[XP] Asus virtual video capture dev.drv. geeft uitroepteken*

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Kan iemand mij alsjeblieft helpen. Ik heb het volgende probleem.
Als ik op systeem ga kijken in configuratiescherm, dan krijg ik een waarschuwingsteken bij besturing voor geluid, video en spelletjes.
Het betreft hier de :( (excuus voor hoofdletters).

Ik krijg hier de volgende mededeling als ik verder kijk.
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het
geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt.
(Code 39)

het betreft de drivers van Asustek, versie 6.14.10.2 datum 9-6-2005.

Ik heb een Asus moederbord de m2n32 sli deluxe en een asus en7950 videokaart, soundblaster en webcam.
Deze mededeling en fout is voor mij nieuw. Ook de probleemoplosser geeft geen raad. Er staan foute drivers op mijn c schijf lijkt wel.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen ?

Groet

Rick

rkwinkel

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gewoon de driver voor de videokaart even opnieuw installeren? :?

• rkwinkel
Zou dit de oorzaak zijn ? de driver van de videokaart ?

rkwinkel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit - aub niet schreeuwen in je topic titel ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het
geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt.
Wilde gok hoor :>

Edit: Als je verder even zelf gezocht had, had je bij die code dit gevonden in de KB van MS:

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 28-08-2006 10:02 ]

• rkwinkel
Dank je voor de codes, maar ik heb geen virtual capture device en na het verwijderen van de oude drivers en het opnieuw installeren vanaf de c schijf bleef ik het uitroepteken houden. Ik heb echt geen idee wat dit is en weet te weinig van deze problematiek.
Wat ik vreemd vind de videokaart heeft drivers van 91.31 en dit apparaat, wat ik opnieuw laat ontdekken door windows kent geen andere drivers. Kortom wat is dit nou en hoe kan ik dit oplossen. het is het enige apparaat wat een probleem geeft. de overige apparaten niet.

rkwinkel

• RoD
  • Niet online

RoD

rkwinkel schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:07:
Dank je voor de codes, maar ik heb geen virtual capture device en na het verwijderen van de oude drivers en het opnieuw installeren vanaf de c schijf bleef ik het uitroepteken houden. Ik heb echt geen idee wat dit is en weet te weinig van deze problematiek.
Wat ik vreemd vind de videokaart heeft drivers van 91.31 en dit apparaat, wat ik opnieuw laat ontdekken door windows kent geen andere drivers. Kortom wat is dit nou en hoe kan ik dit oplossen. het is het enige apparaat wat een probleem geeft. de overige apparaten niet.
Waar heb je het nou over? Mijn linkje geeft (bij de juiste code) dit:
Code 39
Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)

Recommended resolution

Reasons for this error include a driver that is not present; a binary file that is corrupted; a file I/O problem, or a driver that references an entry point in another binary file that could not be loaded.

Uninstall the driver, and then click Scan for hardware changes to reinstall or upgrade the driver.
Oftewel: Download een nieuwe driver, installeer die, en kijk of het dan verholpen is. Ik weet niet wat je nou probeert te installeren vanaf de C schijf?

• rkwinkel
maar ik kon geen nieuwe driver vinden met dit versienummer. ook niet op het net. Ik weet ook niet wat dit is dit apparaat.

rkwinkel

• RoD
  • Niet online

RoD

Op nvidia.com zijn de drivers gewoon te vinden. hier is een directe link.

Zie ook: Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen"

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 28-08-2006 10:17 ]

• rkwinkel
ik ga het proberen als ik thuis kom en kijk of het probleem dan verholpen wordt. Heel vreemd probleem.

rkwinkel

• RoD
  • Niet online

RoD

Zolang je nog niet de driver gerefreshed hebt (al vraag ik me af wat je nou geinstalleerd hebt vanaf de C schijf) is het nog geen vreemd probleem :)

• rkwinkel
Ik had alles gerefreshed, zonder succes. Alleen nog niet de videokaart driver gedeinstalleerd en opnieuw geinstaalleerd, maar zal het straks zeker proberen en kijken wat deze doet.

rkwinkel

• rkwinkel
wel heb het gedaan, de videokaart drivers opnieuw geinstalleer en blijf deze fout krijgen.
Weet iemand wat een virtual video capture device is ?

groet

rick

rkwinkel

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik heb exact dezelfde fout.

Zelf heb ik het kunnen herleiden naar de combinatie van mijn Asus EN7600GS en mijn Logitech Webcam Messenger.

Wanneer de Webcam drivers niet zijn geïnstalleerd (en de webcam ook niet is aangesloten is) is er geen vuiltje aan de lucht.

Installeer je eerst de drivers (Zoals Logitech ook voorschrijft in de handleiding) alvorens de webcam aan te sluiten, begint het gemekker.

Meteen na de installatie wordt er al 'hardware' gevonden. En dat terwijl er helemaal geen hardware is bij geplaatst. De webcam zit er immers nog totaal niet in.

Enfin, het doet me vermoeden dat er een virtuele TWAIN device wordt aangemaakt door de logitech software. Blijkbaar raakt Asus hiervan in de stress en denkt dat hij een capturecard heeft, OF dat hij nu ook maar Twain drivers wil gaan installeren voor zijn eventuele video-in mogelijkheden.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ah, kijk.. Meteen ook een oplossing gevonden!

Wat blijkt?

De 'virtual video' device van Asus is een onderdeel van hun nieuwe software.
Het gaat om de GameLiveShow software waarbij je ingame een capture kan doen van je games/3D apps/whatever.

Installeer je nu opnieuw die software, en werk je daarna je driver bij, dan is het probleem opgelost.

Ik vind het persoonlijk erg slordig van Asustek om een soort appendix van software te laten bungelen die in de stress raakt zodra je een andere capture device wil installeren.

Maar goed, misschien zijn mijn conclusies niet geheel sluitend.

Kan je hiermee verder?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Pagina: 1