[Vista 5384-64bit] AC97 probleem met output

Pagina: 1
Acties:

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb mezelf ook aan vista gewaagd ;) en het werkt bijna allemaal wel goed, ziet er mooi uit maar heeft stevige eisen..
Nu heb ik een probleem met mijn geluid, ik heb een MSI K8T Neo2-F V2.0 met een onboard geluidskaart 5.1 geluid AC97 op windows vista 5384 64bits.

van de msi site;
• AC97 link controller integrated in VIA® VT8237R/VT8237R Plus chipset
• 6 channels software audio codec RealTek ALC655
- Compliance with AC97 v2.3 Spec.
- Meet PC2001 audio performance requirement.

vista installeert de driver zegt dat deze goed geinstalleerd is en klaar is voor gebruik, als ik dan muziek op zet hoor ik niks, ik heb alle poorten geprobeerd zonder ander resultaat, ook heb ik mijn headset erbij gepakt en deze allemaal geprobeert, nog steeds geen geluid.

Probleem is dus dat er geen geluid uit de onboard geluidskaart komt maar dat vista wel zegt dat de driver goed geinstalleerd is. Ik heb gewoon de driver van vista gebruikt, ook had ik eerst drivers van realtek geprobeerd zowel 64bits als 32 bits driver maar deze hadden het zelfde resultaat. Nu heb ik wel gehoord dat surround geluid het nog niet zou doen in vista, maar dit is geen probleem aangezien ik alleen gebruik maak van stereo.

Learn to forget...

• PieperM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 19:34
Weet je zeker dat het geluid niet softwarematig gedempt is?

"Non scholae sed vitae discimus"

• martieadams
nee lijkt me niet , bij volumebeheer doet de muziek het gewoon, je ziet zon balkje die volume weergeeft..

Learn to forget...

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05
zoiets heb ik ook een keer gehad, maar dan onder xp... Het probleem was toen dat er geen audiofrontconnector op het moederbord zat aangesloten waardoor de uitgang achterop niet werkte. Je kan eens proberen om je geluid op 5.1 te zetten en dan alles voluit. Probeer dan eens een 5.1 geluidsbestandje af te spelen of zorg dat stereo naar 5.1 wordt omgezet.
Vervolgens sluit je dan je koptelefoon of speakers even aan op de rear out uitgang en als t goed is hoor je dan wel wat.
Ik heb het trouwens opgelost door een jumper op t mobo te zetten.
succes!

• martieadams
Mijn geluid werkt gewoon onder windows XP (kan allebij de os's opstarten), ik maak geen gebruik van front audio (niet aangesloten op mobo)... Maar ik zal even de handleiding van het moederbord bekijken en het bericht vervolgens editen. Maar het lijkt me raar dat ik een jumper moet verzetten zodat iets wat in xp wel werkt maar in vista het opeens gaat doen...

In vista kan ik het geluid ook niet in 5.1 zetten :S .

Ok jumpers geinstalleerd zoals in de handleiding stond, maar geen ander resultaat, in windows xp werkt het perfect en in vista niks...

Driver geinstalleerd van AC97 vista 64 bits (ondanks dat hij aangeeft dat hij niet geschikt is voor vista zodra je de eqaulizer opstart. Daarna op 6kanaals gezet en hij werkt eindelijk :) .

[ Voor 36% gewijzigd door martieadams op 29-08-2006 01:50 ]

Learn to forget...