tv(crt) dood of laten repareren?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Gisteren lijkt mijn tv te zijn overleden. Tijdens het kijken sprong de TV opeens in standby, maar niet op een normale manier. Het beeld verdween totdat er alleen een verticale (gekleurde) streep in het midden overbleef, die na een halve seconde ook verdween. Als ik de tv aan probeer te zetten hoor je wel iets schakelen, maar gaat hij meteen weer terug in standby.

Is er iemand die hier aan kan herkennen wat de waarschijnlijke oorzaak is en of dit de moeite is om te repareren?

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 21:04

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

gewoon naar de plaatselijke electra boer.. en ff vragen of ze kunnen kijken wat het is (prijs op gave laten doen)

Bedankt alvast

Verwijderd

Ligt een beetje aan het type TV en de leeftijd. Maar reken al snel op € 100,- Vaak begint het al met €35,- onderzoeks kosten.

/me 's tv is afgelopen vrijdag overleden en 9 jaar oud. Echter ben ik al aan het uitkijken voor een ander. Geen TFT of plasma, meer als € 500 wil ik er niet voor uittrekken.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-02 19:38
Ik zou eerst eens kijken wat die tv voor jou nog waard is. Ben je al toe aan een andere dan zou ik niet meer de moeite nemen om hem te laten repareren. In andere gevallen zou ik dat wel doen.
Echter ben ik al aan het uitkijken voor een ander. Geen TFT of plasma, meer als € 500 wil ik er niet voor uittrekken.
Gelijk heb je, beter een goede CRT dan een brakke flatscreen. Onze tv is al 18 jaar oud en doet het nog steeds maar als hij overleid komt er ook weer een crt voor in de plaats denk ik. O-)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• pianoman
Wat denken jullie, is een goed werkende tweedehands voor rond de 150 euro verstandiger dan deze repareren?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 15:36

DaWaN

'r you wicked ??

Ik weet niet wat voor toestel het is. Als je TV eindigt in een horizontale streep lijkt het erop dat je Raster IC stuk is, dat is niet zo'n moeilijke reparatie. Alleen als ie nu in de beveiliging springt (blijft in standby staan) kan het zijn dat er iets in je voeding is misgegaan. Ik denk dat zo'n soort reparatie zo rond de 100e zou kosten bij onze TD.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• pianoman
nee het was echt een verticale streep, waar als ik me niet vergis het hele beeld was geperst. Dus het lijkt alsof er geen horizontale afbuiging meer is? (ik heb totaal geen verstand van de achterliggende techniek)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het lijkt me dat de afbuiging defect is. Meestal is dat goed te repareren, dus ik zou eens gewoon bij een elektrozaak langs gaan.

Signatures zijn voor boomers.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Sorry lui, ik wil niet hijacken maar even een kort vraagje posten. Ik zie hier nl mensen die verstand hebben van tv's.
Ik heb iets dat op het probleem van de TS lijkt.
Samsung 80cm TV (6jr oud).
Probleem: beeld gaat niet aan.
Tv klikt, geluid gaat aan, maar geeft niks weer.
Doe ik de tv een aantal keer aan en uit, dan doet de tv het uiteindelijk wel.

Reparatie waard ?

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-02 08:05
KillerAce_NL schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:02:
Sorry lui, ik wil niet hijacken maar even een kort vraagje posten. Ik zie hier nl mensen die verstand hebben van tv's.
Ik heb iets dat op het probleem van de TS lijkt.
Samsung 80cm TV (6jr oud).
Probleem: beeld gaat niet aan.
Tv klikt, geluid gaat aan, maar geeft niks weer.
Doe ik de tv een aantal keer aan en uit, dan doet de tv het uiteindelijk wel.

Reparatie waard ?
Ik heb ook een Samsung 80cm tv (type kan ik niet zeggen want zit op mn werk), zo'n 2 jaar oud, en ik heb hetzelfde probleem gehad, 1 week nadat de garantie verlopen was. Uiteindelijk toch mn garantie gekregen, en mn tv is hersteld geweest. Als ik terug ben van mn werk, zal ik eens op de papieren kijken wat het probleem was, en hoeveel het normaal kost om het te repareren. Ik dacht dat het ongeveer 50 euro was. Sinds de herstelling heb ik het trouwens al opnieuw een keer of 3 gehad. Totaal niet tevreden met die televisie. De beeldkwaliteit is om te huilen: De televisie toont vertikale strepen die je in het geval van egale kleuren toch wel goed kan zien (bvb bij een voetbalmatch of bij een zeer donkere film). Gelukkig valt dit niet op bij een normale filmscene.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb deze toen in DLD gehaald, tegen een érg scherpe prijs toen (450DM), bevalt mij verder prima. Zeker nu met UPC Digital scherp beeld.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

pianoman schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 09:40:
Wat denken jullie, is een goed werkende tweedehands voor rond de 150 euro verstandiger dan deze repareren?
Probeer zelf beslissingen te nemen. Hij is stuk en door internet kunnen wij niet zien wat dat is. De juiste stap is een TV reparateur bellen (gouden gids) en vragen wat het zou kunnen zijn en zelf bedenken of dat het jou waard is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.