Paar dagen geleden is het moederbord van mijn grootvaders pc naar de eeuwige jachtvelden van de moederborden vertrokken, en dus is het tijd voor een nieuw systeempje
En natuurlijk ben ik de persoon die hem daar met veel plezier bij helpt
PC zal vooral gebruikt worden voor video-bewerking en natuurlijk surfen/office/mail/etc.
De dvd-writer, de fdd, de tv-kaart, de muis, het toetsenbord en het scherm leven nog, dus deze verhuizen mee naar de nieuwe pc.
Ik kom na veel wikken en wegen bij dit systeem:
ASROCK CONROE XFIRE-E SATA2 SOCKET 775 € 90,00
AOPEN QF50D BLACK CASE AIRGUIDE 1.1 € 55,00
ASUS EAX1300PRO SILENT TD 256MB DDR2 PCI EXPRESS € 94,95
WESTERN DIGITAL 160GB-JS 8MB SATA300 7200RPM € 69,50
INTEL CORE 2 DUO E6400 2.13 SOCKET 775 € 235,49
CORSAIR TWINX DDR2 1024MB PC5400 XMS (2X512MB) € 110,00
Totaalbedrag € 654,94
Moederbord:
Goedkoop maar degelijk moederbord. Ben niet vanplan om de cpu te overclocken, dus dit is zeker voldoende lijkt mij. Ontbreekt wel firewire op het moederbord, maar is dat de meerprijs van een ander moederbord waard, we hebben namelijk nog een pci-kaartje liggen hiervoor...
Case:
Gewoon een mooie genomen met voeding die zou moeten voldoen (350W)
Grafische kaart:
Veel zal er niet gegamed worden op deze pc, maar binnenkort zal hij waarschijnlijk wel Flight Simulator X willen draaien... Dan komt hij in de problemen waarschijnlijk, zelfs bij low of medium settings?
CPU:
spreekt voor zich, maar kom ik later nog op terug
HDD:
Harde schijf enkel gebruikt voor OS, documenten en de video waar hij momenteel mee bezig is. Oude zaken komen op externe hd's
Geheugen:
Hier twijfel ik nog het meeste over...
Zou ik voor een mindere cpu gaan (bv een E6300) en het geheugen vervangen door 2x1024?
Of misschien zelfs PC6400 (800Mhz)?
Alle onderdelen komen www.tones.be . Weet iemand iets goedkoper in België (liefst in West-Vlaanderen)?
Alvast bedankt
En natuurlijk ben ik de persoon die hem daar met veel plezier bij helpt
PC zal vooral gebruikt worden voor video-bewerking en natuurlijk surfen/office/mail/etc.
De dvd-writer, de fdd, de tv-kaart, de muis, het toetsenbord en het scherm leven nog, dus deze verhuizen mee naar de nieuwe pc.
Ik kom na veel wikken en wegen bij dit systeem:
ASROCK CONROE XFIRE-E SATA2 SOCKET 775 € 90,00
AOPEN QF50D BLACK CASE AIRGUIDE 1.1 € 55,00
ASUS EAX1300PRO SILENT TD 256MB DDR2 PCI EXPRESS € 94,95
WESTERN DIGITAL 160GB-JS 8MB SATA300 7200RPM € 69,50
INTEL CORE 2 DUO E6400 2.13 SOCKET 775 € 235,49
CORSAIR TWINX DDR2 1024MB PC5400 XMS (2X512MB) € 110,00
Totaalbedrag € 654,94
Moederbord:
Goedkoop maar degelijk moederbord. Ben niet vanplan om de cpu te overclocken, dus dit is zeker voldoende lijkt mij. Ontbreekt wel firewire op het moederbord, maar is dat de meerprijs van een ander moederbord waard, we hebben namelijk nog een pci-kaartje liggen hiervoor...
Case:
Gewoon een mooie genomen met voeding die zou moeten voldoen (350W)
Grafische kaart:
Veel zal er niet gegamed worden op deze pc, maar binnenkort zal hij waarschijnlijk wel Flight Simulator X willen draaien... Dan komt hij in de problemen waarschijnlijk, zelfs bij low of medium settings?
CPU:
spreekt voor zich, maar kom ik later nog op terug
HDD:
Harde schijf enkel gebruikt voor OS, documenten en de video waar hij momenteel mee bezig is. Oude zaken komen op externe hd's
Geheugen:
Hier twijfel ik nog het meeste over...
Zou ik voor een mindere cpu gaan (bv een E6300) en het geheugen vervangen door 2x1024?
Of misschien zelfs PC6400 (800Mhz)?
Alle onderdelen komen www.tones.be . Weet iemand iets goedkoper in België (liefst in West-Vlaanderen)?
Alvast bedankt