[WMP10] mediaplayer speelt in browser niet af

Pagina: 1
Acties:
  • 4.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Topicstarter
ik zit al een tijdje met het probleem dat ik in-browser filmpjes of muziekjes niet kan afspelen dmv windows media player 10. ik heb google al meerdere malen afgestruind in de hoop iets te vinden, ik zag dat veel mensen met het probleem zitten, maar zij kwamen tot een oplossing die bij mij nog steeds niet het gewenste resultaat oplevert.

de volgende foutmelding wordt gegeven als ik op foutgegevens klik in het WMP menu:
Kan het bestand niet afspelen. Maak verbinding met internet als het bestand zich daar bevind. Als het bestand zich op een verwisselbare opslagkaart bevindt, plaatst u de kaart in het station.
de mediabestanden werken wel als ik ze download naar mijn harddisk dmv het kopieeren van de url in de url-balk van mijn browser.

ik gebruik Windows XP / SP2
windows firewall staat uit
de settings van netwerk in WMP staan goed
de bestandstypes zijn toegekend aan WMP
"verbinding met internet maken" is aangevinkt

ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij kan helpen met dit probleem, het wordt toch wel erg frustrerend om steeds met een gigantische omweg de mediabestanden te bekijken.

bij voorbaat dank.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan!
Bij Windows Update via de website zitten er bij de custum installatie een update bij voor WMP10. Ik had zelf het probleem dat ik bv. als sites www.nederland.fm bepaalde stations niet kon beluisteren (538). Na deze extra update werkte het weer goed.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem en vind het rete irrritant! iemand oplossing? ik heb alle windows updates geinstalleerd...

Verwijderd

ook ik heb dit probleem, zonder enige wijzing van de ene op de andere dag...

• Dapie007
net mp 11 geinstalleerd maar dat lost ook niets op helaas...

• Dapie007
KICK

Verwijderd

timovdz schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:58:
ik zit al een tijdje met het probleem dat ik in-browser filmpjes of muziekjes niet kan afspelen dmv windows media player 10.
Jouw probleem is een probleem die overal te vinden is, maar waar geen oplossing bij gegeven wordt. Ik heb twee adviezen voor je:

Allereerst voor de browser IE, en de tweede stap is de oplossing door Mozilla Firefox met de extentie MediaPlayerConnectivity te gaan gebruiken.

1. Schakel in Internet Explorer de invoegtoepassingen van Windows Media Player uit, zodat als er een mediafile wordt geopend, je de melding krijgt dat WMP uitgeschakeld is. Daarna kan je op de knop "afspelen in standaard player" klikken, waarop hij de stream opent in Windows Media Player, en niet binnen IE in de Media Player. (dit lost vaak het probleem op)

Invoegtoepassing Media Player in IE uitschakelen doe je als volgt:
  1. Ga naar het menu Extra
  2. Kies Internet-opties
  3. Klik op tabblad Programma's
  4. Klik op de button Invoegtoepassingen beheren
  5. Selecteer daarna in de lijst Windows Media Player
  6. Klik onder in het scherm op Uitschakelen
  7. Klik daarna 3 keer op OK
2. Mozilla Firefox is een andere browser die in vele opzichten beter en veiliger is dan IE. Mozilla Firefox lost de meeste IE problemen op.
  • Download Mozilla Firefox hier.
  • Installeer Mozilla Firefox en download de extentie MediaPlayerConnectivity hier
  • Installeer de extentie MediaPlayerConnectivity, ga naar menu Extra >> MediaPlayerConnectivity >> en kies voor Nu op ingebouwde media controleren, waarop Firefox naar alle mediaprogramma's gaat zoeken en instelt voor Firefox.
  • Wijzig de instellingen van MediaPlayerConnectivity naar eigen keuze(optioneel)
In de meeste gevallen worden de mediabestanden nu goed afgespeeld in je browser.

Succes ermee en neem de moeite ervoor! >:)

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 22:17
Kunnen sites zoiets in gebouwd hebben dat ik zeg maar niet in de speler zelf zo'n filmpje mag kijken?

Verwijderd

mensen t schijnt een hardnekkig probleem te zijn maar ik heb hem :
Ik heb vanalles geprobeert; reinstal, firefox, de hierboven suggestie om de invoegtoepassing uit/aan te zetten, codecs, real,quick,xvid,divx en weet ik het allemaal.. :P

Ik heb WMP11

doe het volgende:

EXTRA - OPTIES - bij "instellingen voor speler" vink aan: "verbinding met internet maken"

alle sites werken nu ...eindelijk.. :D

• MicroSaft
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 20:54
super bedankt!!
ik had ook problemen, het vage was dat het bij mij intermittent was, nu dus opgelost door laatste vinkje aan te zetten :)
dat ik daar zelf niet aan had gedacht... zit nog wel op een technische helpdesk haha

gr mike

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb een beetje hetzelfde probleem... Wat extra vervelend is, omdat het hier de webcast van m'n universiteit betreft...

Ik krijg een keurig WMP venstertje, waarin ik na een poosje op play kan drukken... Maar er gebeurt dan helemaal niks...

Ik heb firefox geprobeerd, maar dat hielp niet... Zelfde probleem...
Invoegtoepassingen uitgezet (het gaat hier om de video__x_ms_wmv moniker class invoegtoepassing), maar dat helpt ook niet... Enige vraag die ik dan krijg is of ik de invoegtoepassing alsnog wil starten, wat dus niet helpt...

Iemand nog een idee?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben er ondertussen wel achter dat het aan MediaPlayer ligt... Nu nog een oplossing... :X
Pagina: 1