Toon posts:

Internetaansluiting is er niet thuis?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis niet eens een aansluiting voor mijn telefoon?
Ik bedoel dus geen stekker waar ik dit in zou kunnen doen. Dit frustreert mij want ik kan zo geen interessant ADSL verbinding nemen en zit vast aan een dure langzame kabelverbinding.
Is het mogelijk dit in huis te bouwen of iets anderS? zit er in de meterkast geen aansluiting?
Ik woon gwoon in een flat en de buren enzo hebben wel gewoon een aansluiting dus ik snap het niet.
Bij voorbaat dank.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 01:28:
Ik heb thuis niet eens een aansluiting voor mijn telefoon?
Ik bedoel dus geen stekker waar ik dit in zou kunnen doen. Dit frustreert mij want ik kan zo geen interessant ADSL verbinding nemen en zit vast aan een dure langzame kabelverbinding.
Is het mogelijk dit in huis te bouwen of iets anderS? zit er in de meterkast geen aansluiting?
Ik woon gwoon in een flat en de buren enzo hebben wel gewoon een aansluiting dus ik snap het niet.
Bij voorbaat dank.
In een flat is de meterkast de meest logische plek voor het binnenkomen van een telefoon lijn. Eens goed zoeken zou ik zeggen, ergens moet toch wel een wandcontactdoos zitten of desnoods zo'n hele ouderwetse toeter (ligt eraan hoe oud de flat is natuurlijk).

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je zou op z'n minst KPN eens kunnen bellen, om te vragen of zij weten of er een telefoonaansluiting hoort te zijn op jouw adres?

Alleen waarschijnlijk niet om half 2 's nachts

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Misschien kun je aan de buren vragen waar bij hun het aansluitpunt zit. Dit zit vaak in een flat bij alle bewoners daarvan op dezelfde plek. Zoniet dan kun je KPN bellen om te vragen waar dit zit. Zij kunnen dan ook eventueel ervoor zorgen dat je alsnog een aansluiting krijgt als deze niet aanwezig is. Vaak hebben dan de vorige bewoners deze weg gehaald ofzo. Zeg dit er wel bij anders kan je van KPN een leuke rekening verwachten.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

ga eens opzoek naar een van deze aansluitingen in de meterkast of andere plekken in je huis..
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:4Api50WBUgWWaM:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/thumb/3/3b/ISRA_punt.jpg/180px-ISRA_punt.jpg

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de meterkast onderzocht maar ik denk het echt niet te kunnen vinden. Voorderest is de flat niet zo groot en geen kamer heeft een aansluiting ergens. Die voor radio/tv zit er wel.Maar heb ik nou recht op zon aansluiting of niet? want ik wil graag een adsl abonnement want mn chello classic van 50 euro is te duur, te langzaam en biedt te weinig voor het geld. ADSL heeft van die leuke acties en aanbiedingen waarvan ik er graag 1 neem.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 01:45 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

Gewoon opzoek naar dikke blauwe kabel die ergens je huis binnenkomt. :)
zal er vast wel zitten.
En die dikke blauwe kabel eindigt in een van de kastjes die AW_Bos laat zien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 01:43:
ik heb de meterkast onderzocht maar ik denk het echt niet te kunnen vinden. Voorderest is de flat niet zo groot en geen kamer heeft een aansluiting ergens. Die voor radio/tv zit er wel.Maar heb ik nou recht op zon aansluiting of niet? want ik wil graag een adsl abonnement want mn chello classic van 50 euro is te duur, te langzaam en biedt te weinig voor het geld. ADSL heeft van die leuke acties en aanbiedingen waarvan ik er graag 1 neem.
Neem dan Chello Extreme van UPC. Is 59,95 Euro en je krijgt er dan gratis telefoon bij.
Ik heb het hier nu bijna 2 maanden en het werkt super. En is sneller dan alle ADSL2 providers met hun mooie beloftes.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:00

Klippy

Still Game

Zoals gezegd, vraag bij KPN na of je een telefoonaansluiting hoort te hebben. Is dat zo en wil je daar gebruik van gaan maken, maar er is geen inkomende lijn of een niet-werkende en heb je deze zelf niet gesloopt, komt KPN zover ik weet er gratis een installeren.
Heb je nog nooit een aanlsuiting gehad, kan je er een laten aanleggen door KPN voor een vrij redelijk bedrag, geloof rond de 50 Euro.

En een beetje zoeken kan geen kwaad, even een selectie van topics die ik binnen een minuutje kon vinden:
[adsl] geen hoofdaansluitpunt?
Aanleggen hoofd-telefoonstopcontact voor eigen rekening?
ADSL zonder telefoonlijn?
Telefoonaansluiting zoek

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

job schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 01:51:
Gewoon opzoek naar dikke blauwe kabel die ergens je huis binnenkomt. :)
zal er vast wel zitten.
En die dikke blauwe kabel eindigt in een van de kastjes die AW_Bos laat zien.
Ik meen dat het die rechter lasdop vaak is, die in flats wordt gebruikt

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Topicstarter
Er zit er echt geen 1 van de aansluitingen in de meterkast van dat plaatje, ook geen lasdop ofzo niksss

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:29
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 02:06:
Er zit er echt geen 1 van de aansluitingen in de meterkast van dat plaatje, ook geen lasdop ofzo niksss
Dan word het tijd om de huisbaas of KPN eens te vragen of er een kpn aansluitpunt behoort te zijn. Zorg wel dat heel duidelijk gesteld word dat jij de aansluiting niet hebt afgeknipt ofzo, want dan is zoon monteur opeens erg duur :)

Verder vraag ik mezelf af hoe jij nu op internet zit en telefoon hebt? Kabel en mobiel ?

edit: Dammed wat een mensen nog online zeg.

[ Voor 4% gewijzigd door nsa1984 op 28-08-2006 02:12 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Dus je hebt helemaal geen vaste tel aansluiting in je flat ? de vorige bewoners ookniet ?
Misschien is het ISRA punt wel ergens weggestopt, achter schrootjes, in een kast, in de muur ?

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met chello classic op internet, en een telefoon heb ik dus niet. Mobiel alleen ;)

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Toevallig een gewoon achter het behang? :P

Een vriend van mij had in de main slaapkamer wel een telefooncontact.
Vreemde was dat er in de huiskamer geen was, beetje vreemd vonden we...
Dus maar de muren in de woonkamer iets beter bekeken, zat er een bobbel in het behang...
Raad eens wat we achter het behang vonden... ;)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:30

Croga

The Unreasonable Man

Met het risico dat ik herhaal wat de mensen voor mij al honderd keer gezegd hebben:

- Huurhuis? Controleer het bij de huisbaas, die moet dat weten.
- Koophuis? Vraag het aan de vorige bewoners, die moeten dat weten.

Zolang als je dat soort simpele adviezen niet ter harte neemt en uitvoert kunnen wij hier ook niks voor je betekenen....

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Soms is bij een verbouwing de aansluting verdwenen, misschien zit ergens een kabel in de muur toch. Is het je eigen woning of is het huur? Wie is de baas van het appartement?

Sowieso heeft KPN een leververplichting in Nederland. Dus als jij een telefoonie abonnement aanvraagt moeten zij leveren. Of er nu al een kabel ligt die ze kunnen gebruiken of niet. Dan gaan ze die gewoon aanleggen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 17:38
Ik heb ook geen KPN dingen in de meterkast, er komt bij mij in de woonkamer een draadje uit een hoek, wat de telefoonaansluiting is. Dit is dezelfde hoek waar ook de kabeltv aansluiting zit.
Als de vorige bewoners van je huis die hebben afgeknipt, of achter een plint hebben gestopt, dan is het even zoeken. Meestal is het kabeltje donkergrijs.
Pagina: 1