[Windows 2003 SBS]Migratie naar standaard

Pagina: 1
Acties:

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:29

lier

MikroTik nerd

Topicstarter
Domein opgebouwd op basis van een SBS 2003, moet worden gemigreerd naar een Windows 2003 Standaard editie met Exchange 2003 standaard editie.

Reden hiervoor is een nieuwe server met 4 processoren en 4Gb geheugen.

Ik heb de volgende stappen zijn uitgevoerd:
  • Installeer Windows 2003 en maak hem member van het huidig domein.
  • Installeer Exchange 2003 en zet de mailboxen over naar de nieuwe server
  • Zet de DNS en de DHCP services over naar de nieuwe server.
Er moet nu waarschijnlijk nog één stap uitgevoerd worden om de SBS server uit te faseren, maar daar ben ik nog niet uit hoe dat moet. Op het moment dat de SBS uitgezet wordt, is in ieder geval Exchange niet meer bereikbaar.

Ik heb gekeken/gezocht binnen GoT en heb een hoop migraties doorgenomen. Echter lijkt deze situatie niet vaak voor te komen.

Op de Microsoft site wordt veel gesproken over oudere versies (migratie 5.5 / 2000 => 2003) of over Transition Packs (maar dan blijft de hardware gelijk).

Wie kan mij helpen om de laatste stap te nemen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

dcpromo? :+ Begin eens daarop te googlen?
Vergeet je overigens niet je fileshares om te zetten?

Over je configuratie - 4 gig geheugen en 4 CPU's voor een Exchange server klinkt volledig uit z'n verband, waar heb je dat op gebaseerd? :)

[ Voor 91% gewijzigd door elevator op 28-08-2006 09:43 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:29

lier

MikroTik nerd

Topicstarter
Waarschijnlijk heb je het over het demoten van de SBS machine ? Dat heb ik (inderdaad) nog niet gedaan...

Configuratie met dank aan een eBay succes(je).

offtopic:
Het gaat hier om een server die voor zowel m'n bedrijfje als voor testdoeleinden ed ingezet wordt

Inmiddels heb ik dit artikel gelezen...
Domain migration
Blijkbaar moet er (ook nog) een GC verhuisd worden.

Daarna kan dus de dcpromo /demote op de SBS server uitgevoerd worden. Moet hierna nog een dcpromo /promote op de nieuwe 2003 server uitgevoerd worden ?

[ Voor 38% gewijzigd door lier op 28-08-2006 09:54 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nou, ik heb het niet eens zo zeer over het demoten van je SBS machine maar eerst maar eens over het promoten van je niet-SBS machine :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
eerst de nieuwe server promoten tot DC van je domain, dan sbs2003 demoten... ah wacht dat werkt niet.. er staan nog FMSO roles op :P

die moeten dus eerst over van je sbs2003 naar je nieuwe DC

verder eens met ele: wat moet je met 4 cpu's (dual cpu met HT of dual core) en 4gb ram in een exchange bak.... lijkt me dat iemand er behoorlijk naast zat met sizing

[ Voor 30% gewijzigd door Zwelgje op 28-08-2006 19:34 ]

A wise man's life is based around fuck you

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:22
Waarom maak je niet gebruik van Transition Packs om je Small Business Server goed en goedkoop om te zetten naar een 2003 Server?

http://www.microsoft.com/.../planning/transition.mspx

Laat maar: niet goed gelezen dat je dat al als optie had, maar je over wilt naar nieuwe hardware.

[ Voor 19% gewijzigd door WaSteiL op 29-08-2006 09:43 ]

Pagina: 1