Toon posts:

IPB met de XperiaBox onder W98

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds mei IPB'en we met de nieuwe dienst van KPNplanet,

DE Hoofd PC draait onder XP en de andere 3 PC's met W98SE

Tot zover geen probleem tot eind juli terug van vakantie de problemen begonnen.

KPN heeft met de Xperiabox het violgende uitgedacht W98 wordt vanaf juli niet meer ondersteund, dit volgde na een nieuwe upgrade en installatie van één van de PC's onder W98SE.

Oplossing van KPN: schaf maar een nieuwe PC aan en een nieuwe OS het liefst XP!

Heeft KPN aandelen of zo?

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem, want dan beginnen de andere PC's langzaam maar zekere na upgrades uit te vallen uit het IPB netwerk.

Alle overige PC's zijn overigens ongedraad verbonden met 1x een Siemens USB 108 en de overige 2 PC's zijn voorzien van PCI insteekkaarten.

In de beschrijving van de Siemens USB 108, want daar begonnen de eerrtse problemen mee staat nog gewoon W98, W2000 en ME en natuurlijk XP.

In de beschrijving van de handleiding van Internetplusbellen die we kregen in het Installatiepakket staat ook nog W98, W2000 en ME vermeld.

Kortom: Drivers voor de XperiaBox van W98 gevraagd, wie draait of kan een URL voor dit probleem aanleveren?

BvD!

Verwijderd

Ik heb een tweede PC met W98se draadloos aangesloten op de Xperiabox. Ook bij iemand anders het IPB abonnnement aangesloten op een PC met W98 (ook draadloos).

Dit werkt gewoon, al kan ik niet echt juichen over de kwaliteit. Het gebeurt nog al eens dat na het opstarten van de PC er geen verbinding met de Xperiabox kan worden gemaakt. Maar of dit met de compatibalieit met W98 te maken heeft...?? Zodra er verbinding is, werkt alles echt prima.

Verwijderd

Je kunt moeilijk doen over het niet ondersteunen vanuit de helpdesk van win98 en ME, maar dit geldt voor draadloze verbindingen. Gedraad heeft eigenlijk altijd voorkeur boven draadloos, zeker bij de oudere OS'en .

Mocht jij persé draadloos willen met je win98, dat kan, zie de installatieguide op papier of op de cdrom. Als het niet werkt, kruip achter je bedrade pc, ga internet op en neus rond op "wireless + win98se + problemen " . Oplossingen genoeg te vinden dus is het niet het einde van de wereld als KPN zegt dat ZIJ hetniet meer ondersteunen evenals microsoft.

Dat KPN aangeeft dat er beter een nieuwe hardware / OS combo gebruikt kan worden heeft ook te maken met technische achtergronden. Als je legaal je os'en draait weet je ook dat bij vervangen van de hardware (en dan bedoel ik de hoofdcomponenten mobo, proc, geheugen) er ook een nieuwe licentie voor je os nodig is (zie voorwaarden OEM bij microsoft) . Win 98 en WinME zijn bij Mmicrosoft ook eol en out of support, KPN volgt daar in om enerzijds betere support te bieden aan klanten en anderzijds op die manier een hoop telefoontjes van mensen met " rommelmarktpc's " weg te filteren. Vaak zit je daar bijna een uur mee aan de lijn om tot de conclusie te komen dat het OS brak is, de PC toch niet zo nieuw of stabiel is dat de mensen doen voorkomen. Dat uur had je ook 3 mensen met WinXP kunnen helpen...