[PP] RSS content in Powerpoint

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik wil graag RSS content in powerpoint weergeven. Dit is al deels gelukt. Heb RSS in mijn presentatie gekregen alleen nu loop ik alleen tegen 2 problemen aan.

- Ik kan geen goede (liefst gratis) rss-viewer vinden die rss automatisch in acces database kan opslaan.
Ik gebruik nu RSSconnect, deze kan opslaan in .mdb (Acces) maar deze heeft geen scheduler dus moet handmatig. Weet iemand er 1 die het wel automatisch kan om de paar minuten?

- Het tweede probleem waar ik tegenaanloop is het implementeren in powerpoint. Ik gebruik nu een demo van DataPoint van PresentationPoint. Dit werkt goed, maar aanschaf is duur, dus wil graag freeware draaien. Weet iemand alternatieven voor dit programma?

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Allereerst ben ik zeer benieuwd wat je aan het maken bent, want volgens mij maak je zoveel omwegen dat het hopeloos ingewikkeld wordt maar ok.

Voor je 1e probleem is de windows scheduler gebouwd.
2e probleem snap ik niet helemaal. Implementeer je nu een acces-gegeven ( want daar moet je rss-reader naar schrijven ??? ) Of puur een rss-gegeven???
PP-Access zou volgens mij zonder hulpmiddelen moeten werken, maar nooit getest. Kijk eens naar invoegen van dbase gegevens / vba / odbc. Meeste officeprogramma's kunnen daar perfect mee overweg, dus waarom powerpoint niet???

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Gomez12 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 02:09:
Allereerst ben ik zeer benieuwd wat je aan het maken bent, want volgens mij maak je zoveel omwegen dat het hopeloos ingewikkeld wordt maar ok.

Voor je 1e probleem is de windows scheduler gebouwd.
2e probleem snap ik niet helemaal. Implementeer je nu een acces-gegeven ( want daar moet je rss-reader naar schrijven ??? ) Of puur een rss-gegeven???
PP-Access zou volgens mij zonder hulpmiddelen moeten werken, maar nooit getest. Kijk eens naar invoegen van dbase gegevens / vba / odbc. Meeste officeprogramma's kunnen daar perfect mee overweg, dus waarom powerpoint niet???
Zou kunnen dat het niet via de ideale weg gaat, maar kan zelf niet goed programmeren dus moet het met standaard oplossingen doen.

Windows Scheduler ga ik even proberen, maar ik moet zelf het commando geven dat deze moet exporteren naar database dus volgens mij werkt dit niet. Dus met dit RSS programma gaat het dan niet. Eentje met een scheduler ingebouwd zou wenselijk zijn.

Het schijnt idd ook via vba te kunnen, staat ergens in een database van microsoft een opzetje, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee, dus snapte er nog weinig van. Dus ik heb bij voorkeur een standaard oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door zandpaddo op 28-08-2006 09:22 ]

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
zandpaddo schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 09:21:
[...]

Zou kunnen dat het niet via de ideale weg gaat, maar kan zelf niet goed programmeren dus moet het met standaard oplossingen doen.
Ok
Het schijnt idd ook via vba te kunnen, staat ergens in een database van microsoft een opzetje, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee, dus snapte er nog weinig van. Dus ik heb bij voorkeur een standaard oplossing.
Ok, je wil een standaard oplossing, maar wel freeware??? Rustig verder zoeken...

Standaard oplossingen kosten in 99 van de 100 gevallen geld. Als je iets gratis wilt hebben moet je inzet tonen ( vb. documentatie is bij betaalde oplossingen veelal beter dan bij freeware, want documentatie schrijven kost geld )

Dus oftewel verder zoeken en misschien dat je ooit nog eens het magisch freeware pakketje tegenkomt ( maarja rss via powerpoint is geen dagelijkse bezigheid dus veel hoop geef ik je niet ) of je koopt iets, of je leert het zelf te maken.

Afhankelijk van je office versie zou ik heel goed gaan kijken naar zelf maken, want rss inlezen over een http verbinding is vrij standaard. Iets naar een access dbase schrijven is vrij standaard. Iets vanuit een access dbase in PP inlezen is misschien niet standaard, maar moet ook niet echt moeilijk zijn.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Gomez12 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:25:
[...]
Ok, je wil een standaard oplossing, maar wel freeware??? Rustig verder zoeken...
We blijven hollanders he ;)

Ik ga als ik keer tijd/zin heb dan weleens met vba aan de slag. Zou alleen wel graag een rss-reader vinden (mag klein beetje kosten) die naar database kan schrijven met scheduler, dan hoef ik dat gedeelte niet meer te doen. Maar ik blijf doorzoeken.