem: Ik heb geen floppy drive, niemand bij ons, ik heb nog wel wat maar die zijn kapot 8)7 , dus mijn vraag: Kun je het ook op een cd zetten??

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:01
Ik den dat je vraag niet helemaal klopt met je topic titel.
Ik heb hier een vergelijkbaar asus moederbord en die kan alleen vanaf floppy updaten.
Je zou misschien nog kunnen proberen om ergens emulate usb as floppy oid aan te zetten (zit bij mij ergens in de bios) en dan de bios update op een usb stick te zetten.

Edit tevens zou ik zeggen doe het overclocken handmatig. Is helemaal niet zo ingewikkeld en dan kun je preciciezer de snelheden instellen. Het kan nl best zijn dat hij die 20% gewoon niet haalt.

[ Voor 25% gewijzigd door martijnve op 28-08-2006 11:22 ]

Verwijderd

Ja dat zou wel kunnen, maar dan kan je geen backup van je huidige bios maken
en dat is niet zo handig

er staan Caldera DR-DOS images her en der online ; ) welke je zou kunnen gebruiken, maar ik ben daar persoonlijk niet zo'n fan van..

Het is beter om MS-DOS 6.22 of een bootdisk van 98(SE)/ME te gebruiken.

Verwijderd

Je hebt geen floppy nodig hoor! Je kunt dit softwarematig doen met dat hulpprogrammaatje van Asus.
Hiermee: http://rma.asus.de/support/bios/liveupdate.htm
Heb ik ook zo gedaan en werkt perfect!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 11:24 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Voor de AMD Socket 939 serie had je altijd zo'n tool om vanuit windows de bios update te doen, werkt die ook niet op dat board? Asus CD gecheckt?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Hoe je een bios kan flashen staat uitgebreid in de FAQ. Verder slaat je topictitel als een tang op een varken. Het probleem zit hem niet in het oc'en maar in het flashen van de bios :P

Zie ook de aanwijzingen hierboven en ga daarmee aan de slag. FAQ -> dicht dus :)

check je mail trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door Turkish op 28-08-2006 11:45 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.