Toon posts:

[XP]Problemen na formatteren van PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag lieve tweakertjes! :p
Ik zit met een vreselijk vervelend probleem:
Onlangs heb ik met behulp van men WindowsXP-cd men teergeliefde Pc'tje geformatteerd (snel-formatteren voor alle duidelijkheid ;)) Niks speciaals, want de vorige keren waren de prestaties van men PC weer naar behoren na het formatteren, maar nu is dit helemaal niet zo.
Ik kan de 'prestaties' van men systeem het best omschrijven als men oude PC waar ik een slechtere processor in gestopt heb, een reep geheugen weggehaald heb,... Kortom, men PC werkt ongeveer half zo traag as voordien, alhoewel ik ervan overtuigd ben dat na een formatteerbeurt net het tegenovergestelde waar zou moeten zijn... :? Hij loopt om de haverklap vast, programma's weigeren doodleuk op te starten,... Ook lukt de activering van Windows niet meer, alhoewel ik een volledig legitieme versie heb 8)7 De installatie van SP2 is ook maar half gelukt (hij bleef steken bij "processen uitvoeren na installatie")
Is er iemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn, die het zelf meegemaakt heeft of een oplossing heeft, want dit is echt vervelend!
Als je mijn systeemspecs nodig hebt, post ik ze later wel even :)

@de modjes: ik weet niet juist wat het probleem is, maar omdat het optrad na de herinstallatie van Windows, heb ik het maar hier geplaatst, als het verkeerd staat, verwijder het dan aub niet, maar verplaats het...

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Misschien nog een keer opnieuw formatteren en dan niet snel formatteren maar gewoon normaal, misschien helpt dat.

Groet,

Guido

Verwijderd

Topicstarter
guidovb schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:59:
Misschien nog een keer opnieuw formatteren en dan niet snel formatteren maar gewoon normaal, misschien helpt dat.
Het is de tweede keer dat ik formatteerde in een week tijd ofzo, omdat hij de eerste keer ook al raar deed... dat 'grondig' formatteren (zo noem ik het toch ;)) kan ik misschien wel proberen als ik men eigen computer heb en deze in orde breng voor men ouders, maar dat kan toch nog even duren, dus ik had graag toch een (tijdelijke) oplossing.

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 17:08

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:56:
De installatie van SP2 is ook maar half gelukt (hij bleef steken bij "processen uitvoeren na installatie")
Daar ligt het waarschijnlijk aan.
  • Download de WindowsXP-KB835935-SP2-ENU.exe (= XP SP2 installer).
  • Formatteer de schijf (snel of langzaam, maakt niet uit) en installeer XP
  • Direct na de installatie (zonder aan het internet te hangen) de WindowsXP-KB835935-SP2-ENU.exe klikken en SP2 instaleren.
  • Internet aansluiting configureren en aansluiten en direct naar windows update gaan, en de computer helemaal updaten (critieke updates)
  • Blij zijn met een snelle PC
  • een backup image maken met Acronis True Image / Active@ Disk Image / Paragon Drive Backup / PowerQuest Drive Image / Symantec Ghost / vul-maar-in . . . zodat je nooit meer XP hoeft te instaleren op die PC.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Heb je wel alle belangrijke (chipset) drivers geinstalleerd? Dit scheelt bij mij zeker 50% in snelheid