Toon posts:

Titan Quest draait ontzettend traag op mijn PC*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb moeite met het spelen van "Titan Quest"

Mijn systeemeisen zijn:

AMD Sempron64 2800+
1 GB DDR Ram Geheugen
160 GB Hdd (ingedeeld in 3 partities)
nVidia nForce FX 5500 (GPA)

Al bij al zou die videokaart "net" voldoende moeten zijn om dit spel te kunnen spelen. Helaas, bij mij verloopt alles vreselijk traag. Dus dan denk je meteen dat de videokaart toch niet goed genoeg is.

Een vriend van mij heeft echter exact dezelfde computer. En met exact bedoel ik ook exact. Wij hebben onze computers op dezelfde dag, in dezelfde computerwinkel gekocht.
Processor, de kast, etc... zijn allemaal indentiek. Je zou bijna kunnen zeggen dat we dezelfde Windows-licentie gebruiken. :-D

Hij heeft ook dit spel (hij was het die me eerst kennis liet maken met het spel, vond het fantastisch) en hij speelt het moeiteloos...
Bij de Game Opties staat bij hem alles op "Medium", behalve 1 functie, die staat op "Low"
Dat heb ook ik allemaal zo ingesteld, toch is alles zo traag als een slak... Ik vermoed dus dat ik mijn driver zal moeten updaten van mijn videokaart.

Dus ben ik naar nvidia.nl gegaan (die verwijst je eigenlijk gewoon door naar nvidia.com ...) en heb daar gezocht naar de juiste driver.
Ik vermoed dat ik de juiste beet had, maar nu denk ik dat ik alsnog de verkeerde had... Gezien het spel nog steeds traag is.

Weten jullie waar ik de nieuwste driver kan afhalen voor mijn nVidia nForce FX 5500 ? Of is er een setting aan het spel waar ik heb overgekeken?

O ja: het enige dat anders is aan mijn computer ten opzichte van die van mijn vriend, is dat ik meer schijfgeheugen al in gebruik heb (heb nog zo'n 75 gb over, hij 140 gb!!) en dat ik 3 partities heb. Hij heeft er slechts 1. Kan het hieraan liggen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 01:24 ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 16:44

scorpie

Supra Addict

Hoi, en welkom op GoT. Je vraag hoort eigenlijk thuis in SPV ipv SGD, maar je kunt in "Schop een Modje" vragen of hij hem wil verplaatsen.

Voor wat betreft je vraag: Hebben jullie allebei de nieuwste patch geinstalleerd? (Ik dacht dat dit 1.11 was)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
De laatste versie is inderdaad 1.11. En inderdaad, bij hem staat de laatste versie erop. Ik dacht daar zonet pas aan.
Maar ook dit heeft niet geholpen (heb pc ook geheropstart enzo...)

Ik heb zonet de Game Settings ingegaan, en alles op "low" gezet... Maar zelfs nu nog is het spel traag (hoewel toch al meer bespeelbaar)
Ik ben er echter zeker van dat hij het allemaal op "medium" heeft kunnen zetten (buiten 1 functie dan)

Euh... Hoe werkt 'Schop een modje' precies? Moet ik in dat board een nieuwe topic aanmaken met de vraag om deze topic te verplaatsen?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 01:51:
De laatste versie is inderdaad 1.11. En inderdaad, bij hem staat de laatste versie erop. Ik dacht daar zonet pas aan.
Maar ook dit heeft niet geholpen (heb pc ook geheropstart enzo...)

Ik heb zonet de Game Settings ingegaan, en alles op "low" gezet... Maar zelfs nu nog is het spel traag (hoewel toch al meer bespeelbaar)
Ik ben er echter zeker van dat hij het allemaal op "medium" heeft kunnen zetten (buiten 1 functie dan)

Euh... Hoe werkt 'Schop een modje' precies? Moet ik in dat board een nieuwe topic aanmaken met de vraag om deze topic te verplaatsen?
of http://gathering.tweakers..._topicreport/1156896/last

Verwijderd

Kun je even nagaan wat voor drivers je voor je videokaart hebt geinstalleerd op dit moment?

Voor de laatste officiele drivers ga je naar: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_91.31.html

Echter, voor de beta drivers, die overigens vaak net zo goed, zo niet beter zijn, kan je hier terecht:

http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

Wel even de readme lezen voordatje drivers installeert, aan gezien je een vrij oude videokaart hebt, kan het voorkomen dat de driver die niet ondersteund.

Succes :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Is het niet gewoon zoiets simpels als dat jij meer programma's op de achtergrond hebt draaien dan die vriend van jou ( denk aan anti-virus / firewall / msn etc etc ) waardoor die programma's ook je processor belasten???

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Bij deze verplaats ik je topic even van SGD naar SPV en fix ik gelijk even de topictitel :)
Zou je in het vervolg aub een topictitel willen kiezen die je probleem samenvat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde de topic net komen melden (weer een druk dagje achter de rug)
Heum, wat was de vorige topictitel? In ieder geval: ik zal er zeker aan denken de volgende keer.

Ik heb inderdaad een flink pak meer programma's, maar die draaien niet altijd op de achtergrond. De enige die draaien (tenminste, als ik een spel speel) zijn Anti-Virus (McAfee Enterprise. Mijn vriend heeft de gratis versie AVG... Ik denk dat het mogelijk hieraan ligt, virusscanners kunnen soms moeilijk doen, toch?) mijn Muisprogramma (heb lasermouse met speciale knoppen) , en een draadloze netwerkverbinding(programma)

3 programma's dus.

Maar misschien ligt het aan de driver... Ik zal hem is update, via de link die uploader26 heeft opgegeven. Misschien dat het hieraan ligt, zou best kunnen.

Alvast bedankt iedereen!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik denk dat die McAfee het probleem is. Die gebruikt namelijk vrij veel recources. Probeer 't eens met je antivirus uitgeschakeld.

Overigens zijn we inmiddels bij patch 1.15, die belooft een performanceverbetering voor de low end systemen. Daar hoor jij dus bij ;)
ik trouwens ook, hoor :+

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 31-08-2006 12:06 . Reden: typo's ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Topicstarter
Waarachtig: het is McAfee. Fantastische scanner (leid ik af aangezien het feit dat ik sinds ik hem heb, geen enkele virus meer heb gehad) maar hij vertraag m'n systeem behoorlijk...

Ik heb er nooit bij stilgestaan: maar voordat ik McAfee had geïnstalleerd, werkte hier alles behoorlijk. Sinds ik hem had, had ik last van zeer vervelende vertragingen. Deze duurde maar eventjes (zoals dat de muis ontzettend traag voortbewoog). Dit gebeurde vooral bij het opstarten van bepaalde programma's, zoals Firefox.
Ook iets installeren leek precies langer te duren, en elke keer zat het cpu op volle kracht te draaien.

Ik heb hem uitgeschakeld: en het spel speelde goed. Met goed bedoel ik redelijk (met zo'n videokaart als de mijne kan je nu niet zeggen dat het fantastisch speelt :-) ) maar het is speelbaar nu.

En wat Windows betreft, die werkt nu ook sneller... Hmm, dat laat me toch even overwegen om terug te schakelen naar Norman Virusscanner, die heb ik nog liggen trouwens. Die deed nooit niet lastig... Maar liet wel sommige virussen door.

Bedankt voor de hulp!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
heeft niet direct met Titanquest te maken maar wel met je laatste reactie over je virusscanner. Een virusscanner die virussen doorlaad heeft natuurlijk geen nut. Daarom is het aan te raden om bijvoorbeeld AVG-free te installeren. Deze scanner gebruikt weinig van je systeem en is nog gratis ook. Verder wordt deze praktisch dagelijks geupdate met de nieuwste virusdefinities waardoor je ook tegen de nieuwste virussen goed beschermd bent.

Voor meer informatie over virusscanners moet je anders even in het daarvoor betreffende draadje op GOT kijken.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Zoals we inmiddels weten, ligt het inderdaad aan de virusscanner... Nu, McAfee heeft tot nog toe geen virus doorgelaten, maar werkt dus kennelijk vreselijk traag... In zoverre dat het mijn systeem vertraagt. Ik heb hem inmiddels al een tijd uitgeschakeld, en ik moet zeggen dat alles veel sneller werkt.

Hiervoor had ik Norman Anti-Virus Manager... Deze werkte niet traag op mijn systeem, maar liet wel virussen door (vandaar dat ik nu McAfee heb)

Het ergste van al dit is dat ik voor beide scanners betaalt heb! :(

Mijn vriend heeft niks negatiefs aan te merken op AVG Free... Dus misschien dat ik er inderdaad maar beter op overschakel. Ik weet de site in ieder geval al wel te vinden (link gekregen)

• Miesjel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08-2024

Miesjel

nu nogsteeds niet

Hebben meer mensen moeite nadat ze de 1.15 patch gedraait hebben?

nu ff niet

Pagina: 1