[Finder] Error codes....

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Om gelijk to the point te komen hier een voorbeeld wat mij redelijk vaak gebeurt.

bv. Als ik iets kopieer naar mijn externe HDD of DVD of whatever wil Finder nog wel eens een error geven, vaak is dat iets met Foutcode -100223 o.i.d. Nu ben ik erg benieuwd wat dat voor een errors zijn. In tegenstelling tot windows xp wordt er namelijk helemaal geen uitleg over gegeven (bestand te groot, bla bla....)

Is er misschien een website o.i.d. waar ik die errorcodes op kan terugvinden, ben namelijk wel eens benieuwd wat er mis is met mijn bestanden, ofzo.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Typ de titel van dit topic eens in bij google en de eerste site geeft je al info die je zoekt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Vroegâh (d.w.z. voor Mac OS X) had Apple lijsten met error codes, zoals Mac OS System Error Codes: 1 to 32767, maar die zijn nu niet echt meer bruikbaar.

Het beste wat je denk ik kan doen, is als er een fout optreed, kijken wat er in de console.log en system.log staat. Meestal kan je hier al uit halen wat er precies is fout gegaan. Kom je er dan nog niet uit, dan zit er denk ik niks anders op om de header files door te spitten van een aantal Frameworks (zoals Kernel.framework, AppKit.framework, Foundation.framework enz.) of Google te raadplegen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
@ The Dolf: voor OS 9 ja... niet voor OSX.

@ Daedalus: ja, inderdaad dat doe ik meestal nu ook, alleen soms kom ik er niet uit en dan google ook niet echt....

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Je kan vaak beter in je Console kijken.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.