Toon posts:

Pinnacle 10 DVD maken

Pagina: 1
Acties:
  • 690 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (vind ik zelf) nogal een vreemd probleem.
Ik gebruik Pinnacle Studio 10 Plus.
Druk bezig om van mijn vakantiefilm een leuke homevideo te maken als ik de melding krijg dat er een nieuwe update is 10.6.
Ik besluit deze te installeren waarna het gedonder begint. 8)7
Alle .tiff bestanden in mijn film worden niet meer herkent en de update is niet meer terug te draaien.
Dus alle foto maar vervangen door .jpg

MAAR NU HET ECHTE PROBLEEM: >:)
Nu probeer ik een dvd te creeren en dat lukt dus op geen enkele manier :(
Een SVCD lukt wel :?
Ik weet niet in hoeverre dit eventueel met 10.6 te maken heeft maar ik heb al eerder zonder problemen met Studio 10+ een dvd gebrand (vandaar mijn intro)
Ik heb genoeg ruimte op mijn harde schijf (wel eens waar net (0.5 gig over)) maar ik weet niet hoeveel 'extra' ruimte je moet hebben).
Wat ik wel vreemd vind is dat hij aangeeft dat de grootte van de film 10.3 gig is (??)
Dit terwijl ik duidelijk aangeef dat ie het moet aanpassen aan een 4.7 dvd.
Maar ook als ik een groot stuk van de film of zelfs het dvd-menu verwijderen doet ik nog niets.
En het maakt niet uit of ik probeer een dvd direct te branden of een image te maken.

Het enige wat er gebeurt is als ik de knop indruk 'bestand maken' is dat deze na 1 seconde, zonder melding, weer omhoog komt :'( :( :X :'(

Please help, ik ben niet tevreden met een SVCD :'(

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29
Over Pinnacle's Studio worden, als je zo hier en daar wat leest, nogal wat vragen gesteld van gelijke orde. Mijn indruk is dat het geen bijster goede software is, dus maak a.u.b. gebruik van de mogelijkheid die vele concurrerende firma's bieden, om te werken met een (gratis) probeer-versie en stap over op het programma dat wel doet wat je er van verwacht. Deze software is dermate complex, dat het bijkans onmogelijk en ondoenlijk is er serieus aandacht aan te geven als het niet gewoon doet wat je er van verwacht; laat je niet frustreren, kies voor mogelijk wel bestaande kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reaktie. :)
Maar dat lost natuurlijk mijn probleem nu niet op. ;(
Ik denk dat iedereen weet hoeveel tijd er in zijn film maken gaat zitten.
En ik heb hem nu af en moet hem alleen nog maar branden.

Het is zeker een goede tip van je maar ik heb nu geen zin om diverse pakketen te gaan testen en de hele film opnieuw te gaan maken.

Dus als iemand nog een idee heeft, heel graag

Verwijderd

Pinnacle Studio 10 Plus en update de-installeren en weer de oude terugzetten?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 20:52 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ParkOverall schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:40:
Over Pinnacle's Studio worden, als je zo hier en daar wat leest, nogal wat vragen gesteld van gelijke orde. Mijn indruk is dat het geen bijster goede software is, dus maak a.u.b. gebruik van de mogelijkheid die vele concurrerende firma's bieden, om te werken met een (gratis) probeer-versie en stap over op het programma dat wel doet wat je er van verwacht. Deze software is dermate complex, dat het bijkans onmogelijk en ondoenlijk is er serieus aandacht aan te geven als het niet gewoon doet wat je er van verwacht; laat je niet frustreren, kies voor mogelijk wel bestaande kwaliteit.
8)7 8)7

Sorry, maar ik kan het niet laten om hier op te reageren... Je conclusie slaat nergens op. Ik lees door de regels heen dat je niet echt veel gebruikerservaring hebt met Studio en je enkel af gaat op de hoeveelheid vragen op dit of andere fora, iets wat ik absoluut in twijfel trek. Je reactie is in ieder geval niet echt to the point. Blader eens door een techforum als GoT. Met jouw redenatie vallen Windows XP, Adobe Premiere of Photoshop ook in de categorie 'slechte software'. Absolute onzin.

Programma's die een breed scala aan mogelijkheden geven in gebruik genereren vaak vragen bij gebruikers vanwege hun onervarenheid danwel het gebrek aan verdieping in het softwarepakket, niet vanwege een slecht produkt. Alstjeblieft, oordeel enkel uit gebruikerservaring, niet vanwege horen zeggen of een wazige conclusie....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:41
ik heb uren aan een filmproject gezeten met pinnacle 9, liep iedere keer vast bij het creëren van de dvd, op meerdere pc's. Met pinnacle 10 hetzelfde verhaal. Voor mij is het exit; ik neem mn verliezen en stap over op bijvoorbeeld ulead videostudio :)

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 29-08-2006 21:15 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

marteltor schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:15:
ik heb uren aan een filmproject gezeten met pinnacle 9, liep iedere keer vast bij het creëren van de dvd, op meerdere pc's. Met pinnacle 10 hetzelfde verhaal. Voor mij is het exit; ik neem mn verliezen en stap over op bijvoorbeeld ulead videostudio :)
Ik maak gemiddeld vijf DVD's in de week, allen met Studio 10, voorheen met Studio 9. Nergens problemen mee gehad. Jouw probleem lijkt meer te maken te hebben met een corrupte plugin die je gebruikt bij dat filmproject.

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 29-08-2006 21:39 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Tom Cruise verzin een list. }:O

Tsja, ik heb de svcd maar gebrand en daarna met Nero Vision omgezet naar een DVD.
Verre van ideaal maar ja wat moet je. |:(

Ik ga van de week even een kort stukje film proberen te branden met Pinnacle.
En lukt dat niet dan maar het zaakje inderdaad tot 10.5 opnieuw installeren.
Ik laat hier nog wel even weten of dat is gelukt

Ik moet zeggen dat ik met 9 toch ook de nodige problemen heb gekend maar dat ik tot nu toe met 10 nog weinig tot geen problemen heb gehad.

Ik wil in ieder geval, hulpvol of niet, bedanken voor de tijd die jullie allemaal hebben genomen om te reageren en te proberen, om mij met mijn probleem, te helpen _/-\o_ O+

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:41
Han schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:38:
[...]

Ik maak gemiddeld vijf DVD's in de week, allen met Studio 10, voorheen met Studio 9. Nergens problemen mee gehad. Jouw probleem lijkt meer te maken te hebben met een corrupte plugin die je gebruikt bij dat filmproject.
dat zou kunnen, maar mij viel in de support forums van pinnacle op dat er zoveel mensen met deze problemen zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Beste Vrienden :*)

het lukt me dus helemaal NIET meer om een dvd te branden met studio+ (10.6) :? 8)7
Ik heb het geprobeerd met het meegeleverde filmpje (clown)
Njente, nada, nul komma nul reaktie op het moment dat je op de knop maken drukt.

Ik ga pinnacle deinstalleren en tot 10.5 weer installeren :(
Maar ik moet eerlijk bekenen dat ik er ook zo langzamerhand aan zit te denken om eens een ander programma uit te proberen

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

DJ

Het lukt ons (mijn vriendin en mij) niet meer om ISO's of DVD's te branden. Dit terwijl het voorheen wel werkte (ook met 10.6!), De enige change is de gratis MPEG4 plugin (is een activatie code).

We hebben al een support request ingediend bij Pinnacle en wachten op hun reactie. Wellicht dat er een interim patch is die dit kan oplossen . . .

Versie 8 was destijds al een ramp, maar het werkte uiteindelijk wel allemaal. We hebben nu dus 10 gekocht, maar het wordt er niet beter op . . . :(

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
Ik heb dus nu ook hetzelfde probleem. Gewoon een standaard film zonder overgangen of ingewikkelde dingen maar werkt ook niet met 10.6. Heeft iemand al een oplossing gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
jongentje schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:06:
Ik heb dus nu ook hetzelfde probleem. Gewoon een standaard film zonder overgangen of ingewikkelde dingen maar werkt ook niet met 10.6. Heeft iemand al een oplossing gevonden?
Ik in ieder geval nog niet :(
Mijn hoop is eigenlijk op DJ en Pinnacle gevestigd _/-\o_

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:55:
[...]

Ik in ieder geval nog niet :(
Mijn hoop is eigenlijk op DJ en Pinnacle gevestigd _/-\o_
Hoop doet leven, Pinnacle niet, dat moge nu toch duidelijk zijn. ;)
Pagina: 1