Toon posts:

Moederbord gestorven?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Van 't weekend vrolijk mijn nieuwe Asus p5b deluxe in mijn nieuwe Antec 1050B (met 500 W voeding) geplaatst. Kaartjes erin gedaan. Opstarten......doet niks. Wel brand er een bauw lampje om aan te geven dat er stroom op staat, maar verder helemaal noppes. Ook nog even gechecked of de power schakelaar goed zit, maar dat lijkt wel te kloppen.

Meeeeen, izie dood?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter deze al eens doorgenomen. Het kan namelijk vanalles zijn als ik het zo lees, hoeft helemaal niet aan je mobo te liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, probleem is dat alles nieuw is, dus ik vraag me af of ik opeens een kapotte voeding heb.....zou kunnen natuurlijk..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 00:23:
Hmmmm, probleem is dat alles nieuw is, dus ik vraag me af of ik opeens een kapotte voeding heb.....zou kunnen natuurlijk..
Alles kan stuk. En omdat alles stuk kan is het gewoon een kwestie van testen welk onderdeel het probleem geeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 00:23:
anders zou er ook geen lampje branden?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 00:33:
[...]

anders zou er ook geen lampje branden?
:Z

Een lampje vreet 5V plus of min een enorme marge. Een fan hoort op 12V te draaien, maar op zowel 6V als 18V gaat het nog prima. Daarentegen zal een CPU die 1.45V moet hebben met 1.3V waarschijnlijk niet booten en met 1.6V loeiheet worden en instabiel zijn daardoor.

Oude wijvenverhalen over "als de LEDjes branden moet de PSU wel goed zijn" zijn waardeloos :/

Wel nuttig:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.