Toon posts:

[VB.NET 2005] Datagridview vind rij d.m.v. ID

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op zich iets heel simpels maar kom er niet helemaal uit.
Ik heb een datagridview en ik wil daarin een rij selecteren, de gebruiker bepaalt door ergens te klikken welke rij geselecteerd moet worden. Als de gebruiker klikt dan weet ik het ID.
Een van de attributen in de datagridview bevat datzelfde ID en die rij moet geselecteerd worden.
Ik heb zelf uiteraard al van alles geprobeerd en op msdn en google gezocht maar het enige wat ik vind is hoe je een rij moet selecteren of hoe je die ID terugkrijgt als je in de datagrid klikt, dat weet ik allemaal wel. Ik ben toen zelf dingen gaan proberen en kwam op het volgende uit:
dgvGebruikers.Rows.Item(ID).Selected = True
Alleen het probleem is dat hij nu kijkt naar de datagrid index dus de eerste rij = index(0) enz.
maar ik wil filteren op een kolom uit de datagrid. Dat moet er nog bij komen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal en ik weet zeker dat een aantal mensen dit weten.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 12:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je klikt, heb je ws ook een datarowindex die je meekrijgt :)
Als je de betreffende row heb (een datarow inherit ook van control), kan je dmv van FindControl de juiste control te pakken krijgen :)

[ Voor 51% gewijzigd door gorgi_19 op 28-08-2006 09:36 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:22

lier

MikroTik nerd

Je zal in alle rijen in je datagrid op zoek moeten naar de ID welke je wil selecteren. Deze rij(en) heeft een index, welke je kan selecteren. Dus eerst de inhoud zoeken, daarna de ID opvragen en deze tot slot selecteren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 09:35:
Je zal in alle rijen in je datagrid op zoek moeten naar de ID welke je wil selecteren. Deze rij(en) heeft een index, welke je kan selecteren. Dus eerst de inhoud zoeken, daarna de ID opvragen en deze tot slot selecteren.
Ja dat is idd de juiste volgorde, ik ga het effe proberen om in code om te zetten, hier kan ik al wat meer mee, thx

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 09:35:
Je zal in alle rijen in je datagrid op zoek moeten naar de ID welke je wil selecteren
Kan je niet een column opgeven waarin die moet zoeken, want misschien voldoen meerdere kolommen aan de zoekcriteria ??? wat doet ie dan ? en als ik een column kan opgeven kan er altijd maar 1 rij aan de criteria voldoen omdat het een sleutelattribuut betreft ? en als dat kan, zo ja hoe doe ik dat dan ?
En is dit de juiste manier om op zoek te gaan naar rijen in de datagrid d.m.v. een ID ?
dgvGebruikers.Rows.Item(ID).ToString
ik kan geen property vinden met rows.findrow ofzo waar ik op gehoopt had.
ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het volgende doe:
dgvGebruikers.Rows.Item(ID).Index
krijg ik niet de rowindex van de datagrid maar de index van het attribuut, die ik al als filter meegeef, dus die weet ik al. Hoe krijg ik de rowindex van de datagrid ?

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 09:57:
[...]
Kan je niet een column opgeven waarin die moet zoeken, want misschien voldoen meerdere kolommen aan de zoekcriteria ??? wat doet ie dan ? en als ik een column kan opgeven kan er altijd maar 1 rij aan de criteria voldoen omdat het een sleutelattribuut betreft ? en als dat kan, zo ja hoe doe ik dat dan ?
En is dit de juiste manier om op zoek te gaan naar rijen in de datagrid d.m.v. een ID ?
dgvGebruikers.Rows.Item(ID).ToString
ik kan geen property vinden met rows.findrow ofzo waar ik op gehoopt had.
ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen
8)7

Zie mijn post; wat is daar mis mee?

• gorgi_19

gorgi_19

Geef trouwens ook even duidelijk aan of je het over WEBFORMS of over WINFORMS hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:02:
Geef trouwens ook even duidelijk aan of je het over WEBFORMS of over WINFORMS hebt. :)
zie titel --> [VB.NET 2005] als het een webform is, was het wel [ASP.net 2005] of [VS.net 2005]
Wat is er mis met jouw post ?
ik denk dat jij mij niet helemaal begrijpt of ik jouw niet.
maar als ik klik krijg ik geen datarowindex mee, omdat de gebruiker niet in een datagridview klikt maar ergens anders op. ik moet juist de datarowindex achterhalen d.m.v. een ID die correspondeert met een van de rijen in de datagrid van een bepaalde column.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:05:
[...]
zie titel --> [VB.NET 2005] als het een webform is, was het wel [ASP.net 2005] of [VS.net 2005]
ASP.NET is het platform, VB.NET de taal, en VS.NET is alleen maar de IDE ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
het is inmiddels gelukt.
je moet een for lus programmeren en daarin elke rij uit de datagridview van een bepaalde kolom afzoeken met een id. Zo wilde ik het ook. Ik zat al in de goede richting alleen moest het in een for lus. Toch bedankt voor de hulp.
Pagina: 1